Όπως επισημάνθηκε κατά τη διάρκεια του 9ου Internet & e-business innovation forum που διοργανώνει η Ελληνική Εταιρεία Διοίκησης Επιχειρήσεων σε συνεργασία με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο, στην Ελλάδα η συνεισφορά της διαδικτυακής οικονομίας στο ΑΕΠ ανέρχεται μόλις λίγο πάνω από το 1% του ΑΕΠ, όταν στην Ευρώπη ξεπερνάει το 4%.
Ο υφυπουργός Ανάπτυξης, Αθανάσιος Σκορδάς, σημείωσε- μεταξύ άλλων- ότι ο πανευρωπαϊκός τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου ανέρχεται στα 350 δισ. ευρώ και ότι αναπτύσσεται και στη χώρα μας με γοργούς ρυθμούς αυτό το είδος του εμπορίου. Μάλιστα, σχολίασε ότι το ελληνικό ηλεκτρονικό εμπόριο αναπτύσσεται με ρυθμούς 50% κάθε χρόνο και πρόσθεσε ότι έχουν δημιουργηθεί περισσότερες από 3.000 επιχειρήσεις, ενώ 2,5 εκατομμύρια Έλληνες, έχουν κάνει μία ηλεκτρονική συναλλαγή. Επίσης, αναφέρθηκε στην ηλεκτρονικοποίηση των δημοσίων συμβάσεων, από τις οποίες, όπως είπε, "θα κερδίσουμε σε διαφάνεια, κόστος και χρόνο".
Από την πλευρά του, ο γενικός γραμματέας Εμπορίου, Στέφανος Κομνηνός, αναφέρθηκε στην ανάγκη για την ενοποίηση του ευρωπαϊκού πλαισίου ηλεκτρονικού εμπορίου και μίλησε για ένα πλαίσιο το οποίο θα παρέχει εμπιστοσύνη στους καταναλωτές, θα εγγυάται την ασφάλεια των συναλλαγών και θα βελτιώνει το καθεστώς αλλαγών- επιστροφών προϊόντων.
Σημείωσε, επίσης, ότι θα πρέπει σε πανευρωπαϊκό επίπεδο να διαμορφωθούν κανόνες ορθής συμπεριφοράς και δεοντολογίας, για αυτό και, όπως είπε, θα προωθηθούν σχετικές παρεμβάσεις επί ελληνικής Προεδρίας. Σύμφωνα με τον κ. Κομνηνό, η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα δεν είναι μόνο μια καθαρά ελληνική υπόθεση, αλλά ευρωπαϊκή.
Όπως εξήγησε ο γενικός γραμματέας, η Ευρώπη έχει καθυστερήσει να αναπτύξει το ηλεκτρονικό εμπόριο, γιατί όπως είπε, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει πολλές ξεχωριστές ατζέντες για την ανάπτυξή του και στόχος είναι γίνει μια και μοναδική.
Εξάλλου, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου, Νίκος Γουλής, σημείωσε ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο συμπιέζει τις τιμές προς τα κάτω, προσφέρει πολλές διεξόδους για εξαγωγική δραστηριότητα και πολλοί τομείς του αποτελούν πεδίο δραστηριότητας κυρίως της νεανικής επιχειρηματικότητας.
Ο καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου, Γιώργος Δουκίδης, αναφέρθηκε στις δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου, σημειώνοντας ότι φέτος το 35% των χρηστών του ίντερνετ θα πραγματοποιήσει μία ηλεκτρονική αγορά (πέρυσι το ποσοστό ήταν 26- 27%, ενώ στην Ευρώπη αγγίζει το 80%).
Σημείωσε, επίσης, ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις ευκολότερα εξάγουν υπηρεσίες παρά προϊόντα, διότι στα προϊόντα τα κόστη είναι αρκετά υψηλά σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες.
Όπως τονίστηκε από τους ομιλητές, για τη διάδοση του ηλεκτρονικού εμπορίου, ο κλάδος χρειάζεται προηγμένες υπηρεσίες, μεγαλύτερες ταχύτητες, ασφάλεια και χαμηλό κόστος μεταφοράς των προϊόντων.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr