Εν μέσω κρίσης παρουσιάζεται μια ραγδαία επιδείνωση στη ζωή των ατόμων που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, καθώς η περιθωριοποίηση και η λανθασμένη κοινωνική αντίληψη για τα άτομα αυτά δημιουργεί ένα ανυποχώρητο χάσμα στο εσωτερικό της ελληνικής κοινωνίας. Το χάσμα αυτό έρχεται να εξομοιώσει η Nable Solutions μια νεοφυής κοινωνική επιχείρηση που αποσκοπεί στη βελτίωση του επιπέδου ζωής των ΑμεΑ μέσω της αξιοποίησης νέων τεχνολογιών.
Η Nable Solutions με αφορμή τη συμμετοχή της στον διαγωνισμό Chivas Venture, μια διεθνής πρωτοβουλία αναζήτησης και ενίσχυσης της επόμενης γενιάς startups με κοινωνικό πρόσημο, μιλά στο Reporter.gr για τη δράση της και το δύσκολο έργο που έχει αναλάβει.
Μπορείτε να μας πείτε λίγα λόγια για τη συμμετοχή σας στον διαγωνισμό κοινωνικής επιχειρηματικότητας Chivas Venture και τη θέση σας ανάμεσα στις 5 εταιρείες- φιναλίστ του διαγωνισμού;
Μέσω του διαγωνισμού Chiva Venture, μας δίνεται η δυνατότητα να παρουσιάσουμε την υπηρεσία Assistant και να ακουστεί το όραμά μας σε παγκόσμιο επίπεδο. Στείλαμε την αίτησή μας, γνωρίζοντας ότι ο συναγωνισμός θα είναι μεγάλος και το επίπεδο των ομάδων υψηλό. Το ότι είμαστε ανάμεσα στις 5 εταιρείες-φιναλίστ μας δίνει τη δύναμη να συνεχίσουμε και αποτελεί απόδειξη ότι είμαστε σε καλό δρόμο. Αν καταφέρουμε να κερδίσουμε το έπαθλο του διαγωνισμού θα έχουμε τη δυνατότητα να ολοκληρώσουμε την ανάπτυξη της πλήρης version της Assistant γρηγορότερα, επιτρέποντάς την ταχύτερη ανάπτυξη της επιχείρησής μας. Το μεγαλύτερο βραβείο όμως θα είναι η αποδοχή της Assistant από τις εταιρείες και τους οργανισμούς ώστε να αλλάξουμε τον κόσμο που ζούμε και να τον διαμορφώσουμε σε ένα κόσμο προσβάσιμο για όλους.
Περιγράψτε μας λίγο τη δράση της Nable Solutions;
Η Nable Solutions είναι μια startup εξειδικευμένη στην ανάπτυξη λογισμικού με κοινωνικό προσανατολισμό. Η ομάδα μας αποτελείται από έξι άτομα ο καθένας με διαφορετικό υπόβαθρο, όμως όλοι μοιραζόμαστε τις ίδιες βασικές αξίες. Όραμά μας είναι να αλλάξουμε τον τρόπο με τον οποίο ζουν και εργάζονται οι άνθρωποι. Ιδιαίτερα στοχεύουμε στην αξιοποίηση της τεχνολογίας για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των ατόμων με αναπηρία και άλλων ευπαθών ομάδων.
Ποια ήταν η φλόγα που σας ενέπνευσε να δημιουργήσετε μια επιχείρηση που αναπτύσσει νέες τεχνολογίες για τη διευκόλυνση ατόμων με αναπηρία και ατόμων με μειωμένη κινητικότητα;
Η πορεία της Nable Solutions ξεκινάει τα τέλη του 2014, σε ένα forum με θέμα την ανάπτυξη εφαρμογών για κινητές συσκευές. Ακούγοντας τις ομιλίες σχετικά με τις δυνατότητες που προσφέρει η ανάπτυξη των νέων τεχνολογιών, άρχισε να γεννιέται στο μυαλό του ιδρυτή της Nable Solutions η ιδέα μιας επιχείρησης, η οποία μέσω των νέων τεχνολογιών θα δημιουργεί λύσεις που θα βελτιώνουν την ποιότητα ζωής των ατόμων με αναπηρία και άλλων ευπαθών ομάδων.
Αρχίσαμε λοιπόν να ερχόμαστε σε επαφή με άτομα με διάφορες μορφές αναπηρίας και να αφουγκραζόμαστε τα προβλήματα και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στην καθημερινή τους ζωή. Η συναναστροφή μας μαζί τους μας έκαναν να δούμε τον κόσμο διαφορετικά, διακρίνοντας την αναγκαιότητα για λύσεις μέσω των τεράστιων δυνατοτήτων που μας προσφέρει πλέον η τεχνολογία. Στόχος μας είναι να διατηρήσουμε μια μακροχρόνια σχέση συνεργασίας και επικοινωνίας με τους ανθρώπους που αντιμετωπίζουν διακρίσεις στην καθημερινότητά τους ώστε να διαθέτουμε την εμπειρία που απαιτείτε για τις λύσεις που θα προσφέρουμε.
Μπορείτε να μας εξηγήσετε με λίγα λόγια τι είναι ο «Βοηθός Αερολιμένας», μια ιδέα της οποίας υπήρξατε κομβικός αρωγός για την επιτυχή ολοκλήρωσή της;
Η Assistant Airport αποτελεί μια ολοκληρωμένη λύση για την βελτίωση της ταξιδιωτικής εμπειρίας των ατόμων με αναπηρία και των ατόμων με μειωμένη κινητικότητα.
Το 2015 η ομάδα μας πήρε μέρος στον διαγωνισμό ψηφιακής καινοτομίας και νέας επιχειρηματικότητας “The Digital Gate”, παρουσιάζοντας την Assistant Airport, όπου κερδίσαμε τη στήριξη του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών για την υλοποίηση του Proof of Concept στο περιβάλλον του αεροδρομίου, το οποίο ολοκληρώσαμε με επιτυχία το Νοέμβριο του 2016.
Τα αεροδρόμια διαθέτουν μια υπηρεσία, η οποία παρέχει βοήθεια στους επιβάτες με αναπηρία και τους επιβάτες με μειωμένη κινητικότητα. Η υπηρεσία αυτή ονομάζεται παροχή επίγειας συνδρομής και είναι κρίσιμης σημασίας για τη δραστηριότητά τους. Υπάρχουν μάλιστα συγκεκριμένα πρότυπα ποιότητας που πρέπει να τηρούνται σύμφωνα με Ευρωπαϊκό Κανονισμό.
Η Assistant Airport είναι ένα σύστημα διαχείρισης, το οποίο οργανώνει και αυτοματοποιεί όλες τις διαδικασίες της υπηρεσίας παροχής συνδρομής, μετατρέποντας τη διαχείριση της υπηρεσίας από σύνθετη και πολύπλοκη σε απλή και εύκολα διαχωρίσιμη. Παράλληλα προσφέρει τη συνολική εποπτεία της υπηρεσίας παροχής συνδρομής και των ποιοτικών προτύπων καθώς επίσης τη δυνατότητα λήψης άμεσων και αποτελεσματικών αποφάσεων διασφαλίζοντας με αυτόν τον τρόπο την ομαλή λειτουργία της υπηρεσίας.
Εκτός όμως από το σύστημα διαχείρισης η Assistant Airport διαθέτει μια mobile εφαρμογή την οποία θα χρησιμοποιούν οι επιβάτες με αναπηρία και οι επιβάτες με μειωμένη κινητικότητα.
Τι ακριβώς είναι η ψηφιακή πλατφόρμα Assistant και που ακριβώς έγκειται η καινοτομία της;
Η υπηρεσία Assistant αποτελεί το όραμα που έχουμε για την επέκταση της υπηρεσίας Assistant Airport και σε άλλους κλάδους εκτός των αεροδρομίων.
Η υπηρεσία Assistant θα προσφέρει στα άτομα με αναπηρία και τα άτομα με μειωμένη κινητικότητα τη δυνατότητα πρόσβασής τους σε καθημερινά αγαθά και υπηρεσίες, συνδέοντας τους απευθείας με οργανισμούς και εταιρείες για να ζητήσουν βοήθεια σε πραγματικό χρόνο. Στόχος μας μέσω της Assistant είναι να παρέχουμε σε αυτά τα άτομα μια ολοκληρωμένη βοήθεια «εν κινήσει», απομακρύνοντας τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν και να διασφαλίσουμε ότι απολαμβάνουν τα ίδια πρότυπα ισότητας και αξιοπρέπειας όπως όλοι.
Με την Assistant οι οργανισμοί και οι εταιρείες γίνονται πιο προσβάσιμοι και προωθούν την κοινωνική τους ευθύνη. Παράλληλα η Assistant βοηθάει το εργατικό δυναμικό τους να εργάζεται πιο «έξυπνα» βελτιστοποιώντας την αποδοτικότητά τους. Επίσης, μπορούν να καθοριστούν δείκτες αποδοτικότητας KPIs, καθώς και αναφορές (reports) για τη βελτιστοποίηση των διαδικασιών και της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Μέχρι τώρα πως έχουν αντιμετωπίσει τη δράση σας τόσο η πολιτεία όσο και το κράτος; Έχετε αντιμετωπίσει προκλήσεις σε ότι αφορά το αμιγώς επιχειρηματικό κομμάτι τη δράσης σας;
Το επιχειρηματικό περιβάλλον της Ελλάδας, έχει ένα ιδιαίτερα απαιτητικό χαρακτήρα. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, η Πολιτεία και το Κράτος έχει δείξει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την δράση μας. Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε είναι ίδιες με αυτές που αντιμετωπίζουν οι περισσότερες startup στο πρώτο στάδιο της λειτουργίας τους. Η στρατηγική ανάπτυξη της υπηρεσίας με στόχο τη βιωσιμότητα και τη ρευστότητα της επιχείρησης. Δύο βασικές προκλήσεις που αποτελούν σημείο αναφοράς για την ουσιαστική ανάπτυξη των ιδεών που διαθέτουν τα μέλη των ομάδων.
Πώς πιστεύετε ότι μπορούν να ευαισθητοποιηθούν οι πολίτες σε επιχειρηματικές δράσεις, όπως η δική σας, που αφορούν άτομα με αναπηρία ή άτομα με μειωμένη κινητικότητα;
Τα άτομα με αναπηρία και τα άτομα με μειωμένη κινητικότητα αντιμετωπίζουν καθημερινά εμπόδια και περιορισμούς που οδηγούν συχνά σε κοινωνικό αποκλεισμό. Πολλές φορές η κινητικότητα τους είναι περιορισμένη ακόμα και σε περιβάλλοντα που είναι ειδικά σχεδιασμένα για αυτούς. Θεωρούμε ότι η βέλτιστη στρατηγική για την ευαισθητοποίηση της κοινωνίας είναι η συνεχής πληροφόρηση και η άμεση συναναστροφή των πολιτών με τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η κάθε ομάδα. Η ευαισθητοποίηση περνάει μέσα από την γνώση και την κατανόηση. Για να γίνει καλύτερος ο κόσμος που ζούμε χρειάζεται προσπάθεια από τον καθένα μας να δώσει τον καλύτερό του εαυτό γιατί μέσα από την προσωπική μας βελτίωση ωφελείται και το ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον μέσα στο οποίο ζούμε.
Ποια είναι η συμβουλή που θα δίνατε σε κάποιον ή κάποια που φιλοδοξεί να ασχοληθεί με το κομμάτι της νεοφυούς κοινωνικής επιχειρηματικότητας;
Να κυνηγήσουν το όραμά τους με πάθος. Η επιχειρηματικότητα δεν είναι ένας εύκολος δρόμος και σίγουρα θα υπάρξουν δυσκολίες, ο προσανατολισμός «κοινωνική» απλά ανεβάζει το δείκτη της δυσκολίας. Γι’ αυτό είναι πολύ σημαντικό να βρουν την κατάλληλη ομάδα και να μοιράζονται το ίδιο όραμα.
Κλείνοντας, πόσο εύκολο είναι να συνδυάσει κανείς την αρετή της κοινωνικής αλληλεγγύης με την καινοτομία και το επιχειρείν και σε αυτό το πλαίσιο πως οραματίζεστε το μέλλον της Nable Solutions;
Δεν πιστεύουμε ότι υπάρχει εύκολος δρόμος, άλλωστε η διαδρομή που ακολουθείς πολλές φορές είναι ομορφότερη από τον τερματισμό! Η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζουμε είναι να εξηγήσουμε στις επιχειρήσεις και στους οργανισμούς γιατί η προσβασιμότητα είναι σημαντική για τους ίδιους.
Διότι η προσβασιμότητα δεν είναι μόνο θέμα ανθρωπίνων δικαιωμάτων αλλά αποτελεί επίσης επιχειρηματική δυναμική. Οι επιχειρήσεις και οι οργανισμοί υιοθετώντας προσβάσιμες υπηρεσίες, όπως η Assistant, θα αποκτήσουν ένα μεγαλύτερο καταναλωτικό κοινό.
Οραματιζόμαστε η υπηρεσία Assistant να υπάρχει σε κάθε κτήριο, ώστε να μπορούν τα άτομα με αναπηρία και τα άτομα με μειωμένη κινητικότητα να τη χρησιμοποιούν παντού, παρέχοντας τους τη δυνατότητα μεγαλύτερης ανεξαρτησίας σε ένα προσιτό κόσμο. Επίσης οραματιζόμαστε να συνεχίσουμε, με τη βοήθεια της τεχνολογίας, να παρέχουμε λύσεις, οι οποίες θα έχουν πάντοτε ένα κοινωνικό αντίκτυπο. Άλλωστε το μέλλον χτίζεται με όσους πιστεύουν ότι θα είναι καλύτερο. Όπως λέμε και στην Nable “Enabling a future of possibilities”.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr