Η αναζήτηση εναλλακτικών διαδρομών, κύρια μέσω Αδριατικής, φέρνει επιπλέον επιβαρύνσεις στις εξαγωγικές επιχειρήσεις, που προσπαθούν με κάθε τρόπο να παραδώσουν έγκαιρα τα φορτία τους ώστε να μην αντιμετωπίσουν ρήτρες ασυνέπειας αλλά και απώλειες πελατών.
Σύμφωνα με στοιχεία του ΣΕΒΕ τις τελευταίες ήμερες περισσότερα από 30 τρένα έχουν επιστρέψει στις ράγες, γεγονός που σημαίνει επιπλέον κόστος 15000 ευρώ ανά τρένο ενώ η επαναδρομολόγηση του από τη γραμμή της Βουλγαρίας μεταφράζεται σε επιπλέον μεταφορικό κόστος κατά 10.000 ανά τρένο. Είναι ενδεικτικό ότι, όπως υπολογίζουν, η άμεση ζημιά για τους εξαγωγείς της Βορείου Ελλάδος φτάνει στο 1.000.000 ευρώ ενώ η ζημιά από την μη εμπρόθεσμη παράδοση των εμπορευμάτων είναι ανυπολόγιστη. Παράλληλα όπως λένε, η κατάσταση αυτή οδηγεί και σε απαξίωση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.
Την ίδια ώρα, η κατάσταση αυτή προκαλεί πλήγμα και στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ η οποία είναι αναγκασμένη να πληρώνει τέλη σε ξένα δίκτυα. Μάλιστα τα δρομολόγια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που μπορούν να γίνουν μέσω του βουλγαρικού δικτύου, δεν ξεπερνούν καθημερινά τα τρία ενώ από την γραμμή των Σκοπιών ο αριθμός που γίνεται υπό κανονικές συνθήκες είναι διπλάσιος.
Σημειώνεται, ότι την Τετάρτη οι φορείς των μεταφορικών επιχειρήσεων έστειλαν επιστολή προς την κυβέρνηση ζητώντας την άμεση παρέμβασή της ώστε να ομαλοποιηθεί η κατάσταση, καθώς πλέον οι ελληνικές επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν ζήτημα αξιοπιστίας με τους συνεργάτες τους στο εξωτερικό. «Σε καμιά άλλη ευρωπαϊκή χώρα δεν έχει ξαναγίνει κάτι τέτοιο ούτε θα επιτρεπόταν ποτέ να γίνει» σχολιάζουν στην επιστολή τους.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr