Σε σχέση με τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη του 2010, ύψους 666,7 εκατ. ευρώ, τα κέρδη του 2011 παρουσίασαν μείωση 19,5% λόγω έκτακτης εισφοράς 91,9 εκατ. ευρώ το 2010.
Σε ανά μετοχή επίπεδο, τα κέρδη διαμορφώνονται στα 1,68 ευρώ, έναντι 1,81 ευρώ το 2010.
Οι συνολικές πωλήσεις μειώθηκαν κατά 15,2% στα 4,358 δισ. ευρώ στο εξεταζόμενο διάστημα, έναντι 5,140 δισ. ευρώ το 2010.
Τα λειτουργικά κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) του 2011 διαμορφώθηκαν στα 734,2 εκατ. ευρώ, έναντι 911,3 εκατ. ευρώ το 2010, μειωμένα κατά 19,4%. Η πτώση είναι αποτέλεσμα κυρίως της μείωσης του κύκλου εργασιών και τις αυξημένες προμήθειες αναδόχου για τα παιχνίδια Monitor & Go Lucky, αντισταθμιζόμενη μερικώς από τη μείωση των εξόδων διάθεσης, καθώς και τη μείωση του ποσοστού διανομής κερδών του παιχνιδιού ΠΑΜΕ ΣΤΟΙΧΗΜΑ.
Τα συνολικά έξοδα διάθεσης μειώθηκαν το 2011 κατά 8,8% σε 116,3 εκ. ευρώ, από 127,4 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος, υπερβαίνοντας το στόχο της διοίκησης και αντικατοπτρίζοντας την αποτελεσματική προσπάθεια για τον εξορθολογισμό τους.
Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΠΑΠ ΑΕ κ. Ιωάννης Σπανουδάκης, αναφέρει:
«Το 2011 αποτέλεσε ορόσημο στην εξέλιξη της ΟΠΑΠ προσδίδοντας αξία στους μετόχους της καθώς:
1. Ενισχύθηκε το χαρτοφυλάκιο παιχνιδιών μέσω της απόκτησης άδειας για 35.000 παιγνιομηχανήματα (VLTs).
2. Επεκτάθηκε η αποκλειστική άδεια των έντεκα παιχνιδιών της Εταιρίας έως το 2030.
3. Μειώθηκε περαιτέρω το κόστος διάθεσης ενώ παράλληλα ξεκίνησαν τη λειτουργία τους τα παιχνίδια Monitor & Go Lucky.
Η στρατηγική για το 2012 εστιάζει στην ανάπτυξη των VLTs, στην επέκταση των δραστηριοτήτων στη διαδικτυακή αγορά έπειτα από τις κατάλληλες ρυθμιστικές παρεμβάσεις και στη διεκδίκηση της άδειας για τα κρατικά λαχεία. Με την ολοκλήρωση των επενδύσεών της, η ΟΠΑΠ θα έχει πλήρως επεκτείνει τις δραστηριότητες της στον κλάδο τυχερών παιχνιδιών και θα ενισχύσει τη θέση της στηριζόμενη στο ισχυρό της εμπορικό σήμα, στην πληρότητα της προϊοντικής της βάσης και στο εκτεταμένο της δίκτυο.»
Μεγέθη δ΄ τριμήνου
Κατά το διάστημα του δ’ τριμήνου 201,1 οι συνολικές πωλήσεις του ΟΠΑΠμειώθηκαν κατά 7,9% σε σχέση με το δ’ τρίμηνο του 2010, ποσοστό βελτιωμένο σε σχέση τόσο με την κατά 11,4% μείωση το γ’ τρίμηνο του 2011 όσο και την κατά 22% μείωση το β’ τρίμηνο του 2011.
Κατά το δ’ τρίμηνο 2011, τα EBITDA μειώθηκαν κατά 14,1%, στα 185,0 εκατ. ευρώ, από 215,3 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2010, λόγω μειωμένων εσόδων, έκτακτων εξόδων σε σχέση με την απόκτηση των νέων αδειών καθώς και αυξημένων χορηγιών και δωρεών.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr