Συγκεκριμένα, όπως προκύπτει από τα ευρήματα της μελέτης, το 54,3% προχώρησε σε μείωση των τιμών κατά 10% έως 50% και το 8,5% σε μείωση άνω του 50%. Αντίθετα, το 31,0% διατήρησε σταθερές τις τιμές, ενώ το 5,2% προχώρησε σε αύξηση από 10% έως 50%.
Η έρευνα καταγράφει τις κατηγορίες προβλημάτων και προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις διαφόρων κατηγοριών. Παράλληλα αποτυπώνει το επίπεδο χρήσης της τεχνολογίας στην καθημερινή λειτουργία των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και την προθυμία των επιχειρήσεων αυτών να εξελιχθούν τεχνολογικά και να εκμεταλλευτούν τις δυνατότητες που η τεχνολογία μπορεί να τους προσφέρει.
Για τη διεξαγωγή της έρευνας ακολουθήθηκε ποσοτική μέθοδος με χρήση ερωτηματολογίου και συμμετείχαν 430 εκπρόσωποι μικρομεσαίων επιχειρήσεων διαφόρων επαγγελματικών κλάδων - συνεργάτες του Douleutaras.gr.
Τα κύρια συμπεράσματα που προέκυψαν ήταν τα εξής:
- Tο επίπεδο βοήθειας και υποστήριξης των δημόσιων φορέων - οργανισμών προς τις νέες μικρομεσαίες καταδεικνύεται ανεπαρκές.
- Σχεδόν 6 στις 10 επιχειρήσεις υπέστησαν σημαντική μείωση των εσόδων τους τους τελευταίους 12 μήνες, αρκετές εκ των οποίων είδαν το τζίρο τους να σημειώνει “βουτιά” μεγαλύτερη και από 50%.
- Οι περισσότεροι εντοπίζουν πολύ υψηλά επίπεδα ανταγωνισμού στον κλάδο τους, θεωρώντας εύκολο το να στραφούν οι πελάτες τους σε κάποια άλλη επιχείρηση του κλάδου για τις ίδιες ή περίπου ίδιες υπηρεσίες/ προϊόντα με αυτές που προσφέρουν και οι ίδιοι.
- Τέσσερις στους δέκα επιχειρηματίες δυσκολεύονται να βρουν κατάλληλους υπαλλήλους με τα απαραίτητα προσόντα για τη στελέχωση των επιχειρήσεων τους.
- Mόλις 2 στους 10 επιχειρηματίες γνωρίζουν την ύπαρξη κρατικών προγραμμάτων κατάρτισης, εκ των οποίων οι μισοί έχουν προχωρήσει τελικώς σε παρακολούθησή τους.
- Παρουσιάζεται ανοδική τάση διείσδυσης της ψηφιακής τεχνολογίας στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, με 2 στις 3 να δηλώνουν πως διατηρούν τόσο τα στοιχεία των πελατών τους, όσο και τα οικονομικά τους στοιχεία ηλεκτρονικά.
- Σημαντικό έδαφος φαίνεται να κερδίζουν τα ηλεκτρονικά μέσα προώθησης έναντι των παραδοσιακών, η χρήση των οποίων περιορίζεται σημαντικά.
- Εντυπωσιακό είναι πως 4 στις 5 μικρομεσαίες επιχειρήσεις έχουν ήδη οnline παρουσία, με το 75% αυτού του συνόλου να εμφανίζεται ικανοποιημένο από τα αποτελέσματα που είχε αυτή η κίνηση στην εξέλιξη της επιχείρησής τους.
- Τρεις στους τέσσερις συμμετέχοντες να δηλώνουν πως θα επιδιώξουν την τεχνολογική εξέλιξη της επιχείρησης τους στο μέλλον.
- Ως βασικοί παράγοντες επιτυχίας της επιχείρησης τους ξεχώρισαν με διαφορά η ποιότητα των υπηρεσιών/προϊόντων που προσφέρουν καθώς και η ικανοποίηση των πελατών τους.
- Παρά την παρατεταμένη οικονομική ύφεση και την γενικότερη αβεβαιότητα για το μέλλον, υψηλά εμφανίζονται τα ποσοστά των συμμετεχόντων οι οποίοι δηλώνουν αισιόδοξοι για το μέλλον της επιχείρησης τους.
Συνοψίζοντας, οι ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις έχουν αντιληφθεί σε σημαντικό βαθμό την αξία της τεχνολογίας και δείχνουν να αλλάζουν προς αυτή την κατεύθυνση, άλλες περισσότερο και άλλες λιγότερο με βάση κυρίως τον κλάδο δραστηριοποίησής τους. Σημαντικότερα εμπόδια εμφανίζονται να είναι η εκτίμηση του κόστους χρήσης της τεχνολογίας αλλά και η μη ολοκληρωμένη ενημέρωση τους για τους πιθανούς τρόπους χρήσης της. Βέβαια τα προβλήματα υποδομής (έλλειψη επαρκούς υποστήριξης από τη δημόσια διοίκηση, δυσχέρεια στην εύρεση υπαλλήλων κλπ) και τα αρνητικά αποτελέσματα της οικονομικής κρίσης (μείωση πωλήσεων, αύξηση του κλαδικού ανταγωνισμού κλπ) παραμένουν και αποτελούν ουσιαστική τροχοπέδη στην επιχειρηματική τους ανάπτυξη.
Παρά τις προκλήσεις και τις δυσκολίες που υπάρχουν στον επιχειρηματικό στίβο της Ελλάδας του 2017, οι εκπρόσωποι των μικρομεσαίων επιχειρήσεων δηλώνουν αισιόδοξοι και πρόθυμοι να εξελιχθούν.
Οι ευκαιρίες εκσυγχρονισμού, κατάρτισης και απόκτησης ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος είναι μεγάλες και οι διορατικοί επιχειρηματίες έχουν τη δυνατότητα να τις εκμεταλλευτούν προς όφελος της επιχείρησής τους αλλά και των πελατών τους.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr