Όσον αφορά στα σημαντικότερα γεγονότα που έλαβαν χώρα κατά την διάρκεια του 2009, αυτά είναι η υπογραφή στρατηγικής συμφωνίας με την Johnson & Johnson για την παροχή άδειας χρήσεως των σημάτων των προϊόντων της Κορρές στη Βόρεια και Λατινική Αμερική, η αναχρηματοδότηση του βραχυπρόθεσμου τραπεζικού δανεισμού με την μετατροπή του μεγαλύτερου τμήματος αυτού σε μακροπρόθεσμο, η δυναμική είσοδος στην κατηγορία της αντιγήρανσης, καθώς επίσης και η ολοκλήρωση της μονάδας εκχυλίσεων στις παραγωγικές εγκαταστάσεις στα Οινόφυτα ενδυναμώνοντας περαιτέρω την δυνατότητα ανάπτυξης νέων καινοτόμων προϊόντων.
Οι πωλήσεις του Ομίλου κατά την χρήση του 2009, ανήλθαν στα 50,4εκατ. ευρώ από 53,7 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση, μειωμένες κατά 6%. Η μείωση αυτή οφείλεται στην υστέρηση που παρουσίασαν οι πωλήσεις προς το εξωτερικό σε σχέση με το 2008, λόγω της σύγκρισής τους με τις υψηλότερες αλλά μη επαναλαμβανόμενες πωλήσεις που είχε πραγματοποιήσει ο Όμιλος την προηγούμενη χρήση κυρίως στην αγορά της Β. Αμερικής, οι οποίες είχαν προκύψει στα πλαίσια του λανσαρίσματος των προϊόντων μακιγιάζ το 2008. Στην Ελληνική αγορά, παρόλη την πτωτική πορεία τόσο της συνολικής αγοράς των καλλυντικών όσο και του καναλιού του φαρμακείου στο οποίο δραστηριοποιείται κατά κύριο λόγο η εταιρεία στην Ελλάδα, οι πωλήσεις του Ομίλου διατηρήθηκαν στα ίδια επίπεδα με την προηγούμενη χρήση.
Τα λειτουργικά προ αποσβέσεων έξοδα του Ομίλου διαμορφώθηκαν στα 22,0εκατ. ευρώ το 2009, από 24,5εκατ. ευρώ το 2008, μειωμένα κατά 2,5εκατ.ευρώ ή 10%. Για συγκρίσιμους λόγους, εάν αφαιρέσουμε από το 2009 τα λειτουργικά έξοδα προ αποσβέσεων της District Two και της Φάρμακον Βορείου Ελλάδος Α.Ε.Β.Ε., - εταιρείες οι οποίες εξαγοράστηκαν στο δεύτερο εξάμηνο του 2008 - καθώς και της Milgauss-η οποία ξεκίνησε την λειτουργία της το Δ' τρίμηνο του 2009- και από το 2008 τους αντίστοιχους μήνες για τους οποίους ενοποιήθηκαν οι δύο πρώτες, τα αντίστοιχα λειτουργικά προ αποσβέσεων έξοδα του Ομίλου ανήλθαν στα 18,8εκατ. ευρώ από 23,2 εκατ. ευρώ το 2008, μειωμένα κατά 4,4εκατ. ευρώ ή 19%. Η σημαντική μείωση των εξόδων είναι αποτέλεσμα των προσπαθειών της διοίκησης για μείωση του λειτουργικού κόστους.
Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA), ανήλθαν στα 9,8εκατ. ευρώ την οικονομική χρήση του 2009 έναντι 9,2 εκατ. ευρώ το 2008, παρουσιάζοντας αύξηση της τάξεως του 7%, λόγω της σημαντικής μείωσης των λειτουργικών εξόδων η οποία επιτεύχθηκε στα πλαίσια της συνεχούς εστίασης και επικέντρωσης στην ορθολογικότερη αξιοποίηση των πόρων της εταιρείας, καθώς επίσης και στα πλαίσια της δημιουργίας οικονομιών κλίμακας σε επίπεδο Ομίλου, μέσω της εξυπηρέτησης όλων των εταιρειών του Ομίλου από τα υποστηρικτικά τμήματα της Μητρικής εταιρείας. Έτσι, το περιθώριο EBITDA αυξήθηκε περισσότερο από 2,3 ποσοστιαίες μονάδες και ξεπέρασε ώς ποσοστό επί του κύκλου εργασιών το 19,5%, έναντι 17,1% το αντίστοιχο διάστημα του 2008.
Τα Κέρδη μετά από Φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας, παρά τις αυξημένες αποσβέσεις λόγω των αυξημένων επενδύσεων της εταιρείας τα προηγούμενα έτη, καθώς επίσης και των υψηλότερων χρηματοοικονομικών εξόδων λόγω του αυξημένου κόστους δανεισμού και των εξόδων χρηματοδοτικής μίσθωσης κατά την χρήση του 2009, διατηρήθηκαν στα ίδια επίπεδα σε σχέση με την προηγούμενη χρήση, καθώς διαμορφώθηκαν στα 3,9 εκατ. ευρώ, αφαιρουμένης της έκτακτης φορολογικής εισφοράς ύψους 0,3 εκατ. ευρώ, προκειμένου να τοποθετηθούν σε συγκρίσιμη βάση σε σχέση με την προηγούμενη χρήση.
Τέλος, βασικό χαρακτηριστικό των οικονομικών μεγεθών του Ομίλου Κορρέ για την χρήση του 2009, αποτέλεσε η δημιουργία υψηλών θετικών λειτουργικών ταμειακών ροών ύψους 11,2 εκατ. ευρώ, συγκρινόμενες με αρνητικές -9,1 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση, λόγω κυρίως τόσο των προσπαθειών αποτελεσματικότερης διαχείρισης του κεφαλαίου κίνησης από την διοίκηση της εταιρείας, καθώς επίσης και της αρχικής ταμειακής εισροής από την υπογραφή της συμφωνίας με την J&J. Αποτέλεσμα της σημαντικής βελτίωσης των ταμειακών ροών, ήταν η μείωση του καθαρού τραπεζικού δανεισμού στα 36,6 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με 42,9 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση.
Το 2009 για τον Όμιλο Κορρέ, σηματοδοτήθηκε από σημαντικά λανσαρίσματα νέων σειρών προϊόντων, στρατηγικές συμφωνίες, σημαντικές διακρίσεις και νέες καινοτόμες μεθόδους παραγωγής. Αναλυτικότερα, ο Όμιλος πέτυχε τα παρακάτω:
- Δυναμική είσοδο στην κατηγορία της αντιγήρανσης στα φαρμακεία στην Ελλάδα με την νέα σειρά προϊόντων προσώπου "Κερσετίνη και Βελανιδιά", βασισμένη στη βραβευμένη με ΝΟΜΠΕΛ χημείας ανακάλυψη του πρωτεασώματος, και μεταφράζοντας για πρώτη φορά παγκοσμίως την έρευνα στον τομέα Πρωτεάσωμα και Ανθρώπινη Γήρανση σε καλλυντικό προϊόν.
- Περαιτέρω αναγνώριση των προϊόντων του, σε συνέχεια των διακρίσεων της μάρκας Κορρές στην Αμερική ως το ταχύτερα αναπτυσσόμενο Brand στο δίκτυο της Sephora για το 2009, μέσα από τη συμφωνία που ήλθε με την αμερικανική Delta Air Lines- τη μεγαλύτερη αεροπορική παγκοσμίως-για την προσφορά προϊόντων περιποίησης στους επιβάτες Business Elite Class. Ο Όμιλος έτσι αποκτά σημαντικές δυνατότητες επικοινωνίας της μάρκας σε νέους καταναλωτές.
- Τη σύναψη συμφωνίας παροχής άδειας χρήσεως των εμπορικών της σημάτων στην Johnson & Johnson για την παραγωγή και διανομή/προώθηση των προϊόντων της στην αγορά της Βόρειας και Λατινικής Αμερικής. Η συγκεκριμένη συμφωνία θα προσφέρει στον Όμιλο την δυνατότητα να αξιοποιήσει τις ευκαιρίες ανάπτυξης στις εν λόγω αγορές, ενώ παράλληλα θα ενδυναμώσει περαιτέρω τα εμπορικά σήματα της Κορρές Α.Ε., μέσω της αύξησης της αναγνωρισιμότητάς και της αποδοχής τους σε διεθνές επίπεδο.
- Ολοκλήρωση της μονάδας εκχυλίσεων στις παραγωγικές εγκαταστάσεις στα Οινόφυτα και περαιτέρω αύξηση των συνεργασιών της με το Πανεπιστήμιο Αθηνών, καθώς επίσης και με τοπικούς καλλιεργητές, αξιοποιώντας έτσι τις μοναδικές ιδιότητες των βοτάνων της Ελληνικής χλωρίδας και ενδυναμώνοντας περαιτέρω την ανάπτυξη νέων καινοτόμων προϊόντων.
Επιπλέον ο Όμιλος το 2009, προχώρησε στην αναδιάρθρωση των δανειακών του υποχρεώσεων, αναχρηματοδοτώντας τον βραχυπρόθεσμο δανεισμό του και μετατρέποντας το μεγαλύτερο μέρος του σε μακροπρόθεσμο, με την έκδοση κοινού κοινοπρακτικού ομολογιακού δανείου 27,5 εκατ ευρώ, εξαετούς διάρκειας.
Για το 2010, στην Ελληνική αγορά, ο Όμιλος θα επικεντρωθεί στην ενδυνάμωση των σημαντικών κατηγοριών προϊόντων και στην υποστήριξη των λανσαρισμάτων που πραγματοποιήθηκαν το 2009, με νέες προωθητικές ενέργειες. Η ανανέωση της εικόνας της μάρκας στο βασικό κανάλι διανομής - τα φαρμακεία, θα συνεχίσει να αποτελεί στρατηγικό του στόχο.
Στις ξένες αγορές θα ακολουθηθεί στρατηγική εστίασης με έμφαση στις αγορές της Γερμανίας και της Ισπανίας, οι οποίες έχουν κοινά χαρακτηριστικά, είναι αναπτυγμένες αγορές, καταναλώνουν φυσικές και πιο εναλλακτικές μάρκες, έχουν δομημένα δίκτυα διανομής και η μάρκα χαίρει υψηλής αναγνωρισιμότητας και αποδοχής. Η ανάπτυξη στις εν λόγω αγορές θα προέλθει από ένα συνδυασμό επέκτασης σε νέα σημεία πώλησης, όπως είναι τα φαρμακεία και επιλεκτικά σημεία που έχουν αναπτυγμένο το κομμάτι φυσικών προϊόντων.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr