Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Το πρόγραμμα ακολουθεί μια σειρά δράσεων που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια για το rebranding του ελληνικού κρασιού. Πιο συγκεκριμένα το 2009 – 2012, 20 περίπου εκατομμύρια είχαν δοθεί στο πλαίσιο του προγράμματος “Προώθηση Ελληνικών Επώνυμων Οίνων-ΚΟΑ” σε αγορές του εξωτερικού. Ωστόσο παρά το πακτωλό χρημάτων τα αποτελέσματα είναι πενιχρά καθώς ο συνολικός τζίρος των εξαγωγών είναι σταθερά στα 66 εκατομμύρια με τα 30 εκατομμύρια, από αυτά να είναι στη Γερμανία. Στις τρίτες χώρες, εκτός Ε.Ε. ο τζίρος ανέρχεται περίπου στα 15 εκατομμύρια με την αγορά της Ρωσίας να αναπτύσσεται, λόγω και τουριστικού ρεύματος. Ωστόσο οι δυσκολίες είναι πολλές λόγω έλλειψης ρευστότητας αλλά και γραφειοκρατικών εμποδίων.
Πάντως, πρόσφατα τη συνέχιση της στήριξης του κλάδου των οινοπαραγωγών και στο πλαίσιο της νέας Κοινής Αγροτικής Πολιτικής επισήμανε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Αθανάσιος Τσαυτάρης τονίζοντας ότι το κρασί είναι ανάμεσα στα πέντε κορυφαία αγροτικά προϊόντα που εξάγει η χώρα.
Σε χαιρετισμό του σε εκδήλωση με αφορμή την 20η επέτειο της ένωσης οινοπαραγωγών "Οίνοι Βορείου Ελλάδος" ο κ. Τσαυτάρης σημείωσε ότι το υπουργείο βοηθά τις προσπάθειες των οινοπαραγωγών και ότι ειδικά για τον οίνο υπάρχουν τρία επίπεδα οργάνωσης των εξαγωγών, των συλλογικών προσπαθειών για τις εξαγωγές όλων των αγροτικών προϊόντων, το τομεακό πρόγραμμα για το σύνολο των κρασιών, αλλά και για τον κάθε οινοποιό ατομικά.
Τόνισε ακόμη ότι η κοινή οργάνωση αγοράς περιλαμβάνει μια σειρά μέτρων για όλη την αλυσίδα, όλα τα παραγωγικά συστήματα και τα ποικίλα προϊόντα που βγαίνουν από το συγκεκριμένο κλάδο και προέρχονται από το αμπέλι.
Για το έργο και το όραμα της ένωσης οινοπαραγωγών "Οίνοι Βορείου Ελλάδος", σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο, μίλησαν ο πρόεδρός της, Στέλιος Κεχρής και οι πρωτεργάτες της, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, ο Χρήστος Καρράς, Εκτελεστικός Διευθυντής της Στέγης Γραμμάτων & Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση και ο δημοσιογράφος οίνου, Ντίνος Στεργίδης.
Αναφερόμενος στους «Δρόμους του Κρασιού», το ολοκληρωμένο πρόγραμμα οινοτουρισμού της ένωσης ο κ. Καρράς είπε ότι ωθούσε τους ανθρώπους ενός κλάδου να σκεφθούν με βάση τη λογική ενός άλλου κλάδου, του τουριστικού, και να συνδυάσουν πολλά στοιχεία στη δημιουργία ενός συνολικού επισκέψιμου τουριστικού προϊόντος.
Η αναγέννηση του ελληνικού κρασιού ξεκίνησε στη Βόρεια Ελλάδα, τα πιο πρωτοπόρα οινοποιεία της χώρας βρίσκονται εδώ και αυτό συνέβαλε στην επιτυχία της ένωσης οινοπαραγωγών «Οίνοι Βορείου Ελλάδος», τόνισε ο κ. Στεργίδης. Η προσπάθειά τους στέφθηκε με επιτυχία επειδή τα οινοποιεία συνέχισαν να βελτιώνουν το προϊόν τους το οποίο γίνεται ολοένα και πιο ενδιαφέρον, σημείωσε.
Την ανάγκη καλλιέργειας κουλτούρας του κρασιού στους ίδιους τους τόπους παραγωγής του τόνισε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης και οινοπαραγωγός Γιάννης Μπουτάρης υπογραμμίζοντας ότι οι άνθρωποι των πόλεων γνωρίζουν πολύ πιο καλά το κρασί, είναι πολύ πιο κοντά στην κατανάλωσή του απ΄ότι οι άνθρωποι στον τόπο παραγωγής του.
Τα προγράμματα
Πάντως, ο υπουργός υπέγραψε αποφάσεις για 52 προγράμματα προώθησης, ετήσιας ή τριετούς διάρκειας, ύψους 119,5 εκατ. ευρώ, που αφορούν στην υλοποίηση των δράσεων, του ειδικού μέτρου στήριξης «Προώθηση οίνων σε αγορές τρίτων χωρών».
Για το Εθνικό Πρόγραμμα Στήριξης του Αμπελοοινικού Τομέα, εξασφαλίστηκε συνολική χρηματοδότηση ύψους 23.963.000 ευρώ για κάθε έτος, από το 2015, η οποία προβλέπεται να διατεθεί για τα μέτρα «Προώθησης σε αγορές τρίτων χωρών», «Αναδιάρθρωσης και μετατροπής αμπελώνων» και «Επενδύσεων σε επιχειρήσεις». Το γεγονός αυτό συνιστά μια θεαματική αύξηση της κοινοτικής χρηματοδότησης του εθνικού προγράμματος, κατ’ έτος, από τα 7,9 εκατ. ευρώ που ήταν έως το 2014, στα 23,9 εκατ. ευρώ από το 2015 και μετά, καθώς απελευθερώθηκαν επιπλέον πόροι ύψους 15,9 εκατ. ευρώ από τη μεταφορά της ενιαίας ενίσχυσης των αμπελώνων, η οποία επιπλέον θα ενισχύει τους αμπελουργούς, μέσω του Πυλώνα Ι της ΚΑΠ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι και στο παρελθόν πολλά χρήματα είχαν δοθεί για το branding του Ελληνικού κρασιού, με λιγοστά όμως αποτελέσματα.