Τα ίδια, θα πει κανείς, συνέβαιναν επί ΝΔ, γιατί να μην συμβαίνουν και τώρα επί ΠΑΣΟΚ. Μπορεί τον τελευταίο μήνα τα διυλιστήρια να μείωσαν 1,4% την τιμή που πωλούν στις εταιρείες (σε απόλυτα νούμερα μιλάμε για μια διαφορά εκατομμυρίων ευρώ) και τα πρατήρια να πέρασαν μείωση μόνο 0,39%, αλλά τα ίδια συνέβαιναν και πριν από δύο, πέντε, δέκα μήνες, κ.ό.κ. Γιατί να πρέπει το καθεστώς αυτό να έχει αλλάξει και μάλιστα από μια τόσο νέα κυβέρνηση, δύο μόνο μηνών, όταν τα προβλήματα της ελληνικής αγοράς είναι δομικά : Υπερεπαγγελματισμός πρατηριούχων, όπως άλλωστε συμβαίνει σε πάρα πολλούς κλάδους. Σε κάθε πρατήριο στην Ελλάδα αντιστοιχούν μόνο 481 αυτοκίνητα (άρα και πολύ μικρός τζίρος, επομένως από κάπου αλλού πρέπει να βγουν τα έξοδα), όταν στη Γερμανία ο αντίστοιχος αριθμός είναι 2.994, στην Πορτογαλία 2.264, στην Αυστρία 1.461 και στην Ιρλανδία 1.063. Ο υπερπληθυσμός πρατηρίων, πρακτικά σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις θα πρέπει να καλύψουν τη λειτουργία τους και να είναι κερδοφόρες με λιγότερους πελάτες και λιγότερες πωλήσεις βενζίνης σε όγκο, με ότι αυτό συνεπάγεται για τις εναλλακτικές λύσεις που έχουν.
Κοινό σώμα ελεγκτών
Λέτε άραγε ο στόχος που έχει θέσει η αρμόδια ηγεσία στο χώρο της αγοράς, να δημιουργήσει ένα ενιαίο σώμα ελεγκτών στα καύσιμα, να φέρει αποτελέσματα ; Πιθανόν, αρκεί πρώτα η εξαγγελία να γίνει και πράξη. Συγκεκριμένα, έχει εξαγγελθεί η σύσταση μικτών κλιμακίων ελέγχου της αγοράς καυσίμων, με τη συμμετοχή της ΥΠΕΕ (πρώην ΣΔΟΕ), των ΚΕΔΑΚ (κινητών συνεργείων σε βαν του τέως υπουργείου Ανάπτυξης) και της Υπηρεσίας Μετρολογίας. Στόχος οι έλεγχοι ποιότητας, η αντιμετώπιση της λαθρεμπορίας καθώς και των φορολογικών παραβάσεων. Το έργο βέβαια το έχουμε δει πολλές φορές. Και όταν ακούμε πολιτικούς να λένε «θα καταπολεμήσουμε τη μάστιγα του λαθρεμπορίου καυσίμων», κρατάμε μικρό καλάθι. Η συνέχεια σε κάθε περίπτωση επί της οθόνης...
Ο Ενεργειακός
[email protected]
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr