Η εθνική ομάδα της χώρας μας, με 2.845 συμμετοχές και μέση εξοικονόμηση ανά νοικοκυριό 270kwh στον ηλεκτρισμό και 2900kwh στη θέρμανση, αναδείχθηκε Πρωταθλήτρια Ευρώπης. Τη μεγαλύτερη συμμετοχή είχαν τα δυο μεγάλα αστικά κέντρα, η Αθήνα (35,7%) και η Θεσσαλονίκη (14,2%), ενώ δήλωσαν παρών πολίτες από συνολικά 29 νομούς της χώρας..
Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, η μέση εξοικονόμηση ενέργειας την οποία πέτυχαν τα νοικοκυριά κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού ήταν 5% στον ηλεκτρισμό και 4,7% στη θέρμανση, περίπου 433kwh και 3.662kwh αντίστοιχα. Με όρους μείωσης αποτυπώματος, κάθε νοικοκυριό συνέβαλε κατά μέσο όρο στην αποφυγή έκλυσης 421kg CO2.
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης δόθηκαν επίσης τα βραβεία στις 3 ελληνικές οικογένειες που πέτυχαν τις καλύτερες επιδόσεις. Ο πρώτος νικητής, Σταύρος Λέκκος, από το Κάτω Διμηνιό Κορινθίας, εφαρμόζοντας μια ολοκληρωμένη στρατηγική αναβάθμισης της κατοικίας του μείωσε την κατανάλωση ρεύματος κατά 27% ενώ η θέρμανση στο σπίτι του παρέχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Στο πλαίσιο της διάκρισής του, ο Εθνικός Πρωταθλητής θα λάβει ένα χρηματικό έπαθλο των 1.000 ευρώ και μια δωρεάν ενεργειακή επιθεώρηση του σπιτιού του.
«Η μεγάλη συμμετοχή των Ελλήνων πολιτών αποτελεί μια πολύ ευχάριστη έκπληξη για εμάς. Την ανάγκη για εξοικονόμηση ενέργειας, έναν από τους πυλώνες της βιώσιμης ανάπτυξης, πλέον αγκαλιάζει ένα μεγάλο τμήμα της κοινωνίας, το οποίο συνειδητοποιεί πως η μείωση του αποτυπώματος στα νοικοκυριά, όχι μόνο συμβάλλει στη μάχη ενάντια στην κλιματική αλλαγή, αλλά μπορεί επιπλέον να αποφέρει, σημαντικά οικονομικά οφέλη», δήλωσε ο Δημήτρης Καραβέλλας, Γενικός Διευθυντής του WWF Ελλάς.
Από την πλευρά της Eurobank, Εθνικού Χορηγού του ΠΕΞΕ, η εκπρόσωπός της κα Λύδα Μοδιάνο ανέφερε: «Η Eurobank αισθάνεται ιδιαίτερη χαρά για τη συμβολή της στο ΠΕΞΕ, το οποίο έτυχε τόσο μεγάλης ανταπόκρισης από άκρη σε άκρη στην Ελλάδα. Ο τραπεζικός μας όμιλος υποστηρίζει με συνέπεια και συνέχεια ανάλογες δράσεις και πρωτοβουλίες για την προστασία του περιβάλλοντος στη λογική τριών αξόνων: α) τη βελτιστοποίηση του περιβαλλοντικού μας αποτυπώματος β) την ανάπτυξη πρωτοποριακών «πράσινων» προϊόντων γ) την ανάπτυξη κοινωνικού έργου με στόχο την ευαισθητοποίηση των πολιτών σε θέματα προστασίας περιβάλλοντος».
Το ΠΕΞΕ αποτέλεσε βασικό πυλώνα ευαισθητοποίησης της εκστρατείας του WWF Ελλάς WWF ECO2nomy, η οποία συνεχίζει να παρέχει όλες τις απαραίτητες συμβουλές και τα εργαλεία για εξοικονόμηση ενέργειας και χρημάτων στο σπίτι και την εργασία.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr