Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Είναι χαρακτηριστικό ότι σχεδόν το 65% των πωλήσεων κατευθύνεται στο εξωτερικό αποδεικνύοντας ότι το ελληνικό έπιπλο μπορεί να βρει θέση σε μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική αγορά. Εκεί οι Ιταλοί κυριαρχούν λόγω σχεδίου και marketing αλλά και πολλές άλλες χώρες χαμηλότερου κόστους παραγωγής διεκδικούν με αξιώσεις μερίδια ειδικά στον κλάδο του τουρισμού, των ξενοδοχειακών και της εστίασης που αποτελεί σήμερα το μεγαλύτερο πελάτη του κλάδου.
«Η Γερμανία αποτελεί την καλύτερη μας αγορά, ενώ έχουμε παρουσία και σε πολλές άλλες χώρες τόσο της ΕΕ όσο κι εκτός. Ειδικά η Γερμανία, όπου έχουμε αποστολές σε εβδομαδιαία βάση, που είναι μια πολύ απαιτητική αγορά εκτιμά την ποιότητα κατασκευής μας. Με μεγάλη προσπάθεια και συνέπεια έχουμε αναγνωρίσιμο όνομα εκεί», αναφέρει μιλώντας στο Reporter.gr ο Τάσος Γεωργιάδης, που εκπροσωπεί την τρίτη γενιά της οικογενειακής επιχείρησης. Μάλιστα όπως τονίζει τα τελευταία χρόνια η ετήσια αύξηση των εξαγωγών είναι ιδιαίτερα σημαντική γεγονός που επιτρέπει στην εταιρία να αντιμετωπίζει τις δυσκολίες της εσωτερικής αγοράς.
«Το βασικό αντικείμενο της δραστηριότητάς μας είναι η κατασκευή επίπλων εσωτερικού και εξωτερικού χώρου. Συνδυάζοντας υλικά πρώτης ποιότητας και εξειδικευμένο προσωπικό καταφέρνουμε να επενδύουμε καθημερινά στην τεχνολογία του αύριο, γεγονός πιστοποιημένο για το οποίο μπορούμε να εγγυηθούμε σε όλους τους πελάτες μας», αναφέρει και τονίζει ότι ειδικά στη Γερμανία από στόμα σε στόμα, με ισχυρές συνεργασίες εκεί, κατάφερε να έχει ισχυρή παρουσία σε καταστήματα και επαγγελματικούς χώρους που πλέον αποτελούν διαφήμιση για την ίδια.
«Η ποιότητα της κατασκευής μας είναι το βασικό σημείο διαφοράς. Επίσης έχουμε τη δυνατότητα στις σύγχρονες εγκαταστάσεις μας στη Θεσσαλονίκη να προσφέρουμε μια ολοκληρωμένη σειρά από είδη εξοχής, τραπέζια, καθίσματα, καναπέδες, πολυθρόνες, βάσεις τραπεζιών, σκαμπώ, μαξιλάρια κ.α., κάτι που διευκολύνει κάθε πελάτη», αναφέρει ο κ. Γεωργιάδης.
«Στοχεύουμε στην κάλυψη οποιαδήποτε ανάγκης σε εξοπλισμούς εστιατορίων, καφέ, μπαρ, ξενοδοχείων, καταστημάτων κ.α. Η γνώση και η αγάπη του αντικειμένου, η μακρόχρονη πείρα της εταιρίας, η σωστή επιλογή υλικών, η τελειοποίηση της κατασκευής, είναι τα βασικά χαρακτηριστικά της εταιρίας που την διακρίνουν στην ελληνική και ξένη αγορά».
Ο κλάδος
Αξίζει να σημειωθεί ότι ανταγωνισμός στον κλάδο είναι ιδιαίτερα έντονος, λόγω τη μειωμένης ζήτησης από πλευράς καταναλωτών (περιορισμός εισοδήματος κ.ά.). Ο κλάδος επίπλου, παρά τη συρρίκνωση, διακρίνεται για τον κατακερματισμό του ενώ έχει μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων -κυρίως εισαγωγικών. Η πλειοψηφία των παραγωγικών μονάδων του κλάδου είναι μικρομεσαίου μεγέθους επιχειρήσεις.
Αρκετές εταιρίες του κλάδου δραστηριοποιούνται παράλληλα στην παραγωγή ή/και εισαγωγή άλλων ειδών επίπλων, όπως κουζίνας, μπάνιου, γραφείου, εξωτερικών χώρων, παιδικών - βρεφικών επίπλων, αλλά και άλλων οικιακών ειδών. Το 2014 το μερίδιο των εισαγόμενων οικιακών επίπλων επί της συνολικής αξίας της αγοράς κυμάνθηκε περίπου στο 54% - ενώ τα έπιπλα καθιστικού χώρου καλύπτουν σύμφωνα με τις εκτιμήσεις το 46% της συνολικής αξίας της αγοράς.
Σύμφωνα με παλαιότερη ανάλυση της ICAP Group, η εγχώρια παραγωγή οικιακών επίπλων σε αξία παρουσιάζει συνεχή μείωση την τελευταία εξαετία, με το 2012 να αποδεικνύεται μια από τις χειρότερες χρονιές, καθώς η πτώση συγκριτικά με το 2011 ανήλθε σε 32% για να αποκλιμακωθεί το 2013 συγκριτικά με το 2012 σε 17%. Ειδικά το 2014, το σύνολο της εγχώριας παραγωγής εκτιμάται ότι μειώθηκε κατά 8% σε σύγκριση με το 2013.
Πάντως εσχάτως η αγορά δείχνει σημάδια σταθεροποίησης.
Γιώργος Αλεξάκης