Σημαντική αύξηση κερδών και εσόδων εμφάνισε η Tsakos Energy Navigation (TEN) στο πρώτο τρίμηνο του 2006, αυξάνοντας ταυτόχρονα τη χρήση του στόλου τους κοντά στο 100%. Τα κέρδη πρό αποσβέσεων της ΤΕΝ ανήλθαν στα 52,4 εκατ. δολάρια το πρώτο τρίμηνο του 2006, από 48,41 εκατ. δολάρια το πρώτο τρίμηνο του 2005. Τα καθαρά κέρδη της ΤΕΝ έφτασαν στο ρεκόρ των 41.77 εκατ. δολαρίων σε σύγκριση με το προηγούμενο ρεκόρ των 39.85 εκατ. δολαρίων που είχαν φτάσει στο πρώτο τρίμηνο του 2005. Τα κέρδη ανά μετοχή σημείωσαν και αυτά άνοδο κατά 10,6% στα 2,19 δολάρια ανά μετοχή από 1,98 το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.
Τα έσοδα της εταιρείας, εξαιρουμένων των προμηθειών και των εξόδων ταξιδίων, ανήλθαν στα 75.61 εκατ. δολάρια, από 66.75 εκατ. το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Ο μέσος όρος χρήσης του στόλου της εταιρείας ανήλθε στα 27.1 πλοία από 26.8 την αντίστοιχη περίοδο το 2005. Ο μέσος όρος ναύλωσης έφτασε στα 33.128 δολάρια το πρώτο τρίμηνο, αντί 30.608 δολάρια το 2005. Η χρήση του στόλου ανήλθε στο 99.2% από 96% πέρυσι. Αύξηση σημείωσαν πάντως και τα λειτουργικά έξοδα του στόλου ανά ημέρα, στα 6.931 δολάρια το πρώτο τρίμηνο του 2006, σε σύγκριση με 6.653 δολάρια την ημέρα το πρώτο τρίμηνο του 2005. Σε αυτό συνέβαλαν κυρίως τα υψηλότερα έξοδα για την αμοιβή των πληρωμάτων, τα αυξημένα ασφάλιστρα, οι κατά πολύ αυξημένες τιμές των λιπαντικών και τις γενικότερες πληθωριστικές πιέσεις. Τα έξοδα από τις υποτιμήσεις και αποσβέσεις αυξήθηκαν στα 12.1 εκατ. δολάρια από 10.29 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα του 2005, λόγω των σημαντικά υψηλότερων εξόδων ελλιμενισμού από την αναβάθμιση τριών product carriers (Bregen, Hesnes and Victory III). Τα έξοδα διοίκησης αυξήθηκαν και αυτά ανάλογα με την επέκταση του στόλου, ενώ μείωση επιτεύχθηκε στα έξοδα για προμήθειες και τόκους. Τα έξοδα αυτά εξισορροπήθηκαν από την σημαντική αύξηση των εσόδων από τόκους. «Τα καθαρά κέρδη στο πρώτο τρίμηνο του 2006 ξεπέρασαν τα εκπληκτικά αποτελέσματα που πραγματοποιήθηκαν στο πρώτο τρίμηνο του 2005, οπο΄τε είχαμε εγγράψει και κέρδη από την πώληση του Panos G». Οι κύριες προκλήσεις ήταν οι λιγότερο ακμαία αγορά ναυλώσεων, οι συνεχείς αυξήσεις του κόστους και τα σημαντικά υψηλότερα επιτόκια». Από την πλευρά του ο κ. Νικόλαος Τσάκος, Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΕΝ πρόσθεσε ότι «η διαφοροποίηση του είδους των πλοίων μας δίνει την ικανότητα να εξυπηρετήσουμε όλο το έυρος των αναγκών μεταφοράς των πελατών μας. Η ηγετική μας θέση στα ice-class σε συνδυασμό με τα πλοία που μεταφέρουν προϊόντα πετρελαίου αύξησε και την έκθεση της ΤΕΝ στις αγορές του πετρελαίου που διαρκώς καταγράφουν κέρδη. Η επέκταση αυτή μας βοηθά να αντιμετωπίσουμε τις πιέσεις από την αύξηση του λειτουργικού κόστους και άλλα βάρη».
Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr