Όπως προκύπτει από την έκθεση, το 7,9% του πληθυσμού ηλικίας 18-64 ετών δήλωσε ότι βρισκόταν στη φάση εκκίνησης ενός νέους εγχειρήματος, (συμπεριλαμβανομένης και της αυτοαπασχόλησης). Πρόκειται για μια σημαντική εξέλιξη, δεδομένου ότι το αντίστοιχο ποσοστό μέχρι τώρα στις έρευνες του GEM κυμαινόταν σταθερά ανάμεσα στο 5,7% και στο 6,7%».
Σύμφωνα με την έκθεση, η εξέλιξη αυτή οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη σημαντική άνοδο των επιχειρηματιών ανάγκης, η οποία αυξήθηκε στο 20,7% το 2006 από 14,2% το 2005. Ωστόσο, η Ελλάδα εξακολουθεί να κατατάσσεται στην 3η χαμηλότερη στην Ευρώπη και σε μία από τις χαμηλότερες θέσεις παγκοσμίως, όσον αφορά την επιχειρηματικότητα ανάγκης.
Σημειώνεται ότι ως επιχειρηματικότητα ανάγκης ορίζεται η ανάληψη επιχειρηματικής δραστηριότητας λόγω έλλειψης δυνατοτήτων άλλης ικανοποιητικής απασχόλησης και όχι για την εκμετάλλευση κάποιας επιχειρηματικής ευκαιρίας που γίνεται αντιληπτή στο οικονομικό περιβάλλον.
Επιπλέον, από την έρευνα προκύπτει ακόμη ότι:
Ένα 14,2% του πληθυσμού 18-64 ετών δηλώνει ότι έχει σκοπό να ξεκινήσει μια επιχείρηση (συμπεριλαμβανομένης της αυτοαπασχόλησης) τα επόμενα τρία χρόνια(15,4% το 2005)
Ένα 2,7% του πληθυσμού 18-64 ετών δηλώνει ότι έκλεισε μια επιχείρηση κατά τη διάρκεια της προηγούμενης χρονιάς (2,9% το 2005)
Ένα 22% πιστεύει ότι υπάρχουν επιχειρηματικές ευκαιρίες στην αγορά, οι οποίες θα μπορούσαν να τύχουν επιχειρηματικής αξιοποίησης (16% το 2005). Όμως οι Έλληνες εξακολουθούν να δηλώνουν - σε ποσοστό σχεδόν 60% το υψηλότερο στις χώρες του GEM - ότι ο φόβος της θα τους απέτρεπε από το να ξεκινήσουν μια επιχειρηματική δραστηριότητα .
Ακόμα, το 35% των επιχειρηματιών που βρίσκονται στα αρχικά στάδια της δραστηριότητάς τους κατά το 2006, δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν τεχνολογίες / διαδικασίες που δεν ήταν διαθέσιμες για διάστημα μεγαλύτερο τους έτους από τη στιγμή της διεξαγωγής της έρευνας.
Ωστόσο, στα πλην της ελληνικής επιχειρηματικότητας εντάσσεται το γεγονός ότι το 64% των νέων επιχειρηματικών εγχειρημάτων εκδηλώνονται σε δραστηριότητες τελικός πελάτης των οποίων είναι ο καταναλωτής ως φυσικό πρόσωπο (38% ο μέσος ευρωπαϊκός όρος, εξέλιξη που αποδεικνύει ότι η επιχειρηματικότητα δεν εκδηλώνεται σε ολόκληρη την «αλυσίδα αξίας» μέχρι το τελικό καταναλωτικό προϊόν, αλλά μόνο στον έσχατο κρίκο αυτής της αλυσίδας.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr