Το 2010 υπήρξε για τη εταιρεία μία ιδιαιτέρως σημαντική χρονιά από άποψη υλοποίησης επενδύσεων, εξαγορών και επίτευξης οικονομικών αποτελεσμάτων. Το Μάιο τέθηκε σε λειτουργία η νέα Μονάδα Απόσταξης Αργού (new Crude Distillation Unit - CDU) δυναμικότητας 60.000 βαρελιών ημερησίως (bbl/d). Το κόστος της νέας CDU ανήλθε σε 180 εκατ. ευρώ και με την προσθήκη της η ικανότητα διύλισης αργού του διυλιστηρίου αυξήθηκε κατά 50% ενώ η ετήσια παραγωγική δυναμικότητά του διαμορφώνεται πλέον σε 9 εκατ. μετρικούς τόνους.
Τον Ιούνιο ολοκληρώθηκε η εξαγορά του 100% των μετοχών των Shell Hhellas AE (μετονομάστηκε σε Coral AE) και Shell Gas AEBE Yγραερίων (μετονομάστηκε σε Coral Gas AEBEY). Το δίκτυο πρατηρίων της Shell είναι το πλέον αποδοτικό στην εγχώρια αγορά, όπως αναφέρθηκε στο πλαίσιο της παρουσίασης και με την εξαγορά του επετεύχθη ενίσχυση του μεριδίου αγοράς του Ομίλου.
Μετά τις παραπάνω εξελίξεις ολοκληρώθηκε ένας σημαντικός κύκλος επενδύσεων που αποσκοπούσε να τεθούν οι βάσεις τόσο σε επίπεδο οργανικής ανάπτυξης (organic growth) όσο και σε επίπεδο εξαγορών (acquisitions) για την Εταιρία. Συνολικά τη δεκαετία 2001 - 2010 η επενδυτική δαπάνη της Μότορ Όιλ ξεπέρασε το ποσό του 1 δισ. ευρώ μέσω του Προγράμματος Επέκτασης του Διυλιστηρίου (Refinery Expansion Program). Στο εν λόγω ποσό δεν συμπεριλαμβάνονται κεφάλαια που διετέθησαν για εξαγορές (AVIN OIL, CORAL).
Στην παρούσα φάση και σε συνέχεια σχετικής απόφασης της έκτακτης γενικής συνέλευσης των μετόχων της 14ης Μαρτίου 2011, πραγματοποιείται αναδιάρθρωση των δανειακών υποχρεώσεων της Εταιρίας μέσω μετατροπής μέρους του βραχυπρόθεσμου τραπεζικού δανεισμού σε μακροπρόθεσμο ενώ παράλληλα θα αντληθούν πρόσθετα δανειακά κεφάλαια μέσω έκδοσης κοινών ομολογιακών δανείων για την κάλυψη αυξημένων αναγκών κεφαλαίου κίνησης μονιμότερου χαρακτήρα λόγω αύξησης μεγέθους του Διυλιστηρίου.
Το 2010 οι πωλήσεις της Μότορ Όιλ ξεπέρασαν το όριο των ΜΤ 9 εκατ. για τρίτη συνεχή χρονιά και τα προϊόντα της συνέχισαν να διοχετεύονται και στις 3 κύριες αγορές όπου δραστηριοποιείται η Εταιρία: εσωτερική, εξαγωγές, ναυτιλία μέσω ενός ισχυρού δικτύου πωλήσεων και μακροχρόνιων σχέσεων με τους πελάτες της.
Ιδιαίτερα ενισχυμένα ήταν τα βασικά μεγέθη της μητρικής το δεύτερο εξάμηνο 2010 λόγω της αύξησης της παραγωγικής δυναμικότητας του Διυλιστηρίου, η οποία, σε συνδυασμό αφενός με την εξαγορά του δικτύου της (πρώην) «Shell» και αφετέρου με τον εξαγωγικό προσανατολισμό της εταιρείας, εξασφάλισε την αύξηση των συνολικών πωλήσεων και την επίτευξη ικανοποιητικής κερδοφορίας για το σύνολο της χρήσης.
Οι πωλήσεις της εταιρείας σε όγκο ανήλθαν σε ΜΤ 9,74 εκατ. έναντι ΜΤ 9,51 εκατ. το 2009. Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας για το 2010 ανήλθε σε 4.879 εκατ. ευρώ έναντι 3.493 εκατ. ευρώ για το 2009.
Τα κέρδη προ αποσβέσεων, χρηματοοικονομικών και φόρων (EBITDA) της μητρικής για το 2010 ήταν 215 εκατ. ευρώ έναντι 197,1 εκατ. ευρώ για το 2009. Τα κέρδη προ φόρων της μητρικής διαμορφώθηκαν σε 126,6 εκατ. ευρώ έναντι 130,4 εκατ. ευρώ για το 2009 ενώ τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 82,3 εκατ. ευρώ έναντι 84,9 εκατ. ευρώ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr