Όπως επισημαίνεται στη μελέτη, η οικονομική ύφεση και τα μέτρα δημοσιονομικής προσαρμογής προκάλεσαν τον περιορισμό της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών και κατ' επέκταση στην υποχώρηση της ζήτησης για τα προϊόντα του κλάδου.
Σύμφωνα με στοιχεία του Πανελλήνιου Συνδέσμου Βιομηχάνων και Αντιπροσώπων Καλλυντικών, η αξία της εγχώριας αγοράς καλλυντικών - σε τιμές καταναλωτή - ακολουθεί πτωτική πορεία, φθάνοντας το 2012 στα 846 εκατ. ευρώ, μειούμενη περαιτέρω κατά 9,1% σε σχέση με το 2011.
Όσον αφορά στις επιμέρους κατηγορίες της αγοράς, τα προϊόντα μαλλιών υποχώρησαν κατά 12,7% στα 240 εκατ. ευρώ, τα είδη προσωπικής υγιεινής μειώθηκαν κατά 8,1% στα 170 εκατ. ευρώ και τα προϊόντα περιποίησης προσώπου και σώματος σημείωσαν πτώση 5,2% στα 275 εκατ. ευρώ.
Επιπλέον, τα αλκοολούχα αρωματικά υποχώρησαν κατά 12,1%, ενώ τα είδη προϊόντα μακιγιάζ σημείωσαν κάμψη 10%.
Σύμφωνα με την Infobank Hellastat, η υποχώρηση της ζήτησης έχει οδηγήσει τους λιανέμπορους στην παροχή σημαντικών προσφορών και εκπτώσεων. Σημειώνεται ωστόσο ότι η πολιτική αυτή έχει προκαλέσει τη συρρίκνωση των περιθωρίων κερδοφορίας του κλάδου.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr