Έτσι η γαλλική αλυσίδα σχεδιάζει να πυκνώσει το δίκτυό της στο κέντρο των πόλεων, αλλά και πυκνοκατοικημένων περιοχών της Αττικής και της Θεσσαλονίκης, να προσφέρει εξατομικευμένη προσέγγιση σε κάθε καταναλωτή «αντιγράφοντας» ουσιαστικά τα μικρά μαγαζιά, αλλά και να διαμορφώσει ένα ειδικό τμήμα για την εξυπηρέτηση πελατών που διαχειρίζονται ή διαθέτουν σπίτια μέσω των πλατφορμών της οικονομίας διαμοιρασμού (aribnb, κτλ).
Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρία άνοιξε το πρώτο της στην Ελλάδα κατάστημα κέντρου, (Β. Σοφίας) με 6.000 τμ διαθέσιμα, που το ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι βρίσκεται σε απόσταση 20 λεπτών με τα πόδια από μια πληθυσμιακή πύκνωση 250.000 κατοίκων.
Επίσης, βρίσκεται κοντά σε εμβληματικούς χώρους πολιτισμούς και αθλητισμού, ενώ θα παραμένει ανοικτό όλες τις Κυριακές της καλοκαιρινής περιόδου, καθώς βρίσκεται εντός του Δήμου της Αθήνας.
Κάτι βέβαια που αναμένεται να ασκήσει σημαντική πίεση στα τοπικά ομοειδή καταστήματα.
Βέβαια η διοίκηση της αλυσίδας εκτιμά ότι η ύπαρξη καταστημάτων λειτουργεί θετικά για όλους, καθώς δημιουργεί αίσθηση «αγοράς» στον καταναλωτή που έτσι κινείται πιο εύκολα προς τα μαγαζιά, μικρά και μεγάλα.
Πύκνωση δικτύου
Πάντως, το εγχείρημα αυτό (να ανοίξει στο κέντρο) που είναι το τέταρτο διεθνώς για το γαλλικό όμιλο δείχνει τη διεθνή τάση, που ακολουθεί και ένας από τους μεγάλους ανταγωνιστές της Leroy, η ΙΚΕΑ, που «πάει» κέντρο με αρχή το Παρίσι.
Στην ελληνική αγορά πάντως η Leroy Merlin αναμένεται να επεκταθεί στα κέντρα των μεγάλων πόλεων της χώρας, με μικρότερα και πιο ευέλικτα καταστήματα σε σχέση με αυτά που έχει σήμερα (9.000 τμ.).
Τα καταστήματα διαφόρων ειδών: το πρώτο θα έχει μέγεθος περίπου 4.000 τμ. (city), και το δεύτερο θα έχει μέγεθος κάτω από 1.000 τμ (express), το οποίο θα χρησιμοποιηθεί κυρίως για την επέκταση στα νησιά, ενώ δεν αποκλείονται και μικρότερα, ειδικά με τη μέθοδο του franchise.
Μέσα, μάλιστα, στο 2019 αναμένεται η λειτουργία δυο νέων μεγάλων καταστημάτων (έκτασης 9.000 τμ) σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Σε τρία με πέντε χρόνια, δε, υπάρχει σχέδιο για τη δημιουργία ενός δικτύου 20 καταστημάτων όλων των τύπων με πρώτους στόχους τα Νότια Προάστια της Αθήνας, τη Δυτική Αττική, τη Δυτική Θεσσαλονίκη, την Κρήτη και τη Ρόδο, τις μεγάλες πόλεις όπως Ιωάννινα, Πάτρα, αλλά και την Πάφο και Λεμεσό στην Κύπρο.
Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί και στην ενίσχυση της γκάμας με περισσότερους κωδικούς ιδιωτικής ετικέτας, οι οποίοι σήμερα συνεισφέρον το 24% των συνολικών εσόδων.
Επιδίωξη είναι η συγκεκριμένη κατηγορία, η οποία είναι κατά 20% φθηνότερη σε σχέση με τα επώνυμα να φθάσει να συνεισφέρει το 50% των πωλήσεων μέσα στα επόμενα χρόνια.
Μοντέλο μικρού καταστήματος
Παράλληλα, με όχημα τα μικρότερα μαγαζιά η αλυσίδα επιδιώκει να έλθει πιο κοντά στον καταναλωτή. Έτσι μέσα στο κατάστημα αλλάζει η οργάνωση της δουλειάς με μεγαλύτερο περιθώριο αυτενέργειας των υπαλλήλων, αλλά και διαμόρφωση ειδικών ομάδων που θα προτείνουν εξατομικευμένες λύσεις στους πελάτες, αλλά και μια ευρεία γκάμα υπηρεσιών.
Επιπλέον εντός της Leroy Merlin διαμορφώνεται ειδικό τμήμα που σε κάθε κατάστημα θα προτείνει λύσεις σε εταιρείες ή τους ιδιώτες που ασχολούνται με το Airbnb.
Στο συγκεκριμένο τομέα, όπως ειπώθηκε κατά την παρουσίαση χτες του νέου καταστήματος στο κέντρο της Αθήνας, θα δοθεί ιδιαίτερη έμφαση μιας και αποτελεί ένα δυναμικό και αναπτυσσόμενο κομμάτι της αγοράς.
Τέλος, η γαλλική αλυσίδα σχεδιάζει τη δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος (e-shop) από το 2019, ενώ διερευνά την πιθανότητα συνεργασιών ώστε να διαμορφωθούν «pick up points», σημεία δηλαδή παραλαβής των εμπορευμάτων.
Ανάπτυξη στην κρίση
Όπως ανέφερε ο γενικός διευθυντής της εταιρείας, Olivier Arduin, η εταιρεία καθ’ όλη τη διάρκεια της κρίσης μέχρι και σήμερα καταφέρνει να αυξάνει τις πωλήσεις και το μερίδιο της, παρά το δύσκολο οικονομικό περιβάλλον, αλλά και όσους υποστήριξαν ότι «το άνοιγμα νέων σημείων κανιβαλίζει το υπάρχουν δίκτυο».
Ο κ. Arduin επισήμανε πως υπάρχει τεράστιο περιθώριο αύξησης του μεριδίου, αφού παρά τη δυναμική κατέχει μόλις το 10% της αγοράς του DIY, η οποία υπολογίζεται σε 1,5 δισ. ευρώ με 2 δισ. ευρώ.
«Ήρθαμε για να μείνουμε, να επενδύσουμε και να πάρουμε την πρωτιά. Θέλουμε να προσφέρουμε τις καλύτερες και πιο οικονομικές λύσεις», υπογράμμισε ο ίδιος και πρόσθεσε πως η εταιρεία προχωράει και παρουσιάζει νέα πράγματα».
Επενδύσεις και κοινωνική οικονομία
Η Leroy Merlin ξεκίνησε το 2005 και σήμερα αριθμεί 7 καταστήματα, τέσσερα στην Αθήνα, ένα στην Θεσσαλονίκη, ένα στη Λάρισα και ένα Λευκωσία. Συνολικά έχει επενδύσεις πάνω από 100 εκατ. ευρώ.
Σήμερα, απασχολεί 1.100 άτομα και συνεργάζεται με 870 προμηθευτές από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Οι πωλήσεις της το 2017 ανήλθαν σε 132 εκατ. ευρώ από 111,8 εκατ. ευρώ το 2016, παρουσιάζοντας άνοδο 18,3%. Εκτιμάται ότι από το 2018 θα φθάσει σε break even και από το 2019 θα έχει θετικά EBITDA. Η γκάμα των προϊόντων απαρτίζεται από 50.000 κωδικούς.
Ο αριθμός των καταναλωτών που επισκέφθηκαν τα καταστήματά της πέρυσι ξεπέρασε τα 3 εκατομμύρια από 2,7 το 2016. Καθ’ ολή την κρίση, δεν έκανε καμία μείωση μισθών, έδωσε κανονικά bonus στους υπαλλήλους που ξεχώρισαν με τις επιδόσεις τους ενώ κάθε χρόνο προχωρούσε σε αυξήσεις 2% στους μισθούς. Παράλληλα ξεκίνησε συνεργασία με τη Ashoka για την ενίσχυση του επιχειρηματικού πνεύματος και την στήριξη όσων θέλουν να ξεκινήσουν μια δική τους δουλειά στον τομέα των κατασκευών.
Δηλαδή μέσω του socialdiy.gr έως τις 5 Ιουνίου 2018, υπάρχουσες κοινωνικές επιχειρήσεις ή οποιοσδήποτε είναι άνω των 18 ετών και έχει μία καινοτόμο ιδέα για την ανακαίνιση κατοικιών και κτιρίων, την προσβασιμότητα δημόσιων και ιδιωτικών χώρων, την ανακύκλωση κατασκευαστικών υλικών και εργαλείων, την ενίσχυση τεχνικών επαγγελμάτων και την προώθηση της κουλτούρας του «Κάντο Μόνος σου» (DIY) σε μικρούς και μεγάλους.
Από την πλευρά τους, η LEROY MERLIN και η Ashoka προσφέρουν πολύωρη εκπαίδευση, mentoring και εξατομικευμένη υποστήριξη, επιστρατεύοντας στελέχη τους, συμβούλους επιχειρήσεων και ειδικούς στους ανάλογους τομείς.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr