Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Σε ότι αφορά το αεροδρόμιο Καστελίου Ηρακλείου, ο κ. Ρέππας είπε ότι υπάρχουν σοβαροί λόγοι να ακυρωθεί η τρέχουσα δημοπράτηση, διότι διαπιστώθηκε "τρύπα" όσο αφορά τα ραδιοβοηθήματα, ενώ υπήρχαν και ενστάσεις από τοπικούς φορείς. Επειδή το έργο είναι αναγκαίο για την Κρήτη, αλλά και για όλη την Ελλάδα, η δημοπράτηση μετατίθεται για το καλοκαίρι του 2010, για να ενσωματωθούν στο φάκελο του δημοπρατούμενου έργου τα ραδιοβοηθήματα.
Για το θέμα των ραδιοβοηθημάτων θα συσταθεί και κοινή επιτροπή από στελέχη της Πολιτικής Αεροπορίας του υπουργείου Υποδομών και άλλων συναρμοδίων φορέων. Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων τόνισε ότι η προηγούμενη κυβέρνηση έσπευσε να εξαγγείλει τα δύο αυτά έργα προεκλογικά για προφανείς λόγους σκοπιμότητας.
Ο κ. Ρέππας ανακοίνωσε επίσης ότι μέσα στο καλοκαίρι θα τεθούν σε λειτουργία σταθμοί διοδίων σε όλο το δίκτυο της Εγνατίας Οδού, διότι καθίσταται ανάγκη αποπληρωμής των τεραστίων δανειακών συμβάσεων του έργου. Οι δανειακές αυτές συμβάσεις είχαν συνδεθεί με την απόδοση των διοδίων. Τα διόδια αυτά θα λειτουργήσουν παράλληλα με σταθμούς εξυπηρέτησης αυτοκινήτων σε όλο το δίκτυο των 670 χιλιομέτρων της Εγνατίας.
Τόσο ο κ. Ρέππας όσο και ο υφυπουργός Γιάννης Μαγκριώτης εξέφρασαν την απορία τους πως ήταν δυνατόν ενώ η Εγνατία να λειτουργεί τόσο καιρό να μην έχουν τεθεί σε λειτουργία τα διόδια. Διευκρίνισαν, δε, ότι το κόστος συντήρησης όλου του δικτύου της Εγνατίας ανέρχεται σε 60 εκατ. ευρώ ετησίως.
Επίσης η πολιτική ηγεσία του υπουργείου ανακοίνωσε ότι έχει αρχίσει η διαδικασία επαφών με τους παραχωρησιούχους των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων που κατασκευάζονται με συμβάσεις παραχώρησης για εξεύρεση λύσης στο πρόβλημα με τα πολύ ακριβά διόδια, τα οποία, όπως ανέφερε ο υπουργός, είναι πολλά και ακριβά και θα γίνουν ακριβότερα μέσα στο 2010. Το θέμα το χειρίζεται προσωπικά ο υφυπουργός κ. Μαγκριώτης και προσπαθεί να υλοποιήσει ένα συγκεκριμένο σχέδιο διαχείρισης του προβλήματος, το οποίο συναρτάται και με την κατασκευή αξιόπιστων παράπλευρων οδικών δικτύων.
Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων τόνισε με έμφαση ότι η κυβέρνηση δεν παγώνει τα έργα και θα κάνει τα πάντα για να προχωρήσουν. Παρουσίασε ωστόσο τα μεγάλα προβλήματα που υπάρχουν όσο αφορά τις οικονομικές δυσκολίες για την υλοποίησή τους. Είναι χαρακτηριστικό, όπως είπε ο υπουργός, ότι η προηγούμενη πολιτική ηγεσία είχε εξαγγείλει έργα χωρίς εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, συνολικού ύψους 2,34 δισ. ευρώ. Ένα από τα έργα αυτά είναι ο δρόμος Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη.
Ο κ. Ρέππας είπε ότι θα κάνουμε τα πάντα τα έργα αυτά να μην σταματήσουν. Δήλωσε επίσης ότι το υπουργείο έχει κάνει καθετί το δυνατό για την πληρωμή των εταιριών που έχουν κατασκευάσει έργα και θα προσπαθήσει να εξαντλήσει τα περιθώρια για τις υπόλοιπες πιστοποιημένες εργασίες στις αρχές του νέου έτους.
Επίσης ο υπουργός ανέφερε ότι απαιτούνται πολλά χρήματα για να προχωρήσουν έργα που υπήρχαν σε εκκρεμότητα από το Γ' ΚΠΣ και αναγκαστικά θα απορροφηθούν χρήματα από έργα που είχαν εξαγγελθεί για το Δ' ΚΠΣ..
Είπε χαρακτηριστικά ότι οι απαιτήσεις που συναντήσαμε ξεπερνούν και το διπλάσιο των πόρων που υπολογίζαμε ότι θα είχαμε στη διαθέσή μας.
Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ανακοίνωσε ότι στο πλαίσιο της τοποθέτησης νέων διοικήσεων στους εποπτευόμενους οργανισμούς θα ζητηθούν στοιχεία "πόθεν έσχες" για όλα τα πρόσωπα που θα στελεχώσουν τους οργανισμούς αυτούς και θα είναι αυτονόητη, όπως είπε, η παραίτησή τους ανά πάσα στιγμή. Τέλος, είπε ότι θα υπάρξει αναδιοργάνωση του υπουργείου και θα αξιοποιηθούν όλα τα στελέχη του για να υπάρχει συμμετοχή στη διαδικασία παραγωγής και λήψης των αποφάσεων.