Ο λόγος για την El Sabor που έκανε τα πρώτα της βήματα το 1992 ως η πρώτη παραγωγική μονάδα nacho chips στην Ελλάδα. Ο CEO της εταιρείας, κ. Κωνσταντίνος Μάμης και ιδρυτής της έχοντας επαναπατριστεί από τις ΗΠΑ τις αρχές της δεκαετίες του 1990 ξεκίνησε το πρώτο μεξικάνικο εστιατόριο στην Αθήνα και εν συνεχεία βλέποντας κενό στην αγορά μπήκε στην αγορά των nachos chips και wraps (tortillas), που αποτελούν τη βάση για τα μεξικάνικα εστιατόρια.
Αφού στην πορεία άφησε την εστίαση λόγω και της μεγάλης επιτυχίας που είχε η ιδέα του κατάφερε να αποτελεί το αντίπαλο δέος εταιριών όπως η Pepsico που είναι κυρίαρχες παγκοσμίως στην αγορά των nachos chips με τα Doritos nachos.
Σήμερα διατηρεί παρουσία σε όλες τις λιανεμπορικές αλυσίδες πανελλαδικά, με μερίδιο 58% στα σνακς από καλαμπόκι και 57% στις τορτίγιες. Σύμφωνα μάλιστα, με όσα ανέφερε μιλώντας σε δημοσιογραφική ομάδα ο κ. Μάμης, η κατηγορία των nachos αναπτύσσεται στη χώρα μας με ρυθμούς της τάξης του 37%-38%, λόγω και του γεγονότος ότι τα nachos chips προερχόμενα από καλαμπόκι είναι πιο υγιεινά και με λιγότερες θερμίδες σε σχέση με άλλα σνακς. Μάλιστα όπως ο ίδιος εμφατικά επισημαίνει τα καλαμποκάλευρα που χρησιμοποιεί είναι αποκλειστικά από χώρες της ΕΕ ώστε να μην προέρχονται από μεταλλαγμένους σπόρους. Πάντως στην κατηγορία τα πατατάκια είναι το πλέον δημοφιλες σνακ με τα nachos να έχουν το 30% περίπου σήμερα της πίτας.
Σύμφωνα με όσα αναφέρει ο επικεφαλής της El Sabor και για να μπορέσει να αντεπεξέλθει στην ζήτηση και τις εξαγωγές η εταιρεία σχεδιάζει την λειτουργία νέας μονάδας, που πιθανότατα θα δημιουργηθεί κοντά στην υφιστάμενη, στα Οινόφυτα. Η νέα επένδυση εκτιμάται περί τα 12 εκατ. ευρώ και για την χρηματοδότησή της η εταιρεία βρίσκεται σε συζητήσεις για αναζήτηση στρατηγικού εταίρου. Σημειώνεται ότι ο δανεισμός της είναι σχεδόν μηδενικός.
Σε επόμενη φάση, η διοίκηση της El Sabor θα εξετάσει και την λειτουργία μονάδας στο εξωτερικό, δεδομένου ότι σήμερα, με το 52% του τζίρου να προέρχεται από τις εξαγωγές, με ανοδική τάση. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι αποτελεί leader στην βουλγαρική αγορά, και στο Κατάρ, ενώ ισχυρή παρουσία έχει επίσης σε Ιταλία, Ουγγαρία, Κορέα, Ντουμπάι κ.α. . Παράλληλα τώρα ξεκινά μια ισχυρή νέα παρουσία στην Πολωνία.
Όπως επισημάνθηκε, η εταιρεία επενδύει στο branded προϊόν και δεν παράγει προϊόντα private label ούτε στην Ελλάδα, ούτε στο εξωτερικό.
Σε ό,τι αφορά τα οικονομικά της μεγέθη, ο κύκλος εργασιών καταγράφει συνεχή ανοδική πορεία και διαμορφώνεται στα 15 εκατ. ευρώ, με την καθαρή κερδοφορία να φθάνει το 10% του τζίρου.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr