Συγκεκριμένα η εγχώρια αγορά συμπληρωμάτων διατροφής (συνολικές πωλήσεις σε αξία), καταγράφει φθίνουσα πορεία την τελευταία διετία (2011-2012.
Οι δε πωλήσεις των συμπληρωμάτων διατροφής της κατηγορίας «Διατροφικά προϊόντα συμπλήρωσης της συνήθους δίαιτας» εκτιμάται ότι κάλυψαν περίπου το 55% των συνολικών πωλήσεων, ενώ οι πωλήσεις της κατηγορίας «προϊόντα ειδικής διατροφής για συγκεκριμένες ομάδες του πληθυσμού» απέσπασαν το υπόλοιπο 45%.
Στην εγχώρια αγορά των συμπληρωμάτων διατροφής δραστηριοποιούνται αρκετές επιχειρήσεις, οι περισσότερες των οποίων ασχολούνται και με άλλες κατηγορίες προϊόντων πέραν των εξεταζόμενων, όπως των φαρμάκων και παραφαρμακευτικών προϊόντων, των καλλυντικών, των ειδών διατροφής, κλπ. Οι τελευταίες μεταβολές και προοπτικές εξέλιξης του συγκεκριμένου κλάδου παρουσιάζονται στην πρώτη (1η) έκδοση της κλαδικής μελέτης που κυκλοφόρησε από τη Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAPGroup ΑΕ.
Ο αριθμός των παραγωγικών επιχειρήσεων είναι περιορισμένος, στις περισσότερες δε απ’ αυτές η παραγωγή και διάθεση συμπληρωμάτων διατροφής καλύπτει πολύ μικρό ποσοστό της συνολικής τους δραστηριότητας. Οι εισαγωγικές επιχειρήσεις είναι σαφώς περισσότερες σε αριθμό, αρκετές δε απ’ αυτές ασχολούνται, κατά κύριο λόγο, με την εισαγωγή και εμπορία ευρείας γκάμας συμπληρωμάτων διατροφής.
Ο ανταγωνισμός μεταξύ των επιχειρήσεων του εξεταζόμενου κλάδου είναι έντονος, λόγω της διάθεσης στην αγορά ευρείας γκάμας προϊόντων / εμπορικών σημάτων, αλλά και λόγω του περιορισμένου αριθμού «καναλιών διανομής». Οι επιχειρήσεις διαθέτουν τα προϊόντα τους στην αγορά μέσω φαρμακείων (κυρίως), καταστημάτων πώλησης βιολογικών – φυτικών προϊόντων, οργάνων και ειδών γυμναστικής κ.ά.
Αναφερόμενη στην εξέλιξη και διάρθρωση της αγοράς συμπληρωμάτων διατροφής, η Διευθύντρια Οικονομικών - Κλαδικών Μελετών της ICAP Group, κ. Σταματίνα Παντελαίου, σημειώνει τα εξής: «Οι συνολικές πωλήσεις συμπληρωμάτων διατροφής παρουσίασαν αξιόλογους ρυθμούς ανάπτυξης τα παλαιότερα έτη (πριν το 2009), ως αποτέλεσμα των έντονων ρυθμών που έχει αποκτήσει η σύγχρονη καθημερινότητα, καθώς και της αυξανόμενης τάσης των πολιτών για πιο υγιεινή διαβίωση και διατροφή. Η εν λόγω αγορά (συνολικές πωλήσεις σε τιμές χονδρικής), σαφώς επηρεασμένη από το εγχώριο οικονομικό περιβάλλον και τη συρρίκνωση του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών, καταγράφει φθίνουσα πορεία τα τελευταία έτη, σημειώνοντας πτώση 8% περίπου το 2011 σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Η πτωτική τάση συνεχίστηκε και το 2012, ο δε ρυθμός μείωσης εκτιμάται περίπου στο 10%.
Τα Διατροφικά προϊόντα συμπλήρωσης της συνήθους δίαιτας εκτιμάται ότι κάλυψαν περίπου το 55% των συνολικών πωλήσεων, με κυριότερη ομάδα τις πολυβιταμίνες, ενώ τα προϊόντα ειδικής διατροφής για συγκεκριμένες ομάδες του πληθυσμού απέσπασαν το 45% των συνολικών πωλήσεων. Το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων αφορά εισαγόμενα προϊόντα. Οι εξαγωγές κυμαίνονται σε χαμηλά επίπεδα».
Από την ανάλυση του ομαδοποιημένου ισολογισμού ο οποίος συνετάχθη με βάση αντιπροσωπευτικό δείγμα 12 επιχειρήσεων παραγωγής ή/και εισαγωγής συμπληρωμάτων διατροφής προκύπτουν τα εξής: το σύνολο του ενεργητικού των εταιρειών του δείγματος μειώθηκε κατά 7,7% το 2011 σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Τα ίδια κεφάλαια παρουσίασαν αύξηση 21% την ίδια περίοδο, ενώ οι μεσομακροπρόθεσμες υποχρεώσεις περιορίστηκαν κατά 26% περίπου. Ομοίως, μείωση παρουσίασαν και οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις (κατά 23,9%).
Πηγή: ICAPGroup ΑΕ
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr