Στο πλαίσιο αυτό, φημολογείται ότι αρκετές πολυεθνικές με πεδία δράσης διάφορους κλάδους, όπως από τον χώρο της τεχνολογίας (για παράδειγμα φωτοτυπικά και φωτογραφικές μηχανές), τον χώρο των προϊόντων προσωπικής υγιεινής, τον κλάδο των καπνικών αλλά και από τον κλάδο των γαλακτοκομικών έχουν ξεκινήσει τις απαιτούμενες διαδικασίες για την αναζήτηση του κατάλληλου αντιπροσώπου, ο οποίος θα αναλάβει τη διαχείριση, τη διάθεση και βεβαίως το ρίσκο των εισπράξεων από τους Ελληνες συνεργάτες του. Φήμες που αν τελικά επιβεβαιωθούν σημαίνουν συνολική αποεπένδυση πολυεθνικών κολοσσών από την ελληνική αγορά...
Από την άλλη το μεγάλο ερώτημα είναι ποιος αντιπρόσωπος θα αναλάβει υπό τις παρούσες οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες το βαρύ "προϊοντικό" χαρτοφυλάκιο μιας πολυεθνικής, που θα τον εποπτεύει πιεστικά.
Την ίδια στιγμή, υπάρχουν και φήμες, ότι κάποιες άλλες πολυεθνικές σκέφτονται να αποφύγουν τόσο ακραίες λύσεις -άτακτη υποχώρηση- και τελικά θα επιλέξουν τον δρόμο της μερικής αποεπένδυσης. Αυτό σημαίνει ότι σκοπεύουν να κρατήσουν ένα γραφείο στη Ελλάδα, αναθέτοντας όμως όλο το εμπορικό τους κομμάτι σε αντιπρόσωπο. Και γιατί το εμπορικό κομμάτι; διότι κάποιοι λένε ότι το κόστος λειτουργίας του σε ετήσια βάση ξεπερνά σε μία πολυεθνική άνετα το 1 εκατ ευρώ.
Το σίγουρο είναι ότι ανεξάρτητα από την τελική επιλογή στάσης απέναντι στην ελληνική αγορά, οι θυγατρικές πολυεθνικών έχουν ξεκινήσει διαδικασίες επαναπροσδιορισμού της στρατηγικής τους στη χώρα με απώτερο στόχο να μειώσουν την έκθεσή τους στην τελευταία. Προς αυτήν την κατεύθυνση ακούγεται ότι στο άμεσο μέλλον θα δούμε την απόσυρση πρωτοκλασάτων σημάτων από τα ράφια των σούπερ μάρκετ. Σημάτων που δεν συνάδουν με τις σημερινές οικονομικές δυνατότητες του Ελληνα καταναλωτή.
Δέσποινα Καραγιαννοπούλου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr