Αναλυτικότερα σε ότι αφορά τα οικονομικά στοιχεία των μικρομεσαίων επιχειρήσεων το 26% είδε μείωση της τάξης του 10% - 50%, ενώ το 11,2% είδε τα έσοδά του να καταγράφουν πτώση μικρότερη του 50%. Σημειώνεται ότι ένας στους δύο επιχειρηματίες δηλώνει πως κράτησε σταθερές τις τιμές χρέωσης προς τους πελάτες, ενώ το 33% προχώρησε σε μειώσεις έως και 50%.
Παράλληλα οκτώ στους δέκα επιχειρηματίες είναι δυσαρεστημένοι από το κράτος και τις εναλλακτικές πηγές χρηματοδότησης και το 78% θεωρεί ανεπαρκή την καθοδήγηση των αρμόδιων κρατικών φορέων.
Λαβωμένος εμφανίζεται και ο τομέας του ανθρώπινου δυναμικού στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις καθώς πέντε στους δέκα επιχειρηματίες δηλώνουν πως αντιμετωπίζουν μεγάλη δυσκολία στην ανεύρεση «ταλέντων», δηλαδή υπαλλήλων με κατάλληλα προσόντα.
Επιπρόσθετα συντριπτική είναι η πλειοψηφία των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων που θεωρεί πως η online παρουσία είναι ιδιαίτερα σημαντική. Ειδικότερα, εννέα στους δέκα επιχειρηματίες συμφωνούν ότι η online διαφήμιση είναι οργανικό και αναπόσπαστο κομμάτι της δραστηριότητας τους.
Τέλος, τα δεδομένα για τα προγράμματα κατάρτισης είναι τελείως απογοητευτικά καθώς σύμφωνα με την έρευνα το 74% των επιχειρηματιών δεν είναι καν ενημερωμένοι για την ύπαρξή τους. Μάλιστα, μόνο ένας στους πέντε επαγγελματίες έχει παρακολουθήσει κάποιο πρόγραμμα κατάρτισης.
Παναγιώτης Ζαΐμης
*Δείτε αναλυτικά τα ευρήματα της έρευνας εδώ
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr