Σε προχωρημένες συζητήσεις με αμερικάνικο fund βρίσκεται η MIG και για τη θυγατρική της Attica Group, με σκοπό την κάλυψη σημαντικού μέρους στην αναδιάταξη του δανεισμού της. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι το ίδιο fund είχε απευθυνθεί στις τράπεζες απευθείας, πριν όμως, τις αυξήσεις κεφαλαίου, ενώ τα δεδομένα φαίνεται πως έχουν αλλάξει την περίοδο αυτή μετά τις επιτυχημένες αυξήσεις κεφαλαίου από Alpha και Πειραιώς. Τα βραχυπρόθεσμα δάνεια της Attica το 2013 μειώθηκαν στα 221 εκατ. ευρώ από 341 εκατ. ευρώ, ενώ οι μακροπρόθεσμες δανειακές υποχρεώσεις ανέρχονται σε 68,4 εκατ. ευρώ. Στην ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της Attica αναφέρεται πως, «η Διοίκηση του Ομίλου συνεχίζει να βρίσκεται σε συζητήσεις με τις δανείστριες τράπεζες αναφορικά με την αναδιάρθρωση του δανεισμού κατά τρόπο κοινά αποδεκτό και εξετάζει σχέδια μακροχρόνιας αναχρηματοδότησης που θα μπορούν να κριθούν εκατέρωθεν αποδεκτά.
Ο Όμιλος, παράλληλα με τις εξελισσόμενες συζητήσεις με τις τράπεζες, συνεχίζει να εξετάζει μία σειρά από ενέργειες για την ενίσχυση της ρευστότητάς του. Στο πλαίσιο αυτό έχουν ήδη ληφθεί μέτρα προ διετίας και τα οποία συνεχίζουν να βρίσκονται σε ισχύ για τον περιορισμό της κατανάλωσης καυσίμων και γενικότερα τη μείωση του κόστους λειτουργίας και τη βελτίωση των λειτουργικών ταμειακών ροών. Ταυτόχρονα ο Όμιλος επεξεργάζεται σχέδια ενίσχυσης του κύκλου εργασιών με νέους συνδυασμούς δρομολογίων καθώς και την ανάπτυξη νέων δρομολογίων». Ήδη τα πρώτα αποτελέσματα των κινήσεων του ομίλου έγιναν εμφανή κατά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της απελθούσας χρήσης. Τα Ενοποιημένα Κέρδη προ Φόρων, Χρηματοδοτικών και Επενδυτικών Αποτελεσμάτων (EBIT) ανήλθαν σε Ευρώ 2,03 εκατ. (Ζημίες Ευρώ 17,74 εκατ. το έτος 2012). Ο Όμιλος είχε να παρουσιάσει θετικό EBIT από τη χρήση 2009 (Ευρώ 0,66 εκατ.).
Σύμφωνα με την εταιρεία, «Η σημαντική ενίσχυση των Κερδών προ Φόρων, Χρηματοδοτικών, Επενδυτικών Αποτελεσμάτων και Αποσβέσεων (EBITDA) είναι αποτέλεσμα σειράς ενεργειών της Διοίκησης που αφορούν στη μείωση των λειτουργικών και διοικητικών εξόδων και στην ενεργητική διαχείριση των δρομολογίων των πλοίων με σκοπό τη βελτίωση του μεταφορικού έργου ανά δρομολόγιο. Επίσης στη βελτίωση των αποτελεσμάτων συνέβαλε η μείωση των τιμών των καυσίμων η οποία, σε συνδυασμό με τη βελτιστοποίηση των δρομολογίων, επέφερε μείωση στο κόστος καυσίμων και λιπαντικών του Ομίλου σε ποσοστό 9,9% σε σχέση με τη xρήση 2012.
Επισημαίνεται ότι η σημαντική βελτίωση των λειτουργικών αποτελεσμάτων του Ομίλου επετεύχθη σε ένα δύσκολο οικονομικό περιβάλλον όπου η οικονομική κρίση που διέρχεται η χώρα μας έχει μειώσει αισθητά την καταναλωτική δαπάνη των πολιτών ενώ ταυτόχρονα συνεχίζεται αμείωτος ο έντονος ανταγωνισμός ανάμεσα στις εταιρίες του κλάδου.
Στις 31.12.2013, τα ταμειακά διαθέσιμα του Ομίλου ανέρχονταν σε Ευρώ 24,89 εκατ. (Ευρώ 16,00 εκατ. την 31η Δεκεμβρίου 2012). Ο συνολικός δανεισμός του Ομίλου στη χρήση 2013 μειώθηκε κατά Ευρώ 51,41 εκατ.».
Σημειωτέον, ότι η μετοχή της MIG από τον περασμένο Ιούλιο μέχρι και σήμερα καταγράφει απόδοση σχεδόν 100%, αλλά και πάλι υπολείπεται σημαντικά από το να καταγράψει υπεραξία, αφού η εσωτερική απόδοση της μετοχής διαμορφώνεται σχεδόν σε 1,2 ευρώ και η τιμή στο ταμπλό διαμορφώνεται σε 0,548 ευρώ.
Σ.Κ.Χ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr