Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Η αλήθεια είναι πως το ρίσκο είναι μεγάλο, δεδομένου αφενός της πτώσης του τζίρου του ελληνικού λιανεμπορίου πάνω από 25% και αφετέρου των πολλαπλών περιπτώσεων «λουκέτων».
Ένα μεγάλο εκπτωτικό χωριό με αγαπημένα brands
Πρόκειται για ένα μεγάλο υπαίθριο εκπτωτικό χωριό, όπως το αποκαλούν, σχεδιασμένο σε νεοκλασικό στυλ, 21.000 τετραγωνικών μέτρων. Το κέντρο περιλαμβάνει 110 καταστήματα, καφέ και εστιατόρια με φίρμες όπως οι Adidas, Alberta Ferreti Anna Attrativo, Billabong, BoConcept, Body Talk, Brooks Brothers, Roberto Cavalli, Diesel, Docksteps, DPAM, ,Gant, Guess, Haagen Dazs Cafe', Haralas, Iceberg, Καλογήρου, Lacoste, Lapin, Luna, Mandarino, Marasil, Matou France, Moschino, My Home, Nara Camicie, Navy & Green, New Balance, Nike, Nine West, Notos Galleries, Oxette, Oxford Company, Palmie Bistro Papasotiriou, Polo Ralph Lauren, Reebok, Replay, Richmond, Sebago, Toi&Moi, Tommy Hilfiger, Trussardi, Tsakiris Mallas, Vardas, Venus Victoria, Versace κ.α..
Έκπτωση στην έκπτωση!
Έχοντας το γνώθι στην αλλαγή συμπεριφοράς του καταναλωτή, το Mc Arthur Glen Outlet είναι ένας υπαίθριος χώρος με αγαπημένα brands σε έκπτωση 30%-70%. Όπως αποκάλυψε στο "R" η υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων της Vando, κυρία Κατερίνα Παπαγεωργιάδη, το εκπτωτικό χωριό ακολουθεί πιστά την ευρωπαική «κουλτούρα», ενώ ταυτόχρονα «υπακούει» και στην έκκληση της ΕΣΕΕ, προσφέροντας εκπτωτικές τιμές καθ' όλη τη διάρκεια του χρόνου, χώρια του ότι ισχύει και «η έκπτωση στην έκπτωση», όπως και στο εξωτερικό, κατά την καθιερωμένη εκπτωτική περίοδο, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στον Έλληνα καταπιεσμένο καταναλωτή να κάνει τις αγορές του, όποτε το επιθυμεί και όχι όποτε του επιβάλλεται.
Σημειώνεται, ότι τη δεδομένη στιγμή καταμετρούνται 20 outlet σε όλη την Ευρώπη.
«Μία νέα ευρωπαική εμπειρία για τον Έλληνα καταναλωτή»
Σύμφωνα με την κυρία Παπαγεωργιάδη, το μεγάλο «ατού» του Mc Arthur Glen, που το κάνει και να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα τύπου Mall (εμπορικά κέντρα) είναι το ότι παρέχει στον Έλληνα που δεν έχει βγει εκτός Ελλάδας μία νέα εμπειρία μίας «βόλτας για shopping» κατά την οποία εκτός του ότι μπορεί να πραγματοποιήσει τα ψώνια του, ταυτόχρονα έχει την ευκαιρία να χαλαρώσει, καθώς βρίσκεται έξω από την πόλη. αλλά και όχι σε μεγάλη απόσταση από αυτήν. «Επιτέλους το έχει και η Ελλάδα! Πρόκειται για μία ευρωπαική εμπειρία», δήλωσε στο "R" η κυρία Παπαγεωργιάδη.
Τα εγκαίνια έδειξαν την τάση...
Την εβδομάδα που ακολούθησε τα εγκαίνια, τα οποία σημειωτέον έλαβαν χώρα στις 2 Ιουνίου, πολύς κόσμος έσπευσε να δει από κοντά την επιχειρηματική αυτή ιδέα που για πρώτη φορά φιλοξενεί η Ελλάδα, όπως επεσήμανε και η υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων.
Το γεγονός αυτό αποδεικνύει την ανάγκη του Έλληνα καταναλωτή να ξεφύγει του συνηθισμένου shopping περπατώντας και ψάχνοντας στο κέντρο της Αθήνας, επιλέγοντας και τον άλλο δρόμο.... τον υπαίθριο.
Σε ανοδική τροχιά ακόμα και σε περιόδους κρίσης
Πανευρωπαϊκά πάντως, η αγορά των οutlets κινείται ανοδικά ακόμη και σε περιόδους κρίσης. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι ενώ τα καταστήματα με τις κανονικές τιμές (full price) παρουσιάζουν πτώση, τα outlets έχουν διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης, όπως συμβαίνει π.χ. στην Ιταλία. Οι καταναλωτές που επισκέπτονται αυτού του είδους τα καταστήματα είναι από 25- 55 ετών, με τις γυναίκες να έχουν ελαφρύ προβάδισμα. Η επισκεψιμότητα των outlets είναι επαναλαμβανόμενη κατά 4-5 φορές κατά τη διάρκεια του έτους, και μπορεί να φθάσει τις 12-15 φορές ανάλογα με το κέντρο. Το 85% των καταναλωτών που θα επισκεφθούν τους συγκεκριμένους χώρους θα πραγματοποιήσουν αγ ορές, έναντι ποσοστού 15- 25% που είναι το αντίστοιχο ποσοστό αγορών στα «παραδοσιακά» καταστήματα
Με το «βλέμμα» στον τουρισμό
«Ο τουρισμός είναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι», τόνισε η κυρία Παπαγεωργιάδη. Πράγματι, εν μέσω της θερινής σεζόν, τα στελέχη της επιχείρησης προσδοκούν ότι οι τουρίστες θα προτιμήσουν το νέο αυτό εκπτωτικό χωριό και θα «δώσουν» έσοδα, πόσο μάλλον όταν οι πρώτες ενδείξεις και εκτιμήσεις των κύκλων της τουριστικής αγοράς κάνουν λόγο για αύξηση της τουριστικής κίνησης κατά 10% αυτό το καλοκαίρι.
Την ίδια στιγμή, αξιοσημείωτο είναι το γεγονός, ότι ο τουρισμός στο Mc Arthur Glen στα Σπάτα δεν θα ωφελήσει μόνο τον κλάδο της ένδυσης και της υπόδησης, αλλά και εκείνο της εστίασης, καθώς στο outlet στεγάζονται καφέ και εστιατόρια.
Ενθουσιασμένοι οι καταναλωτές
Ενθουσιασμό πάντως αντανακλούν τα σχόλια των καταναλωτών που επισκέφτηκαν το νέο outlet στα Σπάτα, μένοντας απόλυτα ευχαριστημένοι από το χώρο και την αίσθηση χαλάρωσης που αποπνέει... Ωστόσο, ο σημαντικότερος και πιο θετικός παράγοντας για την πλειονότητα εξ αυτών είναι οι πολύ καλές τιμές και μάλιστα σε επώνυμα προϊόντα. Γιατί στις μέρες μας «η έκπτωση κάνει τη διαφορά»!
Σταυρούλα Μαλαίνου