Ωστόσο σημαντικά είναι και τα προβλήματα τροφοδοσίας των επιχειρήσεων. Βιομηχανίες δεν μπορούν να λάβουν πρώτες ύλες με αποτέλεσμα να κινδυνεύει να διακοπή η λειτουργία των εργοστασίων. Εμπορεύματα που έπρεπε ήδη να είχαν παραδοθεί δεν μπορούν να παραδοθούν γιατί τα φορτηγά των εταιρειών δεν έχουν καύσιμα.
Επιχειρηματίες προεξοφλούν ακόμη μεγαλύτερη επιδείνωση στο λιανεμπόριο, καθώς εκτός από τα πρατήρια καυσίμων, τα οποία μετά από την «επιδρομή» των τελευταίων 24ωρων από τους οδηγούς, έχουν εξαντλήσει τα αποθέματα τους, με έμφραγμα κινδυνεύουν και οι εμπορικές επιχειρήσεις με πολλές εξ αυτών να στηρίζονται για προμήθειες αποκλειστικά στους χερσαίους μεταφορείς.
Υπενθυμίζεται πως τον Απρίλιο οι λιανικές πωλήσεις μειώθηκαν κατά 5,8%, ύστερα από τρεις διαδοχικούς μήνες ανόδου, ενώ όλα αυτά συμβαίνουν την ώρα που η Ελλάδα παραμένει πρώτη στην κούρσα της ακρίβειας σε πολλά προϊόντα ευρείας κατανάλωσης μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με την ανάλυση τιμών που πραγματοποίησε το ΕΛΚΕΚΑ και αφορά τον Ιούνιο του 2010 σε σχέση με τον Ιούνιο του 2009.
Παράγοντες της αγοράς και κυρίως όσοι ασχολούνται με το τουριστικό προϊόν, εκφράζουν έντονους φόβους για την πορεία της οικονομίας, καθώς η απεργία αυτή έρχεται να δώσει τη χαριστική βολή στις επιχειρήσεις τους, οι οποίες καταγράφουν πτώση του τζίρου σε σχέση με πέρυσι και περίμεναν αυτό το διάστημα να αυξήσουν τα έσοδά τους.
Παρέμβαση Εισαγγελέα
Την ίδια ώρα, εντολή για σχηματισμό δικογραφιών σε βάρος ατόμων που παρεμποδίζουν τη διέλευση φορτηγών και βυτιοφόρων ιδιωτών και εταιριών καυσίμων από και προς τα διυλιστήρια Θεσσαλονίκης έδωσε στις αστυνομικές αρχές ο Εισαγγελέας Ποινικής Δίωξης, Ευάγγελος Μαδεμλής. Επιπλέον, η εισαγγελία της Αθήνας βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία με τις αστυνομικές αρχές για να παρέμβει – εάν χρειαστεί – στην περίπτωση παρακώλυσης συγκοινωνιών ή παρεμπόδισης της τροφοδοσίας της αγοράς.
Η διοίκηση του ΕΒΕΑ κάλεσε τους απεργούς «να αφήσουν κατά μέρους τις συντεχνιακές τους διεκδικήσεις», ενώ επισήμανε ότι αν συνεχίσουν οι συνδικαλιστές να εμμένουν στις θέσεις τους υπάρχει κίνδυνος να χάσουν οι εργαζόμενοι τις όποιες δυνατότητες μπορούν να εξασφαλίσουν από τις σημερινές διαπραγματεύσεις.
Για «χάος στην αγορά, έμφραγμα στο εμπόριο, black out στην ακτοπλοΐα και άμεσα προβλήματα στις νησιωτικές εποχιακές αγορές», έκανε λόγο ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Β. Κορκίδης.
Ο ΣΒΕΕ, σε επιστολή του προς τον υπουργό Μεταφορών, τονίζει ότι η απεργία θα προκαλέσει απώλεια πελατών και αγορών στις επιχειρήσεις, ενώ ο ΣΕΒΕ υπογραμμίζει ότι η απεργία υποβαθμίζει ακόμη περισσότερο το ελληνικό brand name στο εξωτερικό, κάτι που ήδη στοιχίζει πολύ στους Έλληνες εξαγωγείς.
Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών Χάρης Τσιόκας, εξέφρασε την πρόθεση της κυβέρνησης να εξαντλήσει όλα περιθώρια διαλόγου. Κατέστησε ωστόσο σαφές ότι σε αντίθετη περίπτωση, το κράτος πρέπει να λειτουργήσει συντεταγμένα, επισημαίνοντας ότι δεν είναι δυνατόν η οικονομία και ο τουρισμός να πλήττονται σε μία τόσο κρίσιμη για τον τόπο περίοδο.
Το νομοσχέδιο για φορτηγά προβλέπει:
- Τη δραστική μείωση της αξίας της άδειας ενός φορτηγού και βυτιοφόρου ΔΧ. Βάσει του νέου σχεδίου νόμου οι τιμές διαμορφώνεται σε 71.500 Ευρώ για ένα φορτηγό 40 τόνων και σε 102.000 ευρώ για ένα βυτιοφόρο υγρών καυσίμων (τιμές μειωμένες κατά 50% από το αρχικό νομοσχέδιο που τέθηκε σε διαβούλευση).
- Τον μηδενισμό του κόστος της άδειας σε μία τριετία.
- Τη σύσταση εταιρειών όπου θα ενταχθούν όλοι οι ιδιοκτήτες.
- Την απελευθέρωση του κομίστρου εκτός της δυνατότητας επιβολής ανώτατης τιμής σε περιπτώσεις νησιών και μεμονωμένων ορεινών περιοχών που έχουν πρόβλημα πρόσβασης.
Οδική ασφάλεια:
- Την άρση των περιορισμών για τη λειτουργία πρατηρίων υγρών καυσίμων.
- Την εποπτεία των ΚΤΕΟ.
- Κάρτα ελέγχου Θορύβου για τα δίκυκλα και τρίκυκλα.
- Τη ρύθμιση των προστίμων για μη έκδοση ΚΕΚ.
- Τη σύμβαση του ΟΑΣΘ με τα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης για ανταλλαγή μετοχών και εκτέλεση συνδυασμένων μεταφορών σε όλο το νομό της πόλης.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr