Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Η μελέτη, που θα οδηγήσει σε συνολική αναμόρφωση του χώου και «θα σφραγίσει την πόλη για τα επόμενα 20 χρόνια» όπως είπε ο κ. Τζήκας, αφορά την αναμόρφωση του εκθεσιακού κέντρου στη Θεσσαλονίκη και τη δημιουργία μητροπολιτικού πάρκου. Το συνολικό κόστος που ανέρχεται σε 120 εκατ. ευρώ επένδυση. Από αυτά τα 60 εκατ. ευρώ αφορούν σε νέες υποδομές και τα υπόλοιπα σε υποστηρικτικές δράσεις όπως πάρκινγκ και ξενοδοχείο. Η τελική πρόταση της μελέτης, σύμφωνα με τον εκθεσιακό φορέα, θα προβλέπει την υλοποίηση της επένδυσης μέσα στα επόμενα 2 χρόνια.
Περιφέρεια κι εξαγωγές
Ταυτόχρονα, προχωρούν σταδιακά συνεργασίες και για το εκθεσιακό κέντρο του φορέα στο Μαρούσι Αθηνών με στόχο την ανάπτυξη νέων προϊόντων. Επίσης τη Δευτέρα αναμένεται να ανακοινωθεί η συνεργασία με την Περιφέρεια Θεσσαλίας για τη διοργάνωση της 11η Πανελλήνιας Γεωργικής Έκθεσης – Agrothessaly. Η έκθεση που σηματοδοτεί το άνοιγμα της ΔΕΘ – Hellexpo στην Ελληνική περιφέρεια θα γίνεται ανά δύο χρόνια στην κλειστή αγορά της Νίκαιας. Παράλληλα τρέχει η συνδιοργάνωση με την Περιφέρειαστη Θράκη στις 25-27/11ενώ στόχος είναι ο φορέας να αναπτύξει δράσεις και σε άλλα σημεία της χώρας.
Την ίδια ώρα η εκθεσιακή δραστηριότητα αποτελεί λοκομοτίβα ανάπτυξης για τη Θεσσαλονίκη. «Η έκθεση διανύει την καλύτερη περίοδό της στην τελευταία δεκαετία. Χωρίς τις εκδηλώσεις στην Αθήνα ξεπερνάει κατ΄ έτος τον αριθμό του 1 εκατομμυρίου επισκεπτών το χρόνο. Έχει αυξημένη κερδοφορία, ενώ οι χώροι της στη Θεσσαλονίκη είναι ανοικτοί 280 μέρες το χρόνο από 75 που ήταν» σημείωσε ο κ. Τζήκας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στόχος του φορέα είναι να απευθυνθεί στην αγορά της Βαλκανικής και των παραλίων της Μ. Ασίας, που συνολικά αριθμούν τα 100 εκατομμύρια πολίτες. Μόνο στην Agrotica που αποτελεί το «βαρύ χαρτί» της ΔΕΘ – Helexpo οι επισκέπτες φτάνουν τους 100 χιλιάδες. Παράλληλα προχωρά και σε … εξαγωγές καθώς ήδη το πρώτο θεματικό πάρκο, το εργοστάσιο σοκολάτας, συνεχίζει μετά τη Θεσσαλονίκη και την Αθήνα το ταξίδι του στην Ιταλία, σε τέσσερεις πόλεις, με πρώτη τη Νάπολη.
Νέα έκθεση
Στο μεταξύ μια νέα έκθεση, την Greek Travel Show (Ελληνικές Διακοπές), δημιουργεί στην Αθήνα η ΔΕΘ-Helexpo, διευρύνοντας το τουριστικό, εκθεσιακό της χαρτοφυλάκιο. Η Greek Travel Show θα διοργανωθεί για πρώτη φορά από τις 19 έως τις 21 Μαΐου του 2017, στο Εκθεσιακό και Συνεδριακό Κέντρο Αθηνών «Helexpo Maroussi». Η νέα διοργάνωση θα αποτελέσει την B2C (Business to Consumer) εκδοχή της Διεθνούς Έκθεσης Τουρισμού «Philoxenia», η οποία πραγματοποιείται εδώ και 32 χρόνια στη Θεσσαλονίκη. Εντάσσεται δε στον στρατηγικό σχεδιασμό της εταιρείας για περαιτέρω ανάπτυξη των δράσεών της στην εκθεσιακή αγορά της Αθήνας και εν προκειμένω στο τουριστικό πεδίο.
Οι στόχοι της Greek Travel Show είναι να δώσει τη δυνατότητα σε τουριστικές επιχειρήσεις και φορείς να προβάλλουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους, πετυχαίνοντας άμεσες πωλήσεις στο ευρύ κοινό, αλλά και να ενημερώσει, λίγο πριν από την έναρξη της τουριστικής σεζόν, τους δυνητικούς ταξιδιώτες για τα τουριστικά πακέτα και τις προσφορές ελκυστικών τιμών από τους εκθέτες. Στόχος της ΔΕΘ-Helexpo είναι επίσης να πετύχει τη συμμετοχή και των 13 Περιφερειών της ελληνικής επικράτειας, ώστε όλη η τουριστική Ελλάδα να δώσει το «παρών» στη νέα της διοργάνωση. Η Greek Travel Show θα πλαισιώνεται και από ένα πλούσιο πρόγραμμα παράλληλων, ψυχαγωγικών εκδηλώσεων. Μάλιστα, οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να κερδίσουν αεροπορικά εισιτήρια, ταξίδια, διαμονές σε ξενοδοχεία και πολλά άλλα δώρα.
Μεταξύ των εκθετών θα βρίσκονται τουριστικά γραφεία, ξενοδοχεία, ξενώνες, δήμοι, Περιφέρειες, κρατικοί Οργανισμοί Τουρισμού, αεροπορικές εταιρείες, ναυτιλιακές εταιρείες, φορείς του κλάδου, εκδοτικοί οίκοι ειδικού και οικονομικού Τύπου, τουριστικές σχολές, camping, κατασκηνώσεις, επιχειρήσεις τουρισμού, επιχειρήσεις ενοικίασης διαμερισμάτων, γραφεία ενοικίασης αυτοκινήτων, εκδρομικά σωματεία, περιηγητικές λέσχες, εταιρείες και ενώσεις επιβατηγών πλοίων, υπουργεία και οργανισμοί, τράπεζες, μουσεία, σπήλαια, καζίνο, ιαματικές πηγές, χιονοδρομικά κέντρα, ενώσεις ξεναγών, εταιρείες online κρατήσεων κ.α.
Αλλαγή πλεύσης στη Philoxenia
Εν τω μεταξύ λίγες ημέρες μας χωρίζουν από την 32η Philoxenia, που αναμένεται ιδιαίτερα δυναμική. Η «καρδιά» της τουριστικής Ελλάδας θα χτυπά στη φετινή διοργάνωση, από τις 18 έως τις 20 Νοεμβρίου, στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης. Καταξιωμένες εταιρείες του κλάδου, ξενοδοχεία και πρακτορεία, καθώς και οι 13 περιφέρειες της χώρας θα βρεθούν στην 32η Philoxenia, η οποία πραγματοποιείται παράλληλα με τη σημαντική έκθεση ξενοδοχειακού και επαγγελματικού εξοπλισμού, Hotelia.
Στο πλαίσιο της φετινής διοργάνωσης θα πραγματοποιηθεί και το πρόγραμμα «Philoxenia hosted buyers», μέσω του οποίου θα φιλοξενηθούν πάνω από 120 καταξιωμένοι επαγγελματίες του τουρισμού από το εξωτερικό. Από τις παράλληλες εκδηλώσεις της Philoxenia ξεχωρίζει το Διεθνές Συνέδριο Τουρισμού «[Re]Branding Destinations: Image making», όπου θα αναπτυχθούν τεχνικές στρατηγικής branding, ώστε κάθε προορισμός να προωθείται με σωστό τρόπο και να αποκτά την τουριστική αξία που του αναλογεί.
Γιώργος Αλεξάκης