Αυτή ήταν η αρχική σκέψη της Φωτεινής Σηφάκη, Founder & CEO της πλατφόρμας dreamy.gr, που μπήκε δυναμικά στον επιχειρηματικό στίβο του startup οικοσυστήματος.
Έπιπλα, είδη ένδυσης & υπόδησης, αξεσουάρ, παιχνίδια, είδη γάμου & βάπτισης, είδη σπορ & χόμπι, τέχνη, εποχιακά είδη και παραδοσιακά είδη είναι μόνο λίγα από τα χειροποίητα αντικείμενα τα οποία μπορεί να αναζητήσει κανείς στην πλατφόρμα dreamy.gr, η οποία μάλιστα ήταν μια από τις τρεις ιδέες οι οποίες επελέγησαν και συμμετέχουν στο ABC Hub, το πρώτο Business Incubator της Κρήτης.
Η Φωτεινή Σηφάκη μιλά στο Reporter.gr για το επιχειρηματικό της εγχείρημα αλλά και για το startup οικοσύστημα της νησιωτικής περιφέρειας.
Μπορείς να εξηγήσεις τι ακριβώς είναι το dreamy.gr και που αποσκοπεί;
Η dreamy.gr είναι μία νέα καινοτόμος διαδικτυακή πλατφόρμα, η οποία συνδέει Έλληνες δημιουργούς και καταναλωτές για την κατασκευή χειροποίητων ειδών κατά παραγγελία. Σκοπός της πλατφόρμας είναι να προσφέρει στους καταναλωτές τη δυνατότητα να αποκτήσουν μοναδικές ή και προσωποποιημένες χειροποίητες δημιουργίες με τα χαρακτηριστικά τα οποία επιθυμούν αλλά και να βοηθήσει τους δημιουργούς να κερδίσουν χρήματα, κατασκευάζοντας χειροποίητα είδη κατά παραγγελία, και όχι προσπαθώντας να προωθήσουν τις προκατασκευασμένες δημιουργίες τους.
Η λειτουργία είναι πολύ απλή. Αρχικά, ο καταναλωτής περιγράφει με αγγελία, μέσω μίας φόρμας η οποία τον καθοδηγεί, τη δημιουργία την οποία επιθυμεί να αποκτήσει, και μπορεί να καθορίσει και τον διαθέσιμο προϋπολογισμό του. Στη συνέχεια, οι ενδιαφερόμενοι δημιουργοί, ή μόνο οι δημιουργοί τους οποίους έχει προσκαλέσει ο καταναλωτής, στέλνουν τις προσφορές τους, για να κερδίσουν την ανάθεση της κατασκευής. Τέλος, ο καταναλωτής μπορεί να συγκρίνει τις προσφορές, τα προφίλ, τα portfolios και τις αξιολογήσεις των δημιουργών και να επιλέξει σε ποιον θα αναθέσει την κατασκευή.
Πως εμπνευστήκατε την ιδέα για τη συγκεκριμένη πλατφόρμα;
Η ιδέα για την ανάπτυξη της dreamy.gr γεννήθηκε όταν ο σύζυγός μου κι εγώ διακοσμούσαμε το σπίτι μας και παράλληλα οργανώναμε το γάμο μας. Η διαδικασία εύρεσης δημιουργών για την κατασκευή των επίπλων μας, και άλλων ειδών τα οποία χρειαζόμασταν, ώστε να επιτύχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα, χωρίς να υπερβούμε τον διαθέσιμο προϋπολογισμό μας, ήταν ιδιαίτερα χρονοβόρα και κοπιαστική. Έτσι, σκέφτηκα να απλοποιήσω αυτή τη διαδικασία για ανάλογες περιπτώσεις!
Σε τι πιστεύεις διαφέρει το dreamy.gr από άλλες παρόμοιες πλατφόρμες;
Η dreamy.gr είναι μία ηλεκτρονική αγορά εργασίας για δημιουργούς (e-workspace). Στην Ελλάδα δεν υπάρχει παρόμοια πλατφόρμα για δημιουργούς, αλλά ηλεκτρονικές αγορές προκατασκευασμένων χειροποίητων δημιουργιών (e-marketplaces).
Τα δυνατά σημεία της πλατφόρμας είναι η δωρεάν χρήση από τους καταναλωτές, η δωρεάν χρήση από τους δημιουργούς έως και για 1 έτος (δυνατότητα αποστολής 5 προσφορών), για να γνωρίσουν τις υπηρεσίες της, το χαμηλό κόστος ετήσιας συνδρομής και η μηδενική προμήθεια επί των πωλήσεων. Επίσης, υπάρχει απόλυτος έλεγχος των τρόπων πληρωμής και αποστολής των προϊόντων, χωρίς τη διαμεσολάβηση του διαχειριστή της πλατφόρμας, καθώς και ευρεία γεωγραφική κάλυψη.
H dreamy.gr είναι μία από τις τρεις ιδέες οι οποίες επελέγησαν και συμμετέχουν στο ABC Hub, το πρώτο Business Incubator της Κρήτης πως σχολιάζετε το startup οικοσύστημα που έχει αναπτυχθεί στην νησιωτική περιφέρεια;
Στη νησιωτική περιφέρεια δεν υπάρχει μεγάλος αριθμός τέτοιων επιχειρήσεων, χωρίς όμως να απουσιάζουν αξιόλογες startups, οι οποίες επιλέγουν να εδρεύουν στα νησιά, παρόλο που δραστηριοποιούνται ακόμη και διεθνώς. Εξάλλου, την εποχή του διαδικτύου μπορεί κανείς να εργάζεται απ' όπου κι αν βρίσκεται. Υπάρχουν όμως ακόμη περισσότερες αξιόλογες ιδέες νέων ανθρώπων, οι οποίες δυστυχώς αντιμετωπίζουν δυσκολίες, ώστε να καταφέρουν να μετατραπούν σε βιώσιμες επιχειρήσεις.
Σύμφωνα με τη δική σου εμπειρία, ποιες είναι οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει ένας νέος ή μια ομάδα νέων ανθρώπων που θέλουν να ασχοληθούν με το επιχειρείν στην Ελλάδα;
Ευτυχώς, το τελευταίο διάστημα, έχουν αρχίσει να πραγματοποιούνται αρκετές δράσεις για την επιχειρηματικότητα και στην Κρήτη, όπως και στην υπόλοιπη Ελλάδα, οι οποίες συμβάλλουν στην ανάπτυξη επιχειρήσεων από νέους ανθρώπους. Παρ' όλα αυτά, η κυριότερη δυσκολία την οποία αντιμετώπισα και αντιμετωπίζω, και την οποία αντιμετωπίζουν και άλλοι νέοι άνθρωποι, οι οποίοι προσπαθούν να δημιουργήσουν ανάλογες επιχειρήσεις, είναι η εξασφάλιση του απαιτούμενου κεφαλαίου, η οποία συνοδεύεται από ανησυχία για την υπερφορολόγηση και την πορεία της ελληνικής οικονομίας.
Ποιά θα είναι τα επόμενα βήματά της ομάδας σας και ποίο είναι το όραμά που έχετε για το μέλλον του dreamy.gr;
Στόχος μας, για αρχή, είναι η ανάπτυξη του πελατολογίου της πλατφόρμας και η διαφήμισή της, ώστε να φιλοξενήσει αρκετούς δημιουργούς και καταναλωτές και να υπάρξει η επιθυμητή αλληλεπίδραση μεταξύ τους. Όραμα μας είναι να συμβάλουμε στην ανάπτυξη της ψηφιακής επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα και να αποτελέσουμε μία διακεκριμένη ψηφιακή επιχείρηση, με θετικό κοινωνικό αντίκτυπο, πρότυπο για την καινοτομία και την ποιότητα των υπηρεσιών της, καθώς και για την ικανοποίηση των χρηστών της, παρέχοντάς στους καταναλωτές τη δυνατότητα να αποκτήσουν χειροποίητα είδη, τα οποία καλύπτουν πλήρως τις ανάγκες τους, και βοηθώντας τους δημιουργούς να κερδίσουν χρήματα, κάνοντας αυτό που αγαπούν.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr