Σύμφωνα με μελέτη του Eltrun, αυτή τη στιγμή, 1 στους 4 –ποσοστό το οποίο αντιστοιχεί σε περίπου 750.000 καταναλωτές- αγοράζει συστηματικά μέσω διαδικτύου από τα online σούπερ μάρκετ. Στην Ελλάδα σύμφωνα με στοιχεία έρευνας του ΙΕΛΚΑ, το ποσοστό του συνόλου των καταναλωτών που επιλέγουν να ψωνίζουν διαδυκτιακά από τα σούπερ μάρκετ ήταν το 2015 στο 16%.
Οι πελάτες της διαδικτυακής αγοράς είναι κυρίως νεότερης ηλικίας, γεγονός που διαμορφώνει και τη δυναμική σε αυτό το κομμάτι του λιανεμπορίου για τα επόμενα χρόνια. Πάνω από τους 8 στους 10 αγοραστές online ειδών σούπερ μάρκετ επιλέγει την παράδοση στο σπίτι, το 96% δηλώνει ότι οι παραγγελίες είναι σωστές, το 88% σωστά συσκευασμένες και το 79% παραδομένες σε σωστή ώρα και μέρα.
Οι εξοικειωμένοι με την online αγορά ενδιαφέρονται κυρίως για τις προσφορές και επιλέγουν το μεγαλύτερο μέρος των καθημερινών τους συναλλαγών να το πραγματοποιούν ηλεκτρονικά θεωρώντας ότι έτσι κερδίζουν χρόνο και χρήμα, κάτι το οποίο μπορεί να εξηγηθεί αν σκεφτεί κανείς πως το 80% των Ελλήνων καταναλωτών κυνηγούν συστηματικά τις προσφορές στα σούπερ μάρκετ.
Σε πρώιμο στάδιο αλλά με προοπτικές ανάπτυξης η αγορά
Ο κυριότερος λόγος που οι καταναλωτές αγοράζουν online τα ψώνια του supermarket είναι η ευκολία που τους προσφέρει, ενώ από την άλλη πλευρά αρκετοί ακόμα διστάζουν αφού δεν έχουν την αίσθηση της ποιότητας και της φρεσκάδας που ασφαλώς μέσα από την οθόνη είναι δύσκολο να παρουσιαστεί. Βασικοί συντελεστές που θα βοηθήσουν την ανάπτυξη των αγορών μέσω supermarket είναι η ανάπτυξη εμπιστοσύνης προς τους καταναλωτές για την ποιότητα των προϊόντων (και οι παραδοσιακές αλυσίδες έχουν ένα προβάδισμα σε αυτό), η διάθεση μεγάλης ποικιλίας προϊόντων που ενδέχεται να μην έχει ένα μέσο τοπικό φυσικό κατάστημα και η ευέλικτη παράδοση αυτών σε ώρες που επιθυμούν οι καταναλωτές.
«Παρ’ όλο που η εν λόγω συνήθεια στη χώρα μας βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο, η ανάπτυξη μέσα στο επόμενο διάστημα θα είναι ραγδαία ενώ ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές θα στρέφονται στην επιλογή αυτή», σχολιάζει ο Marketing Experience Coordinator της εταιρείας Yolenis και μέλος του Δ.Σ. του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου - GR.EC.A., κ. Γιάννης Γεωργιάδης, μιλώντας στο Reporter.
Όπως αναφέρει, με τη συνεχόμενη εξοικείωση των οnline χρηστών στις μεγαλύτερες ηλικίες και την τάση για αναζήτηση καλύτερων τιμών και προσφορών από το καταναλωτικό κοινό, ο κλάδος θα αναπτυχθεί ακόμη περισσότερο. Ήδη στην υφιστάμενη αγορά ήδη υπάρχουν 5 online καταστήματα και έπονται κι άλλα.
Νέοι παίκτες με έντονη online παρουσία
«Το 2017 θα υπάρξουν αρκετοί νέοι παίκτες με online παρουσία (από παραδοσιακές αλυσίδες και μη), ενώ προβλέπουμε να φτάσει ο τζίρος των online supermarket στα 50 εκατ. ευρώ, από τα μόλις 25 εκατ. που ήταν το 2016», εξηγεί από την πλευρά της η κ. Έλενα Χαϊλαζοπούλου, επικεφαλής του eRetail Audit στην συμβουλευτική εταιρεία για eBusiness, Convert Group.
«Tα τελευταία δύο χρόνια είδαμε αρκετά χαμηλότερο τζίρο στα οnline supermarket από αυτόν που περιμέναμε, καθότι υπήρξαν ανατροπές στο φυσικό κανάλι, που δεν επέτρεψαν σε μεγάλους παίκτες (π.χ. Σκλαβενίτης, Μασούτης, MyMarket, κτλ) να επενδύσουν νωρίτερα στο οnline κανάλι», επισημαίνει συμπληρώνοντας πως η ωρίμανση των online καταναλωτών βοηθάει στην ανάπτυξη του κλάδου.
My Market: Μπαίνει στην αγορά με τις καλύτερες προϋποθέσεις
Σχετικά με την απόφαση της My Market να επεκταθεί διαδικτυακά, η κ. Χαϊλαζοπούλου αναφέρει πως η επιχείρηση μέσα από την συνεργασία της με το welovesupermarket.gr καταφέρνει να μπει στην αγορά του online supermarket με τις καλύτερες προϋποθέσεις. Η ομάδα του welovesupermarket.gr αποτελεί έναν πολύ δυνατό σύμμαχο που μπορεί να προσφέρει αξία μέσα από την μεγάλη εμπειρία στο eCommerce και την ως τώρα πορεία τους. «Διακρίνουμε επίσης σαφώς μία μεγάλη ευκαιρία στο B2B online grocery, που και οι δύο πλευρές με κοινή προσπάθεια μπορούν να αξιοποιήσουν», καταλήγει.
Η συνέχεια επί της οθόνης του υπολογιστή…
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr