Πρόκειται για δύο από τους σημαντικότερους οδικούς άξονες της χώρας, με τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να έρχεται σε συμφωνία με την ισπανική εταιρεία Ferrovial, εξαγοράζοντας τα ποσοστά της.
Ο λόγος για το 33,34% που ήλεγχε η Ferrovial στην Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος και το 21,41% στην εταιρεία Νέα Οδός, τα οποία περνούν στην κυριότητα του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η οποία πλέον θα έχει τον πλήρη έλεγχο, έχοντας λάβει και το πράσινο φως από την Επιτροπή Ανταγωνισμού προ ολίγων εβδομάδων.
Το συνολικό τίμημα των 145 εκατ. ευρώ που αφορά τη απόκτηση του 100% και στις δύο εταιρείες θα καταβληθεί τμηματικά έως το τέλος του 2028, άρα πρόκειται για μια καλή συμφωνία για τον ελληνικό όμιλο, ο οποίος έχει παρουσία και στην Ολυμπία Οδό, ελέγχοντας ποσοστό 17%.
Ως γνωστόν, οι παραχωρήσεις είναι ελκυστικές για τους κατασκευαστικούς ομίλους, δεδομένου ότι φέρνουν επαναλαμβανόμενα και μακροχρόνια ταμιακά έσοδα, παρέχοντας την απαραίτητη θωράκιση και «άμυνα» στα τυχόν – πάνω κάτω – των κατασκευών, που είναι ένας κλάδος με κυκλικότητα.
Ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι από τους κορυφαίους ομίλους στο χώρο των κατασκευών, των υποδομών και των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στη χώρα, έχοντας κάνει μέσα στα χρόνια της κρίσης επενδύσεις πάνω από 1,5 δισ. ευρώ. Απασχολεί πάνω από 5.000 εργαζόμενους στις 16 χώρες που έχει δραστηριοποίηση, ενώ έχει ετήσιο κύκλο εργασιών που ξεπερνά πλέον το 1 δισ. ευρώ!
Επίσης, το ανεκτέλεστο στις κατασκευές φτάνει περίπου στο 1,8 δισ. ευρώ, έχοντας ηγετική θέση σε σειρά κρίσιμων κλάδων της ελληνικής οικονομίας, όπως οι υποδομές, η παραγωγή και εμπορία ηλεκτρικής ενέργειας, διαχείρισης απορριμμάτων, μεταλλείων αλλά και ανάπτυξης και διαχείρισης ακινήτων.
Πλην της Ελλάδας, έχει παρουσία στην Κεντρική και Νοτιοανατολική Ευρώπη, τις ΗΠΑ, τη Βόρεια Αφρική και τη Μέση Ανατολή.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr