Σε ασφυξία οδηγούνται ακόμη και οι υγιείς επιχειρήσεις που προμηθεύουν τους λιανέμπορους καθώς τα φέσια στην αγορά φτάνουν ή και ξεπερνούν τους τρεις μήνες. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα μεγάλης επιχείρησης του κλάδου παραγωγής και εμπορίας τροφίμων που συνεργάζεται με την Carrefour για την παραγωγή προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.
Η Carrefour Μαρινόπουλος λοιπόν αποπλήρωσε λίγο πριν τις εορτές του Πάσχα μέρος των οφειλων ύψους 1,5 εκατ. ευρώ που είχε απέναντι στην εν λόγω εταιρεία. Μέχρις εδώ καλά, αλλά το μεγαλύτερο μέρος των οφειλών αυτών, δεν αφορούσε...τσουρέκια, όπως θα περίμενε κανείς αλλά προϊόντα που προμήθευσε η εν λόγω εταιρεία για τις γιορτές των Χριστουγέννων με...σπεσιαλιτέ τη βασιλόπιτα.
Παρά το γεγονός ότι στη διάρκεια του 2011 η διοίκηση της εταιρείας άλλαξε τρεις φορές - η τελευταία αλλαγή έγινε τον περασμένο Σεπτέμβριο - ο χρόνος αποπληρωμής προς τους προμηθευτές της, «μεγάλους» και «μικρούς», δεν άλλαξε.Δεκάδες διαμαρτυρόμενοι προμηθευτές έχουν άλλωστε καταφύγει στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου του υπουργείου Ανάπτυξης ζητώντας από την πολιτική ηγεσία «να κάνει κάτι» γιατί αλλιώς θα κλείσουν.
Ιδίως οι μικρότερες επιχειρήσεις, λόγω της αδυναμίας του τραπεζικού συστήματος αδυνατούν να πλησιάσουν τα γκισέ των τραπεζών, με αποτέλεσμα να βρίσκονται σε απόγνωση. Παράλληλα, μεγάλες εταιρείες όπως η ΦΑΓΕ, έχουν περιορίσει σημαντικά την προσφορά προϊόντων στα καταστήματα της ελληνογαλλικής αλυσίδας σουπερμάρκετ,δημιουργώντας «τρύπες στα ράφια», δηλαδή είτε ελλιπείς ποσότητες είτε απουσία προϊόντων συγκεκριμένης μάρκας.
Οι προμηθευτές θεωρούν προκλητική της στάση του λιανέμπορου, σχολιάζοντας έτσι την πρόσφατη συνέντευξη του επικεφαλής της Carrefour-Μαρινόπουλος Ζερόμ Λουμπέρ ο οποίος μίλησε για πιέσεις από την πλευρά τους, αποφεύγοντας μάλιστα να απαντήσει επί των καθυστερήσεων: «Εικάζουμε ότι η ανασφάλεια ορισμένων ευθύνεται για άστοχες κινήσεις απέναντι στην εταιρεία μας. Πολλοί προμηθευτές προσπαθούν να επιβάλουν αυξήσεις της τάξης του 10% για να αντεπεξέλθουν στα προβλήματα ρευστότητας που αντιμετωπίζουν. Από την πλευρά μας προσπαθούμε να ακολουθούμε μια υπεύθυνη τιμολογιακή πολιτική. Συνεπώς δεν αποδεχόμαστε τέτοιες πρακτικές. Η στάση μας αυτή προκαλεί αντιδράσεις από ορισμένους προμηθευτές οι οποίοι πιστεύουν ότι θίγονται τα συμφέροντά τους. Δεδομένου ότι η στρατηγική μας εστιάζει στη μείωση τιμών προς όφελος του καταναλωτή, δεν υποχωρούμε σε αθέμιτες πιέσεις. Οσο για τα περί καθυστερήσεων, δεν μας αφορά η φημολογία. Αν κάποιος αμφισβητεί την αφερεγγυότητα της εταιρείας, αρκεί να αναλογισθεί ότι έχουμε 3.000 προμηθευτές αυτή τη στιγμή σε μια κρίσιμη περίοδο για την εγχώρια παραγωγικότητα.», ανέφερε.
Πτώση 15,9% στις πωλήσεις
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία από τον γαλλικό όμιλο Carrefour, στην Ελλάδα οι πωλήσεις το πρώτο τρίμηνο του έτους μειώθηκαν κατά 16,4% και σε συγκρίσιμη βάση κατά 15,9%, αντικατοπτρίζοντας την πολύ δύσκολη οικονομική κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η χώρα, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Αποτέλεσμα οι πωλήσεις του γαλλικού ομίλου στην Ελλάδα να υποχωρήσουν το πρώτο τρίμηνο του έτους στα 521 εκατ. ευρώ, παρά το γεγονός ότι υπήρξε και θετική ημερολογιακή επίδραση κατά 3,1% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα ένα χρόνο πριν.
Η νέα αυτή υποχώρηση στα μεγέθη του γαλλικού ομίλου στην Ελλάδα αποδίδεται στην οικονομική κρίση, στην πτώση της κατανάλωσης, στην αλλαγή του καταναλωτικού μοντέλου και στην ένταση των προσφορών.
Δ.Κώτσος
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr