Ήδη αναλυτές της αγοράς επισημαίνουν ότι οι διαδικασίες επιταχύνονται θετικά, και δεν θα αργήσει ο καιρός που θα έχουμε και τις πρώτες επιτυχίες. Άλλωστε, σύμφωνα με πληροφορίες του "R", μπορεί οι Καταριανοί να αποσύρθηκαν από τη διεκδίκηση του Ελληνικού, ωστόσο συζητείται πολύ σοβαρά το ενδεχόμενο να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό για το Μικρό Καβούρι, έχοντας λάβει υπόψιν ότι οι αποτιμήσεις στη χώρα μας βρίσκονται σε πολύ χαμηλά επίπεδα.
Τα περιουσιακά στοιχεία στο Μικρό Καβούρι περιλαμβάνουν ακίνητο κυριότητας της «ΑΣΤΗΡ Παλλάς Βουλιαγμένης ΑΕ» και όμορο ακίνητο του ΕΟΤ, του οποίου δρομολογείται η αξιοποίηση μέσω του ΤΑΙΠΕΔ, στο πλαίσιο της ισχύουσας νομοθεσίας. Η διαδικασία, όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, εντάσσεται στο πλαίσιο κεφαλαιακής ενίσχυσης της ΕΤΕ και απηχεί την ευρύτερη στρατηγική προσέγγιση της ΕΤΕ σε σχέση με τη διάθεση μη κύριων συμμετοχών του Ομίλου, κάτι που θα λειτουργήσει ευεργετικά και για τον ίδιο τον τραπεζικό κλάδο.
Από την άλλη, στην διαγωνιστική διαδικασία για το Ελληνικό παραμένουν τρεις εταιρείες, η ισραηλινή Elbit Cochin Ltd, η βρετανική London & Regional Properties και η ελληνική Lamda Development. Το επενδυτικό ταμείο του Κατάρ, ωστόσο, φέρεται να ζητούσε μεταφορά κυβερνητικών φορέων στο Ελληνικό, καθώς και επιδότηση για την ανέγερση των νέων κατοικιών στην έκταση του πρώην αεροδρομίου. Μάλιστα, πρόθεσή τους επίσης ήταν να τους δοθεί πλήρης κυριότητα του ακινήτου και όχι το 30% όπως προβλέπει ο διαγωνισμός.
Πάντως, με ή χωρίς το Κατάρ, από την επόμενη εβδομάδα ξεκινούν ειδικές συναντήσεις παρουσιάσεων και επισκέψεων στους χώρους του Ελληνικού, από τους επενδυτές. Η υποβολή των τεχνικών προσφορών αναμένεται να πραγματοποιηθεί τον Ιούλιο του 2013. Σημειώνεται ότι το Ελληνικό Δημόσιο συμμετέχει με ποσοστό 30% στην κερδοφορία από την αξιοποίηση της περιοχής καθ' όλη τη διάρκεια της Σύμβασης που θα υπογραφεί".
Την ίδια ώρα, και οι πέντε φορείς, που είχαν υποβάλει ενδεικτικές προσφορές για την αποκρατικοποίηση του Ομίλου ΔΕΠΑ, προχωρούν στην τελική φάση του διαγωνισμού, σύμφωνα με ομόφωνη απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ.
Συγκεκριμένα, οι πέντε φορείς που υπέβαλαν ενδεικτικές προσφορές και προχωρούν στην τελική φάση, είναι οι Gazprom (για ΔΕΠΑ), Μ&Μ GasCo (για ΔΕΠΑ), Negusneft (Sintez Group) (για ΔΕΠΑ και ΔΕΣΦΑ), PPF & ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (για ΔΕΣΦΑ) και Socar (για ΔΕΣΦΑ).
Gazprom
Η ΔΕΠΑ έχει αποκτήσει ιδιαίτερη σημασία, αφού τρεις από τους πέντε φορείς που εκδήλωσαν ενδιαφέρον είναι ρωσικοί. Μάλιστα, σύμφωνα με αναλυτές, βασικός διεκδικητής είναι η Gazprom. Εάν για κάποιο λόγο η Gazprom δεν είναι σε θέση να αποκτήσει τις εταιρίες, τότε οι άλλες δύο θα μπουν στην κούρσα για να τη βοηθήσουν να επιτύχει τη συμφωνία. Οι εταιρίες-βοηθοί της Gazprom είναι η Sintez, μία μικρή εταιρία αξίας 150 εκατομμυρίων δολαρίων, της οποίας ιδιοκτήτης είναι ο Leonid Lebedev και το ενεργειακό επενδυτικό Fund Energiya, του οποίου επικεφαλής είναι ο Igor Yusufov, πρώην υπουργός Ενέργειας και νυν μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Gazprom.
Η Ελλάδα αναμένει να εισπράξει περισσότερα από 2 δισ. ευρώ από τον διαγωνισμό. Η ΔΕΠΑ έχει εκτιμηθεί ότι αξίζει περίπου 1 δισ. ευρώ και η ΔΕΣΦΑ περίπου 500 εκατομμύρια ευρώ. Ωστόσο δεδομένης της στρατηγικής σημασίας της Ελλάδας ως οδού για τη μεταφορά φυσικού αερίου στον λεγόμενο νότιο διάδρομο, που αναμένεται να μεταφέρει στην Ευρώπη αέριο από πηγές εκτός Ρωσίας, οι εταιρίες μπορούν να πωληθούν σε υψηλότερες τιμές.
OΠΑΠ
Τέλος, μέχρι το τέλος Μαρτίου θα πρέπει να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες για την πώληση του ΟΠΑΠ. Για την πώληση του 33% του Οργανισμού οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να καταθέσουν δεσμευτικές προσφορές έως τις 27 Μαρτίου.
Πληροφορίες αναφέρουν πως στη σύμβαση πώλησης του ΟΠΑΠ που θα δοθεί στους επτά ενδιαφερόμενους επενδυτές (BC Partners, Emma Delta, Gauselmann AG ,Intralot Holdings Luxemburg,Primrose Treasure Limited, Third Point και η TPG Capital) αναμένεται να περιλαμβάνεται και όρος που προβλέπει ότι αν ο ανάδοχος πωλήσει εντός τριετίας τον Οργανισμό, το Δημόσιο θα εισπράξει τίμημα επί της υπεραξίας.
Την ερχόμενη εβδομάδα έχει προγραμματιστεί ενημέρωση της Βουλής από το ΤΑΙΠΕΔ, αναφορικά με την ΕΥΑΘ. Τέλος, τα λιμάνια και τα αεροδρόμια θα αποκρατικοποιηθούν το καθένα ξεχωριστά, σε αντιδιαστολή με τα μικρά περιφερειακά, για τα οποία θα επιχειρηθεί η κατά ομάδες αξιοποίησή τους.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr