Όπως τόνισε ο κ. Μίχαλος, το επίπεδο ανάπτυξης του συστήματος μεταφορών – όσον αφορά τα δίκτυα, τις υποδομές και τις υπηρεσίες – επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό, τόσο την ποιότητα ζωής των πολιτών όσο και την ανταγωνιστικότητα και τις προοπτικές κάθε οικονομίας.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΕΒΕΑ, η Ελλάδα, παρά τα θετικά βήματα που έγιναν τα τελευταία χρόνια, εξακολουθεί στο συγκεκριμένο τομέα να παρουσιάζει σημαντικές ελλείψεις και προβλήματα. Κι αυτό παρά το γεγονός ότι είναι μια χώρα με σπουδαία πλεονεκτήματα, κυρίως στον τομέα των συνδυασμένων μεταφορών, λόγω της κομβικής γεωγραφικής της θέσης.
Δυστυχώς, η προσπάθεια για αξιοποίηση αυτών των πλεονεκτημάτων ξεκίνησε με αρκετή καθυστέρηση. Και συνάντησε πρόσθετα εμπόδια, λόγω της οικονομικής κρίσης. Εμπόδια που καθυστέρησαν και καθυστερούν την ολοκλήρωση των απαραίτητων υποδομών. Εμπόδια που αποθαρρύνουν τις επενδύσεις και κρατούν καθηλωμένη την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων του κλάδου, συνέχισε ο κ. Μίχαλος.
Στο πλαίσιο της ομιλίας του, σχετικά με τη διαδικασία διαμόρφωσης της Εθνικής Στρατηγικής για της Μεταφορές η οποία είναι σήμερα σε εξέλιξη ο κ. Μίχαλος, στο πλαίσιο του σχετικού διαλόγου, κατέθεσε συγκεκριμένες προτάσεις, για τις πολιτικές και τις παρεμβάσεις που θα πρέπει να περιλαμβάνει αυτή η στρατηγική:
- Ολοκλήρωση των οδικών και σιδηροδρομικών δικτύων.
- Ενίσχυση της διατροπικότητας, με έμφαση στη σύνδεση των λιμένων με το σιδηροδρομικό δίκτυο.
- Πρωτοβουλίες για την κινητοποίηση μεγάλων ιδιωτικών επενδύσεων, με έμφαση στη δημιουργία εμπορευματικών κέντρων και τερματικών σταθμών συνδυασμένης μεταφοράς.
- Αξιοποίηση αποδοτικών μοντέλων συνεργασίας δημόσιου και ιδιωτικού τομέα για την αναβάθμιση λιμένων και αεροδρομίων, στα πρότυπα του Αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος.
- Ανάπτυξη σύγχρονου χωροταξικού σχεδιασμού, ο οποίος θα περιλαμβάνει ειδική πρόβλεψη για την αυτόνομη ανάπτυξη κέντρων Logistics, χωρίς αναχρονιστικούς περιορισμούς.
- Κίνητρα για την ανάπτυξη υποστηρικτικών υπηρεσιών και για την αξιοποίηση νέων τεχνολογιών.
- Κίνητρα για την ανάπτυξη μιας «πράσινης» εφοδιαστικής αλυσίδας, με αναβάθμιση στόλων, ενεργειακή αναβάθμιση εγκαταστάσεων και διαδικασιών κτλ.
- Κίνητρα για την ανάπτυξη του κλάδου παροχής υποστηρικτικών υπηρεσιών στον τομέα της ναυτιλίας.
- Δημιουργία ολοκληρωμένων πάρκων εφοδιαστικής αλυσίδας στο Θριάσιο και στη Θεσσαλονίκη
- Εκπαίδευση και κατάρτιση για την ανάπτυξη εξειδικευμένων δεξιοτήτων στον τομέα των μεταφορών.
- Επιτάχυνση των έργων για την ανάπτυξη των Μέσων Σταθερής Τροχιάς στα μεγάλα αστικά κέντρα, με την επέκταση του ΜΕΤΡΟ στην Αθήνα και την ολοκλήρωση του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης. Ώστε να μπορέσουν να αποσυμφορηθούν οδικοί άξονες, να τονωθούν τοπικές αγορές και να δημιουργηθούν δυνατότητες οικιστικής και εμπορικής ανάπτυξης σε νέες περιοχές.
Ο τομέας των μεταφορών μπορεί να γίνει ο καταλύτης στην προσπάθεια της Ελλάδας να αξιοποιήσει αποτελεσματικά τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα. Να προσελκύσει νέες, μεγάλες επενδύσεις. Να αυξήσει την ανταγωνιστικότητα και την εξωστρέφεια της οικονομίας της. Να οικοδομήσει τους όρους μιας δυναμικής, διατηρήσιμης και ταυτόχρονα ισόρροπης ανάπτυξης. Μιας ανάπτυξης με πρωταγωνιστές τις ελληνικές επιχειρήσεις. Μιας ανάπτυξης με οφέλη για το σύνολο των πολιτών, κατέληξε ο κ. Μίχαλος.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr