Σε διάφορους τομείς και κλάδους της αγοράς γίνονται κουβέντες, συζητήσεις, κινούνται νήματα και διαδικασίες, σε άλλες περιπτώσεις οι εξελίξεις οδεύουν προς το τέλος τους, που σημαίνει ότι οι εισηγμένες δεν έμειναν στατικές όλο αυτό το διάστημα και πως προετοιμάζονται με τη σειρά τους για την επόμενη μέρα, μετά το μνημόνιο.
Όπως έγραφε το «R», τυχόν συμφωνία με την τρόικα και η εξασφάλιση εκ μέρους της κυβέρνησης των πολυπόθητων 180 ψήφων για την εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας, μπορεί να πυροδοτήσει στο Χ.Α. ράλι για ένα μεγάλο διάστημα το 2015. Το βασικό επιχείρημα θα είναι η άρση της πολιτικής αβεβαιότητας και του πολιτικού ρίσκου, που εμποδίζει τις επιχειρηματικές συμφωνίες, αφού μοιραία δεν υπάρχει ορίζοντας.
Είναι γεγονός ότι δεκάδες εκπρόσωποι funds έχουν περάσει από την Κάτω Κηφισιά, όπου βρίσκεται η έδρα της Aegean Airlines για επαφές και τετ α τετ με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας κ. Ευτ. Βασιλάκη. Μπορεί η εισηγμένη αεροπορική κι ένας από τους leader σε Ευρωπαϊκό επίπεδο να ανακοίνωσε νέους προορισμούς, ωστόσο ο μαγνήτης της εταιρείας δεν είναι άλλος από τα μετρητά της, το γεμάτο ταμείο. Ταμείο που σύμφωνα με τα στοιχεία του 9μήνου ξεπερνάει τα 160 εκατ. ευρώ, κάτι που αποτελεί δέλεαρ για τους ξένους, ζητώντας από την διοίκηση της εισηγμένης να πουλήσει πακέτα μετοχών.
Στα άμεσα πλάνα του ομίλου Μυτιληναίου, όπως αναφέρουν καλά ενημερωμένες πηγές, είναι το «επαναλανσάρισμα» στην αγορά του Αλουμινίου της Ελλάδος. Ο όμιλος είναι προφανές ότι θα εγγράψει νέες υπεραξίες, ενώ ταυτόχρονα πόλο έλξης για τα ξένα funds αποτελούν τα μετρητά της ΜΕΤΚΑ, της τάξης των 120 εκατ. ευρώ. Οι ξένοι στα roadshows έχουν σταματήσει να ρωτάνε για το τι θα γίνει με την Ελλάδα κι ασχολούνται με το τι θα κάνουν οι εισηγμένες. Στο πλαίσιο αυτό Fairfax συνεχίζει διακριτικά τις αγορές μετοχών στον όμιλο. Οι πληροφορίες λένε ότι άλλα συνδεδεμένα χαρτοφυλάκια του ιδιοκτήτη του Καναδικού fund κ. Prem Watsa κατέχουν στον όμιλο ποσοστό της τάξης του 10%.
Η αγορά, στο μεταξύ, τελεί εν αναμονή της απόφασης του Δημοσίου να «ξεσκαρτάρει» το εναπομείναν 10% στον ΟΤΕ. Παρασκηνιακά έχει βολιδοσκοπηθεί η Deutsche Telecom η οποία είναι ζεστή. Κι όπως έχει φανεί από το deal με τα αεροδρόμια, μάλλον είναι και καλοπληρωτές. Καλά ενημερωμένες πηγές τoυ «R» αναφέρουν ότι η πώληση του 10% του Δημοσίου στον ΟΤΕ μπορεί να είναι και η πρώτη αποκρατικοποίηση της νέας χρονιάς.
Ο όμιλος Λάτση αναπροσαρμόζει τη στρατηγική του σε ό,τι έχει να κάνει με την Ελλάδα. Το ενδιαφέρον εστιάζεται στα ακίνητα μετά την απόκτηση του παλαιού αερολιμένα στο Ελληνικό, ενώ σε… «κρυογεννετική» φάση βρίσκεται η συμμετοχή του μέσω warrants στην Εθνική, από τα οποία ελέγχει το 10%. Κι αν το Δημόσιο έχει πει ότι θέλει να πουλήσει το 33% στα ΕΛΠΕ, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι «αυτή» που βιάζεται και κινεί τα νήματα είναι η πλευρά Λάτση, πουλώντας τη συμμετοχή του πιθανώς στην Exxon Mobil. Σε κάθε περίπτωση εξελίξεις αναμένονται άμεσα, διότι κάποια στιγμή θα πρέπει να πάρει θέση και το Δημόσιο.
Συζητήσεις όμως, έχουμε και στην περιφέρεια. Η οικογένεια Στέγγου, μάλλον βαρέθηκε να κάνει τον ξενοδόχο κι έχει βάλει πωλητήριο στο ιστορικό ξενοδοχείο της Χαλκιδικής Πόρτο Καρράς.
Την ίδια ώρα, η Chipita μπαίνει στο Νίκα, παρά τις διαψεύσεις, ενώ η οικογένεια Πλακόπιτα, λέγεται ότι έχει βάλει την ένδειξη «πωλείται» και στην Ευρωκλινική. Σημαντικό ήταν το deal της MLS, όπου ο Σεϊχης του Κατάρ απέκτησε το 5,1% του μετοχικού κεφαλαίου, ενώ ανάλογο deal, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες και έχει εγκαίρως ενημερώσει τo «R», προετοιμάζει με αμερικανικό fund η Ευρωσύμβουλοι. Deal, αλλά με το Δημόσιο θα πρέπει να θεωρείται και η αποζημίωση των κατασκευαστικών εταιρειών που είχαν εμπλακεί πριν από είκοσι χρόνια με το καζίνο του Φλοίσβου…
Στ.Κ.Χαρίτος
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr