Αλλο τόσο είναι το μέγεθος της αγοράς καφέ από τα λοιπά κανάλια διάθεσής του, όπως είναι οι φούρνοι, οι καφετέριες και τα καφεκοπτεία.
Σύμφωνα λοιπόν με τελευταίες πληροφορίες από το κομμάτι της κάψουλας και πάντα όσον αφορά την ελληνική αγορά, η Νestle δεν προβλέπεται να αλλάξει την διάθεση των προϊόντων της (κάψουλες) που είναι είτε από τα δικά της καταστήματα είτε με απευθείας πώληση. Την αποχή της αυτή, σημειώνουν οι ίδιες πηγές, θα προσπαθήσει να εκμεταλλευτεί η Douwe Egberts, η οποία διαθέτει κάψουλες μέσω του οργανωμένου λιανεμπορίου. Ενώ μέχρι πρότινος η Jacobs πουλούσε κάψουλες αποκλειστικά για τις μηχανές της Τassimo, πληροφορίες της τελευταίας στιγμής λένε ότι τόσο αυτή όσο και η Douwe Egberts λανσάρισαν κάψουλες οι οποίες είναι συμβατές και με τις μηχανές Nespresso που ανήκουν στην Nestle.
Οσον αφορά τις δύο άλλες βασικές κατηγορίες καφέ και συγκεκριμένα τον ελληνικό και το φίλτρο, στελέχη της αγοράς θεωρούν μάλλον απίθανο να κινδυνεύσει η θέση πρωταγωνιστή που διατηρεί η εταιρεία στην Ελλάδα, όπου με το μεν σήμα Λουμίδης κατέχει το 70% της αγοράς, ενώ άλλο τόσο είναι το μερίδιό της στο στιγμιαίο καφέ με το σήμα Nescafe
To σίγουρο, ωστόσο, είναι ότι το 2015 αναμένεται να είναι η χρονιά του καφέ σε παγκόσμιο επίπεδο μετά την φετινή απόφαση της ολλανδικής Douwe Egberts να δημιουργήσει ένα νέο κολοσσό. Συγκεκριμένα, η DE Master Blenders 1753 συγχώνευσε τις δραστηριότητές της με εκείνες της αμερικανικής Mondelez International. Παράλληλα, ο αμερικανικός όμιλος απέκτησε 49% του νέου ομίλου την επωνυμία Jacobs Douwe Egberts, ο οποίος θα έχει έσοδα άνω των 7 δισ. σε ετήσια βάση και έδρα την Ολλανδία. Το εγχείρημα της εξαγοράς που θα κοστίσει στην DE Master Blenders 5 δισ. δολάρια σε ρευστό θα συνιστά πλέον μια ευθεία απειλή για τον όμιλο της Nestle που κρατά σκήπτρα στην επεξεργασία και εμπορία καφέ παγκοσμίως.
Η συνένωση των δραστηριοτήτων των δύο ομίλων που αυτή τη στιγμή κατέχουν τη 2η και την 3η θέση στη διεθνή σκακιέρα καφέ ανέρχεται σε 80 δισ. δολ. ετησίως. Έχουν παρουσία σε 24 χώρες, μεταξύ τους η Κίνα και η Βραζιλία.
Σημειώνεται ότι οι Mondelez και DE Master Blenders μαζί με τη Nestle ελέγχουν το 40% της παγκόσμιας αγοράς. Η Nestle δεσπόζει στην αγορά στιγμιαίου καφέ με το Nescafe, ωστόσο ο νέος όμιλος ίσως την απειλήσει στον στιγμιαίο καφέ και στον καφέ σε κάψουλες.
Σε ό,τι αφορά την Ελλάδα, και οι δύο υπό συγχώνευση εταιρείες έχουν παραγωγική δραστηριότητα μέσω των θυγατρικών τους, Mondelez Hellas και Bravo Greece ΑΕ, οι οποίες δραστηριοποιούνται στον στιγμιαίο καφέ, στον εσπρέσσο με κάψουλες και στον καφέ φίλτρου.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr