Ξεκαθαρίζοντας, ότι ακόμη δεν έχει υπογραφεί κανένα σχετικό συμβόλαιο με παραγωγούς ελαιολάδου, τόνισε ότι στις βασικές προτεραιότητες της πολυεθνικής είναι να υποστηρίξει περαιτέρω την πρωτογενή παραγωγή ποιοτικών προϊόντων υψηλής προστιθέμενης αξία. Αξίζει να αναφερθεί, ότι η εταιρεία υπέγραψε τα πρώτα της προγράμματα συμβολαιακής καλλιέργειας το 2011 με 100 παραγωγούς τομάτας στη Γαστούνη Ηλείας. Όπως μας ανέφερε αποκλειστικά ο Γ. Αντωνιάδης από την περιοχή η εταιρεία προμηθεύεται περί τους 45-50.000 τόνους τομάτα, για τα προϊόντα Pummaro που διατίθενται στην ελληνική αγορά, ενώ η ποσότητα που περισσεύει -περίπου 25.000 τόνοι- εξάγεται στη Unilever Ευρώπης για την παραγωγή προϊόντων Knorr.
Σε οικονομικό επίπεδο, στελέχη της διοίκησης επεσήμαναν ότι το πρώτο εξάμηνο βασικοί δείκτες εμφανίζουν σταθεροποιητικές έως ελαφρά αυξητικές τάσεις, αποτυπώνοντας και το γενικότερο κλίμα που δείχνει σημάδια τόνωσης. Σημειώνεται ότι το 2013 ο τζίρος της εταιρείας κινήθηκε πτωτικά κατά 4,9% φθάνοντας τα 483 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη ήταν αυξημένα κατά 4,5% σε σχέση με τα αρνητικά του 2012. Ειδικότερα, για την διαμόρφωση της κερδοφορίας ο Γ. Αντωνιάδης επεσήμανε ότι τα αποτελέσματα επηρεάστηκαν από την συνειδητή επιλογή της διοίκησης να προχωρήσει σε μειώσεις τιμών, οι οποίες μεσοσταθμικά από το ξέσπασμα της κρίσης μέχρι σήμερα ήταν τα τάξεως του 11%.
Παρά την κρίση, τα τελευταία έξι χρόνια η εταιρεία επένδυσε περί τα 250 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση των παραγωγικών της εγκαταστάσεων και των κέντρων διανομής προϊόντων σε Ελλάδα και Κύπρο, ενώ οι επενδύσεις θα συνεχιστούν προκειμένου η εταιρεία να συνεχίσει να είναι ανταγωνιστική.
Εν τω μεταξύ, σε συνέντευξη τύπου που πραγματοποίησε η εταιρεία, παρουσιάστηκε από την πρόεδρο της εταιρείας, Ηρώ Αθανασίου, το επιχειρηματικό μοντέλο της ανάπτυξης σε συνάρτηση με την Αειφορία. Σύμφωνα με την κυρία Αθανασίου, "το ζητούμενο για την Unilever είναι να αποδείξει ότι οι αειφόρες, περιβαλλοντικές πρακτικές και οι θετικές κοινωνικές δράσεις, όχι μόνο δεν είναι σε βάρος των καλών οικονομικών αποτελεσμάτων, αλλά ανοίγουν νέους δρόμους στην καινοτομία, συμβάλλουν στην εξοικονόμηση πόρων - οικονομικών και φυσικών – και ισχυροποιούν τη σύνδεση της εταιρείας και των μαρκών με την κοινωνία και τους πολίτες".
Tο μοντέλο βιώσιμης ανάπτυξης της Unilever, παγκοσμίως, έχει στόχο να απαντήσει αποτελεσματικά στην αντιμετώπιση περιβαλλοντικών, κοινωνικών και οικονομικών προκλήσεων. Περιλαμβάνει 3 βασικούς άξονες δράσεων με απόλυτα μετρήσιμους στόχους προόδου έως το 2020:
- Βελτίωση της Υγείας και της Ποιότητας Ζωής περισσότερων από 1 δισεκατομμύριο ανθρώπων.
- Μείωση κατά 50% του Περιβαλλοντικού αποτυπώματος των προϊόντων της.
- Προμήθεια του 100% των πρώτων υλών από Αειφόρες Πηγές και βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης.
Σε παγκόσμιο και τοπικό επίπεδο, η πρόοδος που έχει επιτευχθεί σε σχέση με τους παραπάνω στόχους έχει ως εξής:
1) Σε παγκόσμιο επίπεδο, ως προς τη βελτίωση υγείας και ευεξίας του πληθυσμού, προσεγγίστηκαν 303 εκατομμύρια άτομα μέσα από προγράμματα για την εκπαίδευση παιδιών στο πλύσιμο των χεριών με σαπούνι, σε αναπτυσσόμενες χώρες, τη βελτίωση της αυτοεκτίμησης των νέων κοριτσιών και την προαγωγή της στοματικής υγείας. Σημειώθηκε συνεχής εξέλιξη στις συνθέσεις των τροφίμων, με αποτέλεσμα τη μείωση κορεσμένων λιπαρών στις μαργαρίνες και την ελάττωση της περιεκτικότητας αλατιού στα τρόφιμα της εταιρείας (με βάση τον στόχο των 5 γρ. την ημέρα).
Στην Ελλάδα, η πρόοδος αφορά στα εξής:
- Προληπτική εξέταση περισσότερων από 25.000 παιδιών κάθε χρόνο στην κινητή οδοντιατρική μονάδα της ΑΙΜ
- Δωρεάν εξέταση χοληστερίνης σε περισσότερα από 6.500 άτομα στις «Διαδρομές Καρδιάς» του Becel pro-activ, τα τελευταία 3 χρόνια
- 100% των παιδικών παγωτών Algida και ΕΒΓΑ περιέχουν 110 θερμίδες ή λιγότερες ανά μερίδα.
2) Σε παγκόσμιο επίπεδο, ως προς τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, επιτεύχθηκε μείωση 32% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από την ενέργεια, μείωση 29% της κατανάλωσης νερού και μείωση κατά 2/3 των απορριμμάτων (ανά τόνο παραγωγής) στα εργοστάσια έως το τέλος του 2013. Στο δίκτυο logistics, η μείωση εκπομπών και βελτίωση αποδοτικότητας CO2 από τις μεταφορές των προϊόντων ήταν της τάξης του 18% (από το 2010 μέχρι το 2013), ενώ σημειώθηκε 11% μείωση βάρους συσκευασιών, μέσω συνδυασμού ελαφρών υλικών και βελτιστοποίησης του σχεδιασμού των υλικών, κατά το 2013 (σύγκριση με 2010).
Στην Ελλάδα, η αντίστοιχη πρόοδος συνοψίζεται στα εξής:
- Μηδενικά απορρίμματα στις χωματερές και από τα 3 εργοστάσια της στην Ελλάδα, ήδη από το 2013
- Σταδιακή αντικατάσταση του στόλου των ψυγείων παγωτού με νέας τεχνολογίας μοντέλα, φιλικά προς το περιβάλλον
- Εξοικονόμηση 5.384 τόνων νερού, 222,1 τόνων πλαστικού, 139,2 τόνων χαρτιού και 257 φορτηγών χάρη στην προτίμηση του καταναλωτικού κοινού στα συμπυκνωμένα Skip, OMO και Cajoline (στοιχεία 2013).
3) Ως προς την προμήθεια γεωργικών πρώτων υλών από αειφόρες πηγές, σε παγκόσμιο επίπεδο, επιτεύχθηκαν, ήδη από το 2013, η προμήθεια του 48% των γεωργικών πρώτων υλών από αειφόρες πηγές, πιστοποίηση του 77% των παγωτών Ben & Jerry's από το Fairtrade, πιστοποίηση του 70% του κακάο των παγωτών Magic από τη ΜΚΟ Rainforest Alliance και προμήθεια του 100% του χαρτιού για τα γραφεία της εταιρείας από πιστοποιημένα αειφόρα δάση ή από ανακυκλωμένες πηγές
Στην Ελλάδα υπάρχει στενή σχέση συνεργασίας βάση των προγραμμάτων συμβολαιακής γεωργίας με 100 παραγωγούς τομάτας στην Γαστούνη Ηλείας.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr