Στην ομιλία του ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου κ. Στέφανος Κομνηνός, μεταξύ άλλων, ανακοίνωσε ότι ενεργοποιούνται οι ηλεκτρονικές προμήθειες και ότι το η-εμπόριο είναι μεταξύ των θεμάτων που θα χειριστεί η Ελληνική Προεδρεία. Όπως εξήγησε, η Ευρώπη έχει καθυστερήσει να αναπτύξει το ηλεκτρονικό εμπόριο, γιατί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει πολλές ξεχωριστές ατζέντες για την ανάπτυξή του και στόχος είναι γίνει μια και μοναδική.
Στον χαιρετισμό του ο Πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής του συνεδρίου, κ. Ευάγγελος Κοσμίδης, διαπίστωσε με αισιοδοξία ότι παρά τη δύσκολη συγκυρία για την χώρα σημειώνονται ραγδαίες εξελίξεις στον κλάδο της τεχνολογίας και προβάλλονται ιδέες καινοτόμες από εξειδικευμένα στελέχη με εμπειρία και διάθεση για πρωτοποριακές ενέργειες. Εξάλλου, ο Καθηγητής Γεώργιος Δουκίδης, καλωσορίζοντας τους συνέδρους τόνισε ότι στην Ελλάδα η διαδικτυακή οικονομία ανέρχεται στο 1% του ΑΕΠ, όταν στην Ευρώπη ξεπερνάει το 4%. Παρά τη μικρή αυτή διείσδυση του ηλεκτρονικού εμπορίου στην ελληνική επιχειρηματική κοινότητα, διαγράφονται σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης του κλάδου στην Ελλάδα. Στην προσπάθεια για ευρύτερη διάδοση των εργαλείων του ηλεκτρονικού εμπορίου, του μοναδικού κλάδου που μπορεί να προσφέρει ανάπτυξη και να ενισχύσει την εξωστρέφεια της χώρας μας, εντάσσεται η εβδομάδα ηλεκτρονικού εμπορίου, η οποία ξεκίνησε στις 3 Δεκεμβρίου. Όπως ανέφερε ο κ. Δουκίδης, πρόκειται για έναν θεσμό που ήδη έχει καθιερωθεί στην Ευρώπη. Χαιρετισμό στους συνέδρους απηύθυνε και κ. Νίκος Χριστοδούλου, Πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής του ΕΙΠ.
Εντυπωσιακή ήταν και η παρουσίαση του κ. Χάρη Μακρυνιώτη, Διεθύνοντος Συμβούλου της Endeavor Greece με στοιχεία για την επιχειρηματικότητα και τους παράγοντες επιτυχίας. Η πλειοψηφία νέων επιχειρήσεων εστιάζεται σε παραδοσιακούς τομείς, ενώ οι νέες δραστηριότητες που επηρεάζουν τον κλάδο τους είναι 4 στις 100.
Ο καθ. κ. Γ. Δουκίδης παρουσίασε την ετήσια έρευνα του ELTRUN για τις τάσεις καταναλωτών. Το e-commerce αύξανεται κάθε χρόνο και το 60% των αγορών γίνεται από ελληνικά e-shops και τα φυσικά καταστήματα λειτουργούν συμπληρωματικά με τα ηλεκτρονικά. Στη προτίμηση των καταναλωτών προέχει η ασφάλεια. Η κ. Κατερίνα Φραϊδάκη επίσης του ELTRUN αναφέρθηκε στη συμμετοχή των κοινωνικών δικτύων στη διαμόρφωση γνώμης των καταναλωτών. Η γνώμη διαμορφώνεται περισσότερο παθητικά (πχ likes). Την επίσης ετήσια ανάλυση συμπεριφοράς πελατών της Focus Bari ανέπτυξε η κ. Ξένια Κούρτουγλου. Οι χρήστες διαθέτουν λιγότερο χρόνο για περισσότερα θέματα και η πλειοψηφία διενεργεί συναλλαγές περιορισμένης αξίας. Η εμπιστοσύνη είναι σημαντική και σε συνεργασία με την εταιρεία Sleed αναπτύχθηκε το "ικανοποιησόμετρο" που παρουσίασε ο κ. Στέλιος Ηλιάκης και μετρά την ικανοποίηση των e-shopers.
Στην ενότητα Social Media αναπτύχθηκε η προοπτική των διαφημιστών και των διαφημιζόμενων. Ο κ. Guy Krief (Presado) ανέδειξε τη σημασία των συναισθημάτων που προκαλεί ένα μήνυμα και τη σημασία αυτού στη διαμόρφωση των μηνυμάτων προς καταναλωτές. Στη συνέχεια ο κ. Τάσος Βελιάδης (Socialab) έδωσε επτά συμβουλές για επιτυχημένες καμπάνιες στο Facebook και ο κ. Δημήτρης Μανιάτης (all things web) ανέλυσε τις τάσεις για το on-line media buying. Ο κ. Χρήστος Διαμαντάκος (Gaea) έδειξε την ανάγκη ανάδειξης του κοινωνικού ρόλου της μάρκας στα social media παρά τα λειτουργικά χαρακτηριστικά του. Τέλος στην ενότητα αυτή, η κ. Εύη Μπολομύτη (Κωτσόβολος) ανέπτυξε τη στρατηγική της γνωστής αλυσίδας για την ενδυνάμωση των σχέσεων με τους πελάτες μέσω των κοινωνικών δικτύων.
Το συνέδριο συνέχισε με παρουσίαση ελληνικών περιπτώσεων βέλτιστων πρακτικών. Ο κ. Σωτήρης Παπαντωνόπουλος, ιδρυτής και CEO του insurancemarket.gr, παρουσίασε την σύλληψη, υλοποίηση, και συνεχή εξέλιξη της ιδέας ενός e-marketplace στο χώρο των ασφαλειών, δίνοντας έμφαση στο focus στο service και στη συνολική ικανοποίηση του τελικού χρήστη. Η κ. Μάγδα Μαραγκουδάκη, Performance Marketing Director της Forestview, παρουσίασε δύο ενδιαφέροντα case studies πελατών της, οι οποίοι χρησιμοποιώντας τεχνικές retargeting, πέτυχαν εντυπωσιακές αυξήσεις των πωλήσεων στα e-shopping site τους. Ο εμπνευστής και συνδημιουργός του ελληνικού site της Praktiker, κ. Κώστας Σταματάκης, αναφέρθηκε στην πορεία υλοποίησης του, από την αρχική επιφύλαξη, μέχρι την εξέλιξή του σε ένα από τα κορυφαία σε επισκεψιμότητα e-shop της ελληνικής αγοράς. Από την Public, ο κ. Νίκος Βαρβαδούκας, παρουσίασε την πολύ ενδιαφέρουσα σχέση με την Amazon, η οποία αρχικά ήταν ανταγωνιστική, ενώ στη συνέχεια εξελίχθηκε σε win-win συνεργασία, που είχε σαν αποτέλεσμα την πρόσβαση σε ελληνικούς τίτλους βιβλίων από χιλιάδες Έλληνες του εξωτερικού, ενώ για πρώτη φορά δόθηκε η δυνατότητα αναζήτησης στα ελληνικά με τη μηχανή αναζήτησης της Amazon. Η ενότητα ολοκληρώθηκε με τον κ. Νικόλα Στεφάνου, ιδρυτή και CEO της Click Delivery, που προσφέρει μια ιστοσελίδα on-line παραγγελιών φαγητού, με χρήση απλών στη χρήση έξυπνων τερματικών στα συμβεβλημένα εστιατόρια, και παρουσίασε τη συνεργασία του με αντίστοιχα μεγάλα site του εξωτερικού.
Στο e-business integration παρουσιάστηκαν πέντε χαρακτηριστικές περιπτώσεις μετασχηματισμού παραδοσιακών διαδικασιών σε ηλεκτρονικές, που ήταν οι προμήθειες, οι πωλήσεις, η πληροφόρηση και η αλληλεπίδραση με τα επιχειρησιακά συστήματα, η ηλεκτρονική τιμολόγηση και τέλος η οργάνωση διαδικασιών με εφαρμογές cloud. Οι παρουσιαστές αντιπροσώπευαν τις βασικές κατηγορίες επιχειρήσεων και οργανισμών, καθώς εκπροσωπούσαν Δημόσιο Φορέα (ΚΑΤ), ΔΕΚΟ (ΔΕΠΑ), Ελληνική Μικρομεσαία Επιχείρηση (NetCom, e-ON) και Υποκατάστημα Πολυεθνικής (leaseplan). Κάθε ομιλητής ανέδειξε τα προβλήματα της προηγούμενης κατάστασης, την αφορμή, τον τρόπο υλοποίησης, τα οφέλη και τους συνεργάτες με τους οποίους προχώρησαν στην υιοθέτηση των νέων τεχνολογιών.
Την ενότητα εφαρμογών για κινητά ξεκίνησε ο κ. Απόστολος Αποστολάκης, συνιδρυτής του e-shop.gr, e-food.gr, doctoranytime.gr κ.ά. Από τη πρώτη εμπειρία φαίνεται ότι περίπου 25% των συναλλαγών γίνονται από κινητά και ότι το κόστος κτήσης πελάτη είναι περίπου δεκαπλάσιο του κόστους που πληρώνεται για κάθε κλικ στις διαφημιστικές του Internet. Ο κ. Βασίλης Νικολόπουλος αναφέρθηκε στη μετατροπή πληροφορίας για την κατανάλωση ενέργειας σε μορφή εύληπτη από τους χρήστες με πρόωθηση στο κινητό τους. Η εταιρεία Intelen που συνίδρυσε το 2011 έλαβε σημαντική χρηματοδότηση, χρησιμοποιεί τεχνικές παιχνιδιών και επιχειρηματικής ανάλυσης για μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και έχει ήδη σημαντικούς πελάτες και συνεργάτες. Το γνωστό ηλεκτρονικό κατάστημα you.gr προχώρησε πρόσφατα σε αναδιοργάνωση του ιστότοπου και της επιχείρησης. Ο κατάλογος λειτουργεί και off-line και έχει πολλές ευκολίες για το χρήστη, π.χ. με το κινητό μπορείς να σαρώσεις ένα barcode και να αναζητήσεις τιμές ή να παραγγείλεις. Η εφαρμογή έχει βραβευθεί πρόσφατα. Την παρουσίαση έκανε ο κ. Δημήτρης Θεοφάνους, Εμπορικός Διευθυντής. Την πρωτοποριακή λύση για την προώθηση video on demand στην Ελλάδα από την Odeon παρουσίασε ο κ. Στρατής Περγάμαλης, που αναφέρθηκε στην πληθώρα τεχνικών, επιχειρηματικών και λειτουργικών προδιαγραφών που έπρεπε να συνδυαστούν.
Στο χώρο του e-τουρισμού τα βασικά σημεία που έθιξαν οι ομιλητές είναι οι μεγάλες αλλαγές στον τομέα των ταξιδιωτικών υπηρεσιών, με τη συνεχή αύξηση των εργασιών στο Internet. Ήδη δε κυριαρχούν οι εφαρμογές σε κινητά και οι επιχειρήσεις χρειάζονται ανάλυση του μεγάλου όγκου δεδομένων που συσσωρεύονται. Τέλος, σημαντικό πρόβλημα αποτελεί η απάτη που γίνεται στο χώρο και απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή.
Το συνέδριο συνεχίστηκε με την παρουσίαση νέων επιχειρηματικών προσπαθειών στο η-επιχειρείν.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr