Οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν εδώ και καιρό τα δεδομένα προκειμένου να χαράξουν τη στρατηγική τους, να λάβουν επιχειρηματικές αποφάσεις και να διαχειριστούν τις προκλήσεις. Τα σημερινά, εξελιγμένα analytics δίνουν σε αυτή τη δυνατότητα μια εντελώς νέα μορφή. Δημιουργούν καλύτερους, ταχύτερους και πάντα ευέλικτους τρόπους για να πετύχουν επικερδή και βιώσιμη ανάπτυξη, που έχει γίνει τόσο απρόσιτη τα τελευταία χρόνια.
Είναι πλέον σαφές ότι όσοι επιχειρηματίες προβαίνουν στη χρήση της ανάλυσης δεδομένων, έχουν τη δυνατότητα να φτάσουν πιο κοντά στην κερδοφορία. Εκείνοι, όμως, που πραγματικά το καταφέρνουν, είναι όσοι έχουν πετύχει τη σωστή ισορροπία μεταξύ του τεχνολογικού και του ανθρώπινου στοιχείου των analytics. Έχουν επενδύσει στις επιχειρηματικές υποδομές που τους δίνουν τη δυνατότητα να παράγουν ανάλυση δεδομένων – νέες τεχνολογίες και εργαλεία, ποιότητα δεδομένων και εξελιγμένες δεξιότητες analytics.
Ταυτόχρονα, όμως, έχουν δώσει έμφαση στις δυνατότητες του ανθρώπινου δυναμικού της επιχείρησής τους, ώστε να μπορεί πραγματικά να χρησιμοποιήσει τα analytics.
Η αξία της ανάλυσης δεδομένων
Τα commercial analytics προσφέρουν μια σειρά από λύσεις που εφαρμόζονται κυρίως στα τυποποιημένα καταναλωτικά προϊόντα και στον κλάδο του λιανικού εμπορίου, ωστόσο οι ίδιες τεχνικές χρησιμοποιούνται και σε πολλούς άλλους κλάδους, όπως της αυτοκινητοβιομηχανίας, των τηλεπικοινωνιών, της φαρμακευτικής, ακόμα και των τραπεζών. Ο σκοπός τους είναι να αναδείξουν τι είναι αυτό που υποκινεί τη συμπεριφορά των πελατών και των καταναλωτών και τι επηρεάζει τα αγοραστικά μοτίβα. Πάνω από όλα, όμως, στοχεύουν στο να αναγνωρίσουν και να υπολογίσουν τον αντίκτυπο που θα είχαν δυνητικές μεταβολές στην τιμολογιακή πολιτική, το μάρκετινγκ, τις ανταγωνιστικές δραστηριότητες και την εφοδιαστική αλυσίδα επάνω στις πωλήσεις, τα οικονομικά αποτελέσματα και το κέρδος.
Πιο συγκεκριμένα, τα commercial analytics προσφέρουν ποσοτικές και ποιοτικές απαντήσεις σχετικά με τη σωστή τιμολόγηση, τη βελτιστοποίηση δαπανών προωθητικών ενεργειών, την αποτελεσματικότερη ταξινόμηση των προϊόντων ανά κατάστημα, τη βελτίωση της αποδοτικότητας του κάθε καταστήματος, αλλά και την καλύτερη και βαθύτερη κατανόηση των πελατών και των καταναλωτικών τους συνηθειών.
Τα analytics στην ελληνική αγορά
Ο Ηλίας Βυζάς, επικεφαλής του τμήματος Συμβουλευτικών Υπηρεσιών Βελτίωσης Απόδοσης της ΕΥ Ελλάδος και του Κέντρου Αριστείας για Analytics, σημειώνει: «Οι επιχειρήσεις καταναλωτικών προϊόντων και λιανικής πρέπει να συλλέγουν όσες περισσότερες πληροφορίες γίνεται, να τις αναλύουν και να τις μετατρέπουν σε σύντομο χρόνο σε δράσεις, προκειμένου να εκμεταλλευθούν όσο καλύτερα γίνεται τις ευκαιρίες και την προσέγγιση των καταναλωτών, στο σημερινό, ραγδαία μεταβαλλόμενο περιβάλλον.
«Ειδικότερα στη χώρα μας, που βιώνει μία πρωτοφανή κρίση, οι Έλληνες επιχειρηματίες του κλάδου έρχονται αντιμέτωποι, όχι μόνο με τις μεταβαλλόμενες απαιτήσεις των πελατών τους, αλλά και με την περιορισμένη αγοραστική τους δύναμη. Τα commercial analytics, που εξασφαλίζουν την πρόσβαση και την ανάλυση κάθε τύπου δεδομένων, αποτελούν απαραίτητο σύμμαχο, προκειμένου οι επιχειρηματίες του κλάδου να ‘ξεκλειδώσουν’ τις προτιμήσεις των καταναλωτών και να πετύχουν τη βέλτιστη δυνατή απόδοση της επιχείρησής τους».
Συμπληρώνει ο κ. Βυζάς: «Αναγνωρίζοντας την ανάγκη των επιχειρήσεων καταναλωτικών προϊόντων και λιανικής για ουσιαστική και σε βάθος πληροφόρηση, έχουμε δημιουργήσει το Κέντρο Αριστείας για Analytics τα τελευταία χρόνια στην Αθήνα, παρέχοντας την επόμενη γενιά των commercial analytics. Το Κέντρο έχει κάνει έργα σε δεκάδες χώρες, για αρκετές από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις παγκοσμίως. Μέσω της ανάλυσης τεράστιου όγκου δεδομένων από διάφορες πηγές και της χρήσης μηχανισμών μοντελοποίησης και βελτιστοποίησης, παράγει μια σειρά από προτάσεις και διαμορφώνει μια ολοκληρωμένη στρατηγική, εξατομικευμένη στους στόχους και τις δυνατότητες της κάθε επιχείρησης».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr