Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Οι επενδύσεις αυτές κατανέμονται σε διάφορες κατηγορίες με την πλειοψηφία (τα 2/3 περίπου) να αφορά την τεχνολογική και οργανωτική αναβάθμιση των δικτύων καταστημάτων των αλυσίδων, με στόχο την βελτίωση της παραγωγικότητας και της ανταγωνιστικότητας, μείωση του κόστους εφοδιασμού και νέες υπηρεσίες στους καταναλωτές.
Ακόμη και τη φετινή χρονιά, η οποία εξελίσσεται ίσως στη δυσκολότερη που έχει βιώσει ποτέ το λιανεμπόριο, οι επενδύσεις δεν «φρενάρουν», αφού οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ συνεχίζουν την επεκτατική τους πολιτική με το άνοιγμα νέων καταστημάτων. Παράγοντες της αγοράς μάλιστα υπολογίζουν πως συνολικά θα διατεθούν περισσότερα από 150 - 200 εκατ. ευρώ κυρίως για την ανάπτυξη των δικτύων τους αλλά και την αναβάθμιση ήδη υπαρχόντων καταστημάτων. Βεβαίως, σε ευνοϊκό παράγοντα για τη δημιουργία νέων καταστημάτων εξελίσσεται η βαθμιαία αποκλιμάκωση των τιμών των ενοικίων, που αποτελούσαν μεγάλο "πονοκέφαλο" όλα τα προηγούμενα χρόνια.
Να σημειωθεί ότι την τελευταία δεκαετία ο αριθμός των καταστημάτων σούπερ μάρκετ αυξήθηκε κατά 17,5% και σήμερα υπολογίζεται ότι λειτουργούν 4.400 σημεία πώλησης. Αντιστοιχεί ένα σούπερ μάρκετ ανα 2.600 κατοίκους, όταν για παράδειγμα στις ΗΠΑ η αναλογία είναι ένα προς 8.600 κατοίκους ή στην Αγγλία ένα προς 9.600 κατοίκους.
Παρ’ όλα αυτά, τα σούπερ μάρκετ δεν υπερτερούν αριθμητικά στον κλάδο του λιανεμπορίου τροφίμων, ο οποίος «φιλοξενεί» συνολικά 57.000 σημεία πώλησης. Ο κλάδος του λιανεμπορίου τροφίμων αποτελείται από τα μη ειδικευμένα καταστήματα (σούπερ μάρκετ, παντοπωλεία και περίπτερα), τα ειδικευμένα καταστήματα (κρεοπωλεία, οπωροπωλεία, κάβες, αρτοποιεία κ.α.) και τις λαϊκές αγορές.
Ο συνολικός τζίρος διαμορφώνεται στα 30 δισ. ευρώ εκ των οποίων τα 11,5-12,5 δισ. ευρώ (ήτοι το 40%) προέρχονται από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ και τους συνεταιρισμούς καταστημάτων, ενώ το 50% των πωλήσεων, ήτοι 14-15 δισ. ευρώ πραγματοποιείται από παντοπωλεία και μίνι μάρκετ.