Η αναγνώριση του βαλσαμικού ξιδιού Παπαδημητρίου στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, κερδίζοντας μάλιστα μερίδια αγοράς από το ιταλικό που αποτελεί τον μεγάλο ανταγωνιστή, μας αναφέρει ο Χρήστος Παπαδημητρίου, γενικός διευθυντής στην εταιρεία είναι το γεγονός ότι προέρχεται από την κορινθιακή σταφίδα, η οποία έχει φυσικό σκούρο χρώμα και αποτελεί την ιδανική πρώτη ύλη για το βαλσαμικό ξίδι, γιατί, σε αντίθεση με τη συντριπτική πλειονότητα των ιταλικών, δεν έχει συντηρητικά και καραμελόχρωμα.
Ο στόχος μας, σύμφωνα με τον ίδιο, όσον αφορά το μέλλον της εταιρείας είναι ίδιος να διατηρήσουμε δηλαδή τον εξωστρεφή χαρακτήρα που έχουμε πετύχει. Με τον περυσινό τζίρο να κυμαίνεται πάνω από 10,1 εκατ. ευρώ το 72% προέρχεται από τις αγορές του εξωτερικού. Την ίδια χρονιά το EBITDA διαμορφώθηκε στις 800 χιλ. ευρώ.
Ωστόσο αναγνωρίζει ότι από το σύνολο των 30 χωρών που η εταιρεία διοχετεύει τα προϊόντα της, μόλις πέντε αντιπροσωπεύουν από πλευράς τζίρου την μερίδα του λέοντος.
Και αυτές είναι κατά σειρά η Αγγλία, η Αυστρία, η Τσεχία, η Φιλανδία και η Σουηδία. Πρόκειτα για αγορές, όπως λέει που παρουσιάζουν αντίστοιχες καταναλωτικές συνήθειες με τους Ελληνες, ενώ οι πολίτες τους έχουν και την οικονομική δυνατότητα για να υποστηρίξουν προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας.
Σχετικά με την Ελλάδα, σημειώνει ο ίδιος, που αποτελεί την έδρα μας ο στόχος μας είναι να διατηρήσουμε την θέση του πρωταγωνιστή που καταλαμβάνουμε με μερίδιο αγοράς της τάξεως του 30% και να διευρύνουμε την προϊοντική μας γκάμα με νέες καινοτόμες γεύσεις. Σε επίπεδο τζίρου η εκτίμησή του είναι ότι θα διατηρηθεί η αύξηση των πωλήσεων των προηγούμενων ετών που έφθανε το 15%.
Η ιστορία
Η ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ Χ.Κ. ΑΒΕΤ, ιδρύθηκε το 1939 και αποτελεί σήμερα μια από τις μεγαλύτερες εταιρίες τροφίμων στη Νότια Ελλάδα.
Τρεις γενιές της οικογένειας Παπαδημητρίου, συνδυάζοντας την γνώση, την πείρα, και το μεράκι κατάφεραν να δημιουργήσουν μια σειρά καινοτόμων μεσογειακών προϊόντων υψηλών ποιοτικών προδιαγραφών.
Βασισμένα στη διατροφική αξία της μεσογειακής διατροφής, τα προϊόντα “Papadimitriou” έχουν καταφέρει να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στην εγχώρια και διεθνή αγορά.
Μόλις το 1939 ο Χρήστος Παπαδημητρίου, 29 ετών, εγκαθίσταται στην Καλαμάτα . Δημιουργεί μια μικρή παραγωγική μονάδα και δραστηριοποιείται στο εμπόριο και την εξαγωγή τοπικών προϊόντων της Καλαμάτας: αποξηραμένα σύκα, ελιές Καλαμών και ελαιόλαδο. Τη δεκαετία του ’50 και έχοντας αποκτήσει εμπειρία κατόρθωσε να διεισδύσει σε μια πολύ δύσκολη και απαιτητική αγορά, τη Μ. Βρετανία, με ένα ακόμα τοπικό προϊόν: την Κορινθιακή σταφίδα. Η μεταφορά και επέκταση του εργοστασίου και ο νέος εξοπλισμός ήταν οι απαραίτητες προϋπόθεσεις για να πετύχει το νέο εγχείρημα. Σταδιακά, επικεντρώνεται στην σταφίδα και αποκτά εξειδίκευση στο προϊόν αυτό, επεκτεινόμενος και σε νέες αγορές όπως η Ολλανδία και η Γερμανία. Σίγουρα για την εποχή εκείνη ο Χρήστος Παπαδημητρίου για την εποχή του αποτέλεσε πρεσβευτή της προβολής των ελληνικών προϊόντων στο εξωτερικό.
Την δεκαετία του ’70 με την ολοκλήρωση των σπουδών του στη φημισμένη σχολή οινολογίας του Μπορντώ, ο γιός του, Κώστας Παπαδημητρίου, επιστρέφει στην Καλαμάτα. Εντάσσεται στην εταιρεία και την εξελίσσει περαιτέρω, εδραιώνοντας τη θέση της στο εξωτερικό, ως μία από τις σημαντικότερες εξαγωγικές επιχειρήσεις στο χώρο της σταφίδας. Συγκεκριμένα πετυχαίνει να εξάγει έτοιμη σταφίδα σε συσκευασίες καταναλωτή στις απαιτητικές αγγλικές αλυσίδες σουπερμάρκετ. Μέχρι τότε η συσκευασία αυτή γινόταν αποκλειστικά στην Αγγλία.
Μία δεκαετία αργότερα το εργοστάσιο μεταφέρεται σε νέες, μεγαλύτερες, σύγχρονες εγκαταστάσεις στη Θουρία Μεσσηνίας.
Ο Κώστας Παπαδημητρίου την δεκαετία του ’90, συνδυάζοντας το επιχειρηματικό του ταλέντο και τις σπουδές του αντιλαμβάνεται ότι η Κορινθιακή σταφίδα αποτελεί την ιδανική πρώτη ύλη για ένα νέο προϊόν: Το γνωστό πλέον σε όλους μας ελληνικό «Βαλσαμικό Ξίδι Καλαμάτας Παπαδημητρίου». Βασιζόμενος στην παραδοσιακή τοπική συνταγή για γλυκό ξίδι, το αποκαλούμενο «γλυκάδι», αντλεί αποκλειστικά από τη σταφίδα τα φυσικά σάκχαρα και το σκούρο χρώμα που απαιτούνται για την παραγωγή του 1ου Ελληνικού Βαλσαμικού Ξιδιού! Ένα απόλυτα φυσικό βαλσαμικό ξίδι, χωρίς καραμελόχρωμα και χωρίς συντηρητικά. Σήμερα κατέχει τη θέση του Προέδρου του ΔΣ της εταιρείας.
Η τρίτη γενιά, Χρήστος & Δημήτρης αναλαμβάνουν ενεργό συμμετοχή το 2004. Ο Χρήστος Παπαδημητρίου, έχοντας σπουδάσει Οργάνωση & Διοίκηση Επιχειρήσεων στο πανεπιστήμιο του Πειραιά, αναλαμβάνει υπεύθυνος πωλήσεων και marketing του βαλσαμικού ξιδιού σε Ελλάδα και Εξωτερικό. Παράλληλα, αναπτύσσει μια νέα σειρά καινοτόμων μεσογειακών προϊόντων, βασιζόμενων στο βαλσαμικό ξίδι ή συμπληρωματικών ως προς αυτό, τα premium μεσογειακά προϊόντα Balsamon®. Η γκάμα περιλαμβάνει κωδικούς αρωματικής μουστάρδας, παλαιωμένου βαλσαμικού ξιδιού και εξαιρετικά παρθένου ελαιολάδου ΠΟΠ Καλαμάτας. Ο Δημήτρης Παπαδημητρίου, από την άλλη,έχοντας σπουδάσει γραφιστική στο ΑΤΕΙ Αθηνών, ανέλαβε το σχεδιασμό του λογοτύπου της εταιρείας, την αισθητική ανανέωση των κωδικών του βαλσαμικού ξιδιού Καλαμάτας Παπαδημητρίου και τη σχεδίαση της νέας σειράς Balsamon, όπου και διακρίθηκε για τη συσκευασία της Μουστάρδας Balsamon, στην έκθεση Sial 2004. Παράλληλα ανέλαβε και το σχεδιασμό της διαφημιστικής καμπάνιας.
Το 2007, η εταιρεία εισέρχεται στον χώρο των βιολογικών προϊόντων με το Βιολογικό Κόκκινο Ξίδι Καλαμάτας, το Βιολογικό Βαλσαμικό Ξίδι Καλαμάτας και τις δύο Βιολογικές Μουστάρδες Balsamon, ενώ δύο χρόνια αργότερα λανσάρει τη νέα προϊοντική σειρά Sunfit. Η σειρά αποξηραμένα φρούτα Sunfit περιλαμβάνει: Δαμάσκηνα, Βερίκοκα & Δαμάσκηνα Βιολογικής καλλιέργειας.
Η Κρέμα Βαλσαμικού ξιδιού Καλαμάτας είναι γεγονός. Βασισμένη στην κλασική συνταγή του βαλσαμικού, έκανε την εμφάνισή της και κέρδισε άμεσα την εμπιστοσύνη των καταναλωτών. Η γκάμα περιλαμβάνει 5 γεύσεις καθώς και 2 συσκευασίες εξειδικευμένες για το HORECA.
Σχεδιασμός ατομικών συσκευασιών. Η νέα σειρά προϊόντων Papadimitriou σε εντυπωσιακές ατομικές συσκευασίες σε μπουκάλια των 20ml και φακελάκια των 20ml & 10ml. Η αναγνωρισμένη ποιότητα, η αισθητική της συσκευασίας και η ελληνική προέλευση των προϊόντων Papadimitriou, αποτέλεσαν κριτήριο για την επιλογή τους από την OLYMPIC AIR που συνοδεύει πλέον τα γεύματα της.
Με στόχο την ακόμη καλύτερα τοποθέτηση των προϊόντων της στην αγορά, η εταιρεία το 2012 προχώρησε σε στρατηγική συνεργασία με την Β.Σ. Καρούλιας. Με αφετηρία το κοινό όραμα για διαρκή εξέλιξη και πρωτοπορία, οι δύο εταιρείες ένωσαν την πείρα και τη γνώση τους και επένδυσαν στη δημιουργία μιας μακροπρόθεσμης εμπορικής σχέσης στη βάση της αμεσότητας, της συνέπεια και της αξιοπιστίας.
Δέσποινα Καραγιαννοπούλου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr