Ολα ξεκινούν το α΄ εξάμηνο του 2010, όταν οι εργαζόμενοι απεργούσαν, οι τζίροι της εταιρείας συρρικνώνονταν, οι ζημίες διογκώνονταν, η μετοχή ήταν σε επιτήρηση και οι τράπεζες ανησυχούσαν για τα δάνεια που είχαν χορηγήσει στον ιστορικό όμιλο. Σε αυτό το δυσοίωνο περιβάλλον, το 2010 ανέλαβαν το μάνατζμεντ της εταιρείας οι κ. Γεώργιος Γκάτζαρος και Μενέλαος Τασσόπουλος. Σταδιακά απέκτησαν και την πλειοψηφία των μετοχών από τον όμιλο Δαυίδ, που ήλεγχε την εισηγμένη. Στα τέλη του 2010 ολοκληρώθηκε αύξηση κεφαλαίου 12 εκατ. ευρώ, που επέτρεψε στην εταιρεία να αποκτήσει κεφάλαια κίνησης, να αποπληρώσει υποχρεώσεις προς τρίτους και να προμηθευθεί πρώτες ύλες. Εν τω μεταξύ, είχε αντικατασταθεί και η επωνυμία Plias και η εταιρεία είχε επανακτήσει την ιστορική ονομασία της.
Αργά αλλά σταθερά το μάνατζμεντ επικεντρώθηκε στη μείωση των λειτουργικών εξόδων, στον περιορισμό του κόστους μέσα από αναζήτηση νέων προμηθευτών, στην ενίσχυση των εξαγωγών και στις πωλήσεις προϊόντων φασόν και ιδιωτικής ετικέτας, καθώς και στην ανάπτυξη της αγοράς των ξενοδοχειακών προϊόντων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Ετσι, σε συνδυασμό με την ανάληψη της διανομής των προϊόντων από την ΕΛΓΕΚΑ, σταδιακά ο όμιλος επανήλθε δυναμικά στην αγορά ειδών προσωπικής περιποίησης, στα οποία έχει γράψει ιστορία με τα προϊόντα «Καραβάκι».
Σήμερα η Παπουτσάνης είναι από τις πιό υγιείς και με τις πιό αξιόλογες προοπτικές ανάπτυξης μεταξύ των εισηγμένων επιχειρήσεων. Σε χθεσινή παραουσίαση της εταιρίας στην Ενωση Θεσμικών Επενδυτών έγινε γνωστό ότι βρίσκεται σε συζητήσεις για το κλείσιμο νέων διεθνών συμφωνιών που θα της επιτρέψουν να αυξήσει τις πωλήσεις και τα κέρδη της. Παράλληλα ο διευθύνων σύμβουλος Μενέλαος Τασσόπουλος αποκάλυψε ότι συζητά τη σύναψη στρατηγικής συμμαχίας για την περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρίας.
Οι επενδύσεις την 7ετία των μνημονίων
Συνολικά 30 εκατ. ευρώ επένδυσε η εταιρία την 7ετία 2010-2016 ενώ τη τρέχουσα διετία 2017-2018 οι επενδύσεις της εταιρείας θα ανέλθουν σε περίπου 3,7 εκατ. ευρώ και αφορούν νέα αυτοματοποιημένη γραμμή συσκευασίας καλλυντικών, νέα γραμμή παραγωγής ξενοδοχειακών σαπώνων και επέκταση των παραγωγικών ικανοτήτων στις πλαστικές φιάλες. Το εργοστάσιο της εταιρείας Παπουτσάνης θεωρείται ένα από τα μεγαλύτερα και πιο σύγχρονα εργοστάσια παραγωγής σαπώνων και ξενοδοχειακών καλλυντικών στην Ευρώπη και το μοναδικό στην Ελλάδα.
Οπως διευκρίνισε ο κ. Τασσόπουλος εφόσον δεν έχουμε νέες μεγάλες συμφωνίες που θα απαιτήσουν νέο μηχανολογικό εξοπλισμό οι επενδύσεις σε ετήσια βάση δεν θα ξεπεράσουν τις 500.000 με 600.000 ευρώ. για τη νέα χρονιά.
Ποιές είναι οι νέες αγορές που ενδιαφέρουν την εταιρία
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση του reporter για τις νέες αγορές που στοχεύει διεθνώς η εισηγμένη η οποία ήδη εξάγει σε Ευρώπη, Μεξικό, Νέα Ζηλανδία, Αυστραλία ο διευθύνων σύμβουλος της Παπουτσάνης αποκάλυψε τα εξής: <μας ενδιαφέρουν πολύ σοβαρά οι αγορές της Ασίας και ειδικά οι χώρες της Κίνας και της Νότιας Κόρεας. Θέλουμε να της προσεγγίσουμε μέσω των προϊόντων μας olivia αλλά και του νέου προϊόντικού μας χαρτοφυλακίου>. Επίσης ο κ. Τασσόπουλος είπε ότι <ασφαλώς και η Γαλλία με τις σκανδιναβικές χώρες είναι στις προτεραιότητες μας>
Πως αναστήσαμε μία πτωχευμένη εταιρία και ποιές μεθόδους χρησιμοποιήσαμε
Εκτός των οικονομικών μεγεθών που έχουν βελτιωθεί αισθητά την τελευταία διετία ο διευθύνων σύμβουλος της Παπουτσάνης Μενέλαος Τασσόπουλος απάντησε με ειλικρίνεια και στο ερώτημα του reporter ποιό ήταν το μυστικό για τη διάσωση της επιχείρισης. Ο κ. Τασσόπουλος σημείωσε τα εξής:
< Δεν υπάρχουν μυστικά και ειδικά τρικ όταν αποφασίσαμε μαζί με το συνέταιρό μου να σώσουμε κυριολεκτικά μία πτωχευμένη εταιρία. Νομίζω πρόσθεσε ο κ. Τασσόπουλος ότι ήταν <2 βασικά πράγματα που μέχρι σήμερα εφαρμόζω στη διοίκηση της εταιρίας. Την άπειρη δουλειά και το κοινό νου. Πάντα θα υπάρχουν προβλήματα αλλά το θέμα είναι τα ξεπερνάς και να βαδίζεις με στόχους για την περαιτέρω βελτίωση της επιχείρισης>.
Αξιόλογη άνοδος στο α' τρίμηνο 2018
Αύξηση πωλήσεων 26% παρουσίασε η Παπουτσάνης ΑΒΕΕ το α’ τρίμηνο του 2018 σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2017.
Η ανάπτυξη αυτή οφείλεται σε διεύρυνση των συνεργασιών με πολυεθνικές εταιρείες, στην ανάπτυξη της κατηγορίας των ειδικών σαπωνομαζών στο εξωτερικό και στην ανάπτυξη της κατηγορίας των επωνύμων προϊόντων, κυρίως λόγω αύξησης της διανομής τους.
Οι εξαγωγές το πρώτο τρίμηνο του 2018 ανήλθαν σε 2,4 εκατ. ευρώ, που αντιπροσωπεύει ποσοστό 45% του κύκλου εργασιών του τριμήνου. Το 22% του κύκλου εργασιών αφορά πωλήσεις επωνύμων προϊόντων “Παπουτσάνης” στο εσωτερικό και εξωτερικό, το 26% πωλήσεις προς τη ξενοδοχειακή αγορά, το 31% παραγωγές τρίτων και το υπόλοιπο 21% βιομηχανικές πωλήσεις ειδικών σαπωνομαζών.
Με βάση τις νέες συνεργασίες που έχουν επιτευχθεί και τα πλάνα επέκτασης των προϊόντων της εταιρείας και υπό την προϋπόθεση διατήρησης της σχετικής σταθερότητας και ομαλότητας του ευρύτερου οικονομικού περιβάλλοντος, οι προοπτικές παραμένουν θετικές για το έτος, με προβλεπόμενη ανάπτυξη του κύκλου εργασιών ακόμη υψηλότερη το έτος 2017 και η οποία είχε ανέλθει σε 15%, σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση.
Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1870 στο Πλωμάρι της Λέσβου από τον Δημήτρη Παπουτσάνη, ο οποίος με πρώτη ύλη τα φυτικά έλαια ίδρυσε τη φερώνυμη σαπωνοποιία. Το 1913 οι εγκαταστάσεις μεταφέρθηκαν στον Πειραιά και το 1965 έγινε μετεγκατάσταση στη Νέα Κηφισιά.
Το 1972, η εταιρεία εισήχθη στο Χρηματιστήριο και στις αρχές του 1990 η οικογένεια Παπουτσάνη μεταβίβασε τις μετοχές στον όμιλο Δαυίδ. Το 2001 δημιουργήθηκε το σύγχρονο εργοστάσιο παραγωγής προϊόντων προσωπικής φροντίδας στη Ριτσώνα Ευβοίας.
ΑΝΕΣΤΗΣ ΝΤΟΚΑΣ
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr