Η έκδοση του Απολογισμού Βιώσιμης & Υπεύθυνης Ανάπτυξης αποτελεί ένα μέσο επικοινωνίας, διαφάνειας και λογοδοσίας προς τους Κοινωνικούς Εταίρους, ενώ παράλληλα δημιουργεί ένα εργαλείο διαχείρισης της Υπεύθυνης και Βιώσιμης Ανάπτυξης για την εταιρία εσωτερικά.
"Για όλους εμάς στην οικογένεια της Μαρινόπουλος Α.Ε., η εταιρική υπευθυνότητα και η βιώσιμη ανάπτυξη αποτελούν μια ουσιαστική και έμπρακτη δέσμευση, η οποία καθορίζει τον τρόπο που σκεφτόμαστε, τις καθημερινές μας πράξεις, αλλά και το όραμά μας για το μέλλον. Πρόκειται για μια αυτοδέσμευση στον τόπο μας, στους καταναλωτές μας, τους δικούς μας ανθρώπους, τους συνεργάτες και τους προμηθευτές μας", δήλωσε ο κ. Jerome Loubere, Διευθύνων Σύμβουλος της Μαρινόπουλος ΑΕ.
Ο ίδιος πρόσθεσε ότι σε όλη αυτή τη διαδικασία, "είναι εξαιρετικά σημαντικό για εμάς να κάνουμε συμμέτοχους όλους τους κοινωνικούς μας εταίρους, στο πλαίσιο μιας αμφίδρομης επικοινωνίας, θέτοντας συγκεκριμένους στόχους που απαντούν στις προσδοκίες τους, με διαφάνεια και λογοδοσία. Δεν θα μπορούσε να είναι αλλιώς για μια εταιρία που μπαίνει σε εκατομμύρια ελληνικά σπίτια εδώ και μισό αιώνα"
Πιο αναλυτικά, τα κυριότερα σημεία Απολογισμού Βιώσιμης και Υπεύθυνης Ανάπτυξης 2011-2012, είναι τα εξής:
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
- Η Μαρινόπουλος ΑΕ δημιούργησε αξία για την ελληνική οικονομία σε μια εποχή γενικής στασιμότητας και ακαμψίας και επεκτεινόμαστε στην αγορά των Βαλκανίων μέσα από το ύψους 250 εκατομμυρίων ευρώ επενδυτικό πλάνο της εταιρίας.
- Έδωσε πάνω από 218 εκατ. € σε εργαζόμενους, πάνω από 1,9 δισ. € σε προμηθευτές και πάνω από 82 εκατ. € σε φόρους.
- O Κύκλος εργασιών της αγγίζει το 1% του ΑΕΠ της Ελλάδας
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ
- Με 12.799 εργαζομένους, η εταιρία είναι ένας από τους μεγαλύτερους ιδιώτες εργοδότες στην Ελλάδα.
- Βελτίωσε το ποσοστό ατυχημάτων κατά 10%, σε σχέση με το 2011.
- Εκπαίδευσε τουλάχιστον μία φορά, σχεδόν το 58% των εργαζομένων μας μέσα στο 2012.
- Διατήρησε το ποσοστό των γυναικών σε διοικητικές θέσεις πάνω από 40%.
- Απασχόλησε εργαζομένους από 39 διαφορετικές εθνικότητες.
- Μείωσε κατά 63,2% το ποσοστό υπερεργασίας και υπερωριών στο σύνολο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
- Η εταιρία διατήρησε τις οικογένειες που ανά εξάμηνο επωφελούνται από τα Κοινωνικά Παντοπωλεία, σε πάνω από 1.200.
- Ενέγραψε 350.000 άτομα στο εκπτωτικό πρόγραμμα κοινωνικά ασθενέστερων.
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
- Η Μαρινόπουλος ΑΕ βελτίωσε κατά 25,9 ποσοστιαίες μονάδες τον δείκτη αξιολόγησης Environmental Management & Disclosure Index 2011 του WWF.
- Κατατάχτηκε στην 1η θέση του Κλάδου Λιανεμπορίου στο δείκτη αξιολόγησης Environmental Management & Disclosure Index 2011 του WWF.
- Μείωσε τις συνολικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στα καταστήματα ανά τετραγωνικό μέτρο εμπορικής επιφάνειας κατά 2,6%.
- Μείωσε την κατανάλωση ενέργειας κατά 1,6% και ανά τετραγωνικό μέτρο εμπορικής επιφάνειας κατά 2,6%.
- Μείωσε την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας κατά 1,5% και ανά τετραγωνικό μέτρο εμπορικής επιφάνειας κατά 2,7%.
- Μείωσε τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από μεταφορές κατά 18,3% και ανά μεταφερόμενη παλέτα κατά 13,8%.
- Μείωσε κατά 15,1% τη διάθεση πλαστικών σακουλών.
- Μείωσε τη χρήση χαρτιού για εμπορικούς σκοπούς κατά 7,7%, ενώ, το 100% προέρχεται από ανακυκλωμένο χαρτί ή/και από ξυλεία FSC.
- Αύξησε κατά 29,4% την ποσότητα χαρτιού και χαρτονιών που ανακυκλώσαμε.
- Μείωσε τη χρήση νερού κατά 14,5% και ανά τετραγωνικό μέτρο εμπορικής επιφάνειας κατά 16,4%.
- Μείωσε τη δυνητική επίδραση των ψυκτικών υλικών που χρησιμοποιούμε κατά 8,2%.
- Συνέλεξε το 3,2% των οικιακών μπαταριών που συλλέχτηκαν συνολικά στην Ελλάδα το 2012.
ΑΓΟΡΕΣ
- Το ποσοστό των προμηθειών τροφίμων που έγιναν από εγχώριους προμηθευτές (συμπεριλαμβανομένων και εισαγωγών από τοπικούς προμηθευτές) έφτασε το 96% των συνολικών αγορών.
- Η Μαρινόπουλος ΑΕ διέκοψε τη συνεργασία με 2 προμηθευτές μετά από επιθεώρησή τους για θέματα ασφάλειας τροφίμων.
- Τo 100% των προμηθευτών Ιδιωτικής Ετικέτας Carrefour έχουν υπογράψει ότι θα τηρούν τις απαιτήσεις του κανονισμού REACH.
ΠΡΟΪΟΝΤΑ
- Η εταιρία διατήρησε το ποσοστό προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας Carrefour σε επίπεδο πάνω από 25% των συνολικών πωλήσεων.
- Προχώρησε σε 193 προληπτικές αποσύρσεις προϊόντων από τα ράφια μας για λόγους ασφάλειας.
- Σε κάθε χίλια τρόφιμα που πωλούνται στα καταστήματα της, τα 4 είναι βιολογικά και τα μισά από αυτά είναι Ιδιωτικής Ετικέτας Carrefour.
- Διέθεσε δωρεάν προϊόντα σε 119 περιπτώσεις που διαπιστώθηκε διαφορά τιμής ραφιού - ταμείου.
- Ο αριθμός των παραπόνων πελατών αποτελεί το 30,2% των συνολικών κλήσεων προς το τμήμα εξυπηρέτησης πελατών.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr