Σύμφωνα λοιπόν με αποκλειστικές πληροφορίες του "R", πρώτη το νήμα έσπασε η Δέλτα γαλακτοβιομηχανία και ακολουθούν ο Όλυμπος, η Μεβγάλ, και η Τρίκκη (Τρίκαλα), ενώ ακόμη δεν έχει απαντήσει ένας άλλος ισχυρός παίκτης της αγοράς του φρέσκου γάλακτος η ΕΒΟΛ.
Πληροφορίες από την πλευρά του λιανεμπορίου, υποστηρίζουν ότι οι γαλακτοβιομηχανίες έχουν ξεκινήσει ήδη να τοποθετούν στα ράφια τις νέες συσκευασίες με τις νέες πια ημερομηνίες παρασκευής και ανάλωσης. Ωστόσο, επισημαίνουν ότι σε συζητήσεις με στελέχη βιομηχανιών, οι τελευταίες δείχνουν διστακτικές να επικοινωνήσουν το συγκεκριμένο γεγονός -δηλαδή την επιμήκυνση του γάλακτος- καθώς κάτι τέτοιο ίσως και να έσπρωχνε το καταναλωτικό κοινό σε άλλες κατηγορίες γάλακτος, θεωρώντας το προϊόν των 7 ημερών λιγότερο ποιοτικό.
Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφερθεί ότι οι πωλήσεις του φρέσκου γάλακτος το πρώτο τρίμηνο διαμορφώθηκαν στα 31,1 εκατ. ευρώ από 39,5 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Από πλευράς μεριδίου, πρωταγωνιστεί η Δέλτα ελέγχοντας το 28% της αγοράς -βάσει αξίας- με δεύτερο τον Όλυμπο και μερίδιο αγοράς 16% περίπου.
Πάντως σε επίπεδο τιμής, υποστηρίζουν παράγοντες του λιανεμπορίου, δεν προβλέπεται καμία αλλαγή στο άμεσο μέλλον, δηλαδή καμία μείωση στο ψυγείο υπέρ του καταναλωτή όπως θα περίμενε κανείς λόγω της χρονικής επιμήκυνσης του προϊόντος. Και αυτό διότι δεν το επιθυμούν οι ίδιες οι γαλακτοβιομηχανίες, σύμφωνα με πληροφορίες του "R". Αν οι βιομηχανίες είχαν πρόθεση να μειώσουν τις τιμές, θα έπρεπε ήδη να έχουν ενημερώσει σχετικά τις λιανεμπορικές αλυσίδες, όπως οφείλουν να κάνουν ανά τρίμηνο.
Γεγονός που έχει θορυβήσει τους αγελαδοτρόφους, οι οποίοι όπως αποκαλύπτουν από την ψήφιση του πολυνομοσχεδίου μέχρι σήμερα έχει πέσει η τιμή της πρώτης ύλης από τα περίπου 46 λεπτά στα 41, ακόμη και στα 39 για τους παραγωγούς που ζουν σε απομακρυσμένες περιοχές.
Εν τω μεταξύ, με σκεπτικισμό αντιμετωπίζουν αρκετές λιανεμπορικές αλυσίδες το θέμα του γάλακτος των 2 ημερών, τονίζοντας ότι δεν υπάρχει χρονικό περιθώριο να το διαθέσουν από τα καταστήματά τους. Στο πλαίσιο αυτό, αρκετές είναι οι αλυσίδες που σκέφτονται να προχωρήσουν σε συμφωνίες με βιομηχανίες αλλά σε τοπικό επίπεδο, και άρα η διάθεση να γίνεται σε περιορισμένο αριθμό καταστημάτων τους.
Δέσποινα Καραγιαννοπούλου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr