Σύμφωνα με τον ίδιο, οι συγκεκριμένες αλυσίδες κατατάσσονται στις μικρές δυνάμεις του χώρου από πλευράς τζίρου αλλά στις μεσαίες από πλευράς δικτύου. Ειδικότερα, ο τζίρος τους κυμαίνεται στα 100 εκατ. ευρώ περίπου, ενώ το δίκτυό τους ξεκινά από μερικά καταστήματα για να φθάσει μέχρι και τα 80.
Οι αλυσίδες αυτές σύμφωνα με την ίδια πηγή λειτουργούν και στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής αλλά και εκτός του Νομού και κατά βάση σε νησιά.
Στις συζητήσεις που έχουν ξεκινήσει κάποιες από αυτές τις αλυσίδες με τους επίδοξους αγοραστές τους στρέφονται, είτε στη συνολική πώληση του δικτύου, είτε στη μεταβίβαση κάποιων καταστημάτων τους.
Το σίγουρο είναι, μας λέει ο εκπρόσωπος της αλυσίδας, ότι ο κλάδος του οργανωμένου λιανεμπορίου έχει μπει σε νέα φάση συσπείρωσης δυνάμεων. Σε αυτό συμβάλλει αφενός η ανύπαρκτη ρευστότητα από πλευράς των τραπεζών και αφετέρου το γενικότερο δυσμενές οικονομικό κλίμα της χώρας, που έχει εξασθενήσει επικίνδυνα την καταναλωτική ζήτηση.
Σε ύφεση η καταναλωτική δαπάνη
Σύμφωνα με έρευνα η μέση δαπάνη των καταναλωτών ανά επίσκεψη σε σούπερ μάρκετ εκτιμάται σήμερα στα 53,13 ευρώ εμφανίζοντας μείωση κατά 10% από το 2012 που ήταν σχεδόν 60 ευρώ.
Αναλυτικότερα, το 66,8% -από 60% πέρυσι- των ερωτηθέντων δαπανά ως 50 ευρώ κάθε φορά που ψωνίζει, το 23,8% -από 42% το 2012- ξοδεύει από 51 ως 100 ευρώ και μόνο το 9,4% -από 8% πέρυσι- ξεπερνά τα 100 ευρώ σε μία επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ.
Την ίδια στιγμή, η μέση μηνιαία δαπάνη υπολογίζεται σήμερα στα 289,7 ευρώ, σημαντικά υπολειπόμενη από την αντίστοιχη του 2012 που έφθανε τα 322,5 ευρώ. Ωστόσο, η “ψαλίδα” είναι ακόμη μεγαλύτερη συγκριτικά με το 2011 που άγγιζε ρα 334 εκατ. Ευρώ.
Αυτό σημαίνει ότι σε διάστημα τριών χρόνων χάθηκαν από τα ταμεία των σούπερ μάρκετ περίπου 45 ευρώ μηνιαίως από την αγορά των καταναλωτικών προϊόντων.
Δέσποινα Καραγιαννοπούλου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr