Στο άρθρο 99 του πτωχευτικού νόμου… υπέκυψε και ο διάσημος όμιλος Λάκης Γαβαλάς. Έπειτα από τιτάνιες προσπάθειες αποφυγής αυτής της κατάληξης, ο εν λόγω όμιλος δεν τα κατάφερε και έτσι υπέβαλε αίτηση υπαγωγής στο άρθρο 99, στο πλαίσιο αναζήτησης προστασίας από τους πιστωτές του.
Υπό το καθεστώς του πτωχευτικού νόμου, η εταιρεία θα λάβει τον απαιτούμενο χρόνο, έτσι ώστε να βρει τη λύση εκείνη που θα την βγάλει από το αδιέξοδο. Σε αυτό το σημείο, όμως, αξίζει να σημειωθεί ότι η εισαγωγή στο άρθρο 99, δεν σημαίνει συνάμα και την απομάκρυνση του ενδεχομένου της χρεοκοπίας και του «λουκέτου» για οποιοδήποτε όμιλο.
Πάντως, αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι για ακόμη μία φορά το «πλήγμα» το δέχτηκε ο κλάδος του λιανεμπορίου και συγκεκριμένα της ένδυσης, ο τζίρος του οποίου, υπενθυμίζεται, πως καταγράφει πτώση της τάξεως άνω του 50%, όπως είχε δηλώσει στο «R» ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, κ. Βασίλης Κορκίδης.
Το πρόβλημα ρευστότητας και οι «άκαρπες» πωλήσεις περιουσιακών στοιχείων
Ο όμιλος Λάκης Γαβαλάς «υποφέρει» από σοβαρό πρόβλημα ρευστότητας, το οποίο και τον οδήγησε στο άρθρο 99. Παρά τις πωλήσεις περιουσιακών στοιχείων, στις οποίες προχώρησε η εταιρεία, προκειμένου να αντιμετωπίσει τις δυσκολίες που παρουσιάστηκαν, ωστόσο καμία εξ αυτών δεν επέφερε αποτέλεσμα. Αντιθέτως, απέβησαν όλες άκαρπες.
Συγκεκριμένα, στις αρχές του 2011 ο όμιλος επιχείρησε μάταια να πουλήσει τα ακίνητο των 31,5 στρεμμάτων με τα νέα της γραφεία 13.500 τ.μ. πλησίον της Αττικής Οδού στην Κάντζα, έναντι 40 εκατ. ευρώ. Την ίδια στιγμή, προέβη και σε προσπάθειες μίσθωσης του ακινήτου…, οι οποίες και δεν απέφεραν καρπούς, όπως ακριβώς και η πώληση των ζημιογόνων ακινήτων στη Νέα Κιηφισιά.
Μέσα σε ένα χρόνο… τα πάνω κάτω! – Το μεγάλο «χαστούκι»
Οι «μαύρες» μέρες ξεκίνησαν για την εταιρεία κατά τη διάρκεια του τελευταίου έτους, με τον όμιλο να κουβαλά στην «πλάτη» του πέντε ολόκληρα χρόνια σταθερής πορείας, με αύξηση του κύκλου εργασιών κατά μέσο όρο της τάξεως του 20%.
Ωστόσο, το πρώτο δείγμα σταδιακής υποχώρησης παρουσιάστηκε το 2009, όταν ο τζίρος του ομίλου κατέγραψε σημαντική μείωση στα 1,8 εκατ. ευρώ από 4,4 εκατ. ευρώ το 2008. Οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις του ομίλου το 2009 (συμπεριλαμβανόμενων των τραπεζικών δανείων και των προμηθευτών) αντιστοιχούσαν σε 77 εκατ. ευρώ επί συνόλου υποχρεώσεων 94,3 εκατ. ευρώ.
Με την «όξυνση» της οικονομικής κρίσης, ο όμιλος βρέθηκε αντιμέτωπος με τα σημάδια ουσιαστικής κάμψης, με τον τζίρο να εκτιμάται στο 10% από 20%, προηγουμένως. Στο τέλος του 2010 το δίκτυο καταστημάτων του ομίλου αριθμούσε 14 σημεία, εκ των οποίων 5 εξ αυτών ανήκαν στο concept .LAK.
Την ίδια χρονιά, η εταιρεία δέχτηκε και το πρώτο μεγάλο «χαστούκι» με την οφειλή των 5 εκατ. ευρώ που προέκυψε κατόπιν ελέγχων από τη μη καταβολή ΦΠΑ.
Mετά το γεγονός αυτό και σε συνδυασμό με την ολοένα και πιο βαθιά ύφεση του ελληνικού εμπορίου, ο όμιλος δεν μπόρεσε να φτάσει έναν εκ των στόχων του, την επέκτασή του σε γειτονικές χώρες.
Και οι φίρμες;
Το ερώτημα είναι τι θα γίνει από δω και στο εξής με τις φίρμες που αντιπροσωπεύει. Το γνωστό από την άλλη είναι στον όμιλο Παγώνη πέρασαν τα προϊόντα των Dsquared και Μοschino Love, ενώ η Burberry και η ιταλική D&G, κάνουν απευθείας παραδόσεις στους πελάτες.
Σταυρούλα Μαλαίνου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr