Αυτό προκύπτει από την έρευνα της γενικής γραμματείας Βιομηχανίας που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής διαβούλευσης για τη ενίσχυση των νεοφυών επιχειρήσεων, η οποία, καταδεικνύει το έντονο ενδιαφέρον των Ελλήνων να επενδύσουν σε καινοτόμα σχήματα, εκμεταλλευόμενοι ευκαιρίες.
Να αναφερθεί πως το 25% των υπό σύσταση start- up επιχειρήσεων, δηλώνει έτοιμο να βρει τους πρώτους πελάτες του. Η έρευνα απευθύνθηκε σε υφιστάμενες Start-up επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα ή είναι ελληνικών συμφερόντων και σε ομάδες ανθρώπων που σκοπεύουν στο άμεσο μέλλον να ιδρύσουν επιχείρηση.
Αναφορικά με τα χαρακτηριστικά των υφιστάμενων επιχειρήσεων, το 76,3% έχει ιδρύσει επιχείρηση την τελευταία πενταετία και το 39,7% είναι ΙΚΕ. Οι περισσότερες από αυτές τις επιχειρήσεις απασχολούν 1 εργαζόμενο με όρους πλήρους ετήσιας απασχόλησης. Το 95% έχει φορολογική έδρα στην Ελλάδα, με το 38,7% από αυτές στην περιοχή Αθήνας-Πειραιά και περιχώρων.
Ανάμεσα στους συμμετέχοντες της πρώτης κατηγορίας, δηλαδή εκείνων που δεν έχουν ιδρύσει ακόμα επιχείρηση, το 62,3% επεξεργάζεται την επιχειρηματική ιδέα του για διάστημα μεγαλύτερο από ένα έτος, το 23% για χρονικό διάστημα μεταξύ 6μηνου και έτους, το 13,1% λιγότερο από 6 μήνες, ενώ το 1,6% δεν έχει ακόμα ξεκινήσει να επεξεργάζεται την επιχειρηματική ιδέα του. Στην ίδια κατηγορία, το 38,3% βρίσκεται στο στάδιο προ της υλοποίησης, το 36,7% έχει ήδη ετοιμάσει πρότυπα προϊόντα ή υπηρεσίες και όπως προαναφέρθηκε, ήδη το 25% είναι έτοιμο να βρει τους πρώτους πελάτες του.
Το 35,9% του συνόλου του δείγματος δραστηριοποιούνται ή σκοπεύουν να δραστηριοποιηθούν στον τομέα της τεχνολογίας, μόλις 6,7% στον τομέα της μεταποίησης, ενώ είναι αξιοσημείωτη η απόκλιση που διαπιστώνεται μεταξύ των δύο κατηγοριών συμμετεχουσών επιχειρήσεων στον τομέα της αγροδιατροφής (19% για τις υπό σύσταση επιχειρήσεις, έναντι 6,2% για υφιστάμενες).
Το 50,8% του συνόλου του δείγματος δηλώνει ότι η επιχειρηματική τους ιδέα είναι προϊόν έρευνας. Το 47,7% των υφιστάμενων επιχειρήσεων δηλώνουν ότι η επιχειρηματική ιδέα τους είναι προϊόν έρευνας, 20,0% ότι σκοπεύουν να αξιοποιήσουν δικαιώματα διανοητικής ιδιοκτησίας, 18,5% ότι αξιοποιούν δικαιώματα διανοητικής ιδιοκτησίας και 10,8% ότι αξιοποιούν τα αποτελέσματα ερευνητικού προγράμματος.
Όσον αφορά την πελατειακή στόχευση, το 60,2% του συνόλου του δείγματος στοχεύει στη διεθνή αγορά, με τις υπό σύσταση επιχειρήσεις να εμφανίζονται αισθητά πιο αισιόδοξες (69,8%) από τις υφιστάμενες επιχειρήσεις (50,8%).
Το 83,5% των ερωτώμενων που απάντησαν, δήλωσαν τα ίδια κεφάλαια ως πηγή της εξασφαλισμένης χρηματοδότησής τους, ενώ μόλις το 4,7% δήλωσε τον δανεισμό από ελληνική τράπεζα, ενώ το 38,3% του συνολικού δείγματος δήλωσαν ότι χρησιμοποιούν τουλάχιστον μία δομή υποστήριξης της επιχειρηματικότητας (30,8% των υφιστάμενων επιχειρήσεων και 46% των υπό σύσταση επιχειρήσεων), με τις θερμοκοιτίδες-εκκολαπτήρια (incubators) να προσελκύουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, σε ποσοστό της τάξεως του 16,4%.
Σημειώνεται ότι οι υπηρεσίες mentoring και coaching συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο ποσοστό χρήσης για το σύνολο του δείγματος (23,4% για και 15,6%), με κάποια απόκλιση προς τα πάνω των υπό σύσταση επιχειρήσεων σε σχέση με τις υφιστάμενες.
Αναφορικά με την αξιολόγηση των επιχειρηματικών αναγκών, το 90,6% χαρακτηρίζει την εύρεση κεφαλαίων ως κρισιμότερη ανάγκη, ποσοστό αναλυόμενο σε 87,7% για τις υφιστάμενες επιχειρήσεις και 93,7% για τις υπό σύσταση επιχειρήσεις. Εντούτοις, η ανάγκη για χρηματοδότηση, αν και κρίσιμης σημασίας, δεν είναι η μοναδική. Η επιχειρηματική ανάπτυξη και το μάρκετινγκ κατέχουν τη δεύτερη θέση με 61,7% στο σύνολο του δείγματος, εμφανίζοντας σημαντική διαφορά μεταξύ των υφισταμένων (69,2%) και των υπό σύσταση επιχειρήσεων (54%).
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr