Παράγοντες αναφέρουν ότι πρόκειται για αναμενόμενες ανακατατάξεις, καθώς οι τάσεις για συσπείρωση δυνάμεων δεν αποτελεί ελληνική πρωτοτυπία αλλά παγκόσμιο φαινόμενο. Τονίζουν δε ότι οι μεγάλοι παίκτες για να πετύχουν τον στόχο τους, δηλαδή για να αναπτυχθούν μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε δύο τρόπους. Είτε οργανικά μέσω επενδύσεων -η ΒSH για παράδειγμα έχει υποστηρίξει παγκοσμίως ότι μέσω των προγραμματιζόμενων επενδύσεών της θα καταφέρει να διπλασιάσει τον τζίρο της μέσα στη προσεχή δεκαετία- είτε μέσω εξαγορών δυνάμεων του ανταγωνισμού!
Στο πλαίσιο αυτό, παγκοσμίως η Whirlpool εξαγόρασε την Ιndesit και από την άλλη η Εlectrolux τον κλάδο οικιακών συσκευών της General Electric καθώς και ένα επιχειρηματικό παρακλάδι της τελευταίας που δραστηριοποιείται στο Μεξικό (έναντι του ποσού των 3,3 δισ. δολ). Η Electrolux, η οποία πουλά συσκευές με τις μάρκες της AEG, της Zanussi, της Frigdaire, καθώς και της δικής της, είναι η δεύτερη μεγαλύτερη κατασκευάστρια συσκευών στον κόσμο μετά την Whirlpool.
Με δεδομένο ότι οι παραπάνω εταιρείες διατηρούν θυγατρικές στην Ελλάδα, το εύλογο ερώτημα είναι τι ανακατατάξεις πρόκειται να γίνουν σε διοικητικό επίπεδο στις θυγατρικές τους προκειμένου να επιτευχθούν οι απαιτούμενες οικονομίες κλίμακας μέσω των προβλεπόμενων συνεργιών.
Ένα επίσης σημαντικό ερώτημα που δημιουργείται με αφορμή και την εξαγορά της General Electric από την Εlectrolux είναι τι μπορεί να σημαίνει αυτό για την πρόσφατη μεταβίβαση που έγινε από τον όμιλο Φουρλή που είχε τη τη διανομή και την εμπορία των προϊόντων Liebherr, Korting, Brandt, MABE, καθώς και των απορροφητήρων «FOURLIS» στην εταιρεία IDEAL του ομίλου Δαυιδ.
Εξελίξεις αναμένονται και στο λιανεμπόριο, με τους βασικούς παίκτες Kωστόβολος-Dixons από τη μία και Μedia Markt από την άλλη να "ψάχνονται" και για νέα καταστήματα -εκμεταλλευόμενοι τα κανόνια που έχουν σημειωθεί στην αγορά- αλλά και την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου (ιδίως η πρώτη).
Σύμφωνα με τελευταία στοιχεία σήμερα οι πωλήσεις μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου στον κλάδο από μηδενικές που ήταν πριν από μια δεκαετία σήμερα ανάλογα με την αλυσίδα κυμαίνονται από 3%-15% των εσόδων της.
Δέσποινα Καραγιαννοπούλου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr