Σημειώνεται εδώ ότι με την νέα πράξη νομοθετικού περιεχομένου που υπεγράφη από το Υπουργικό Συμβούλιο αναπροσαρμόζονται τα πράσινα τέλη με ελαφρύνσεις στα μικρού κυβισμού αυτοκίνητα και επιβαρύνσεις σε μεγάλου. Στη νέα ρύθμιση τα τέλη κυκλοφορίας χωρίστηκαν σε τέσσερις κλάσεις ανάλογα με το έτος και τον κυβισμό του αυτοκινήτου.
Ο Διευθυντής Πωλήσεων της Mercedes Ελλάς, κ. Τράπαλης Αντώνης, μιλώντας στο «R» ανέφερε ότι η απροσδόκητη αλλαγή της κυβερνητικής πολιτικής θα θέσει υπό αναθεώρηση την εμπορική πολιτική, τόσο της εταιρείας, όσο και ολόκληρης της αγοράς, το μέλλον της οποίας είναι «άγνωστο». Επιπλέον, δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στα προβλήματα που αντιμετώπισε η ελληνική αγορά αυτοκινήτου ολόκληρο το 2009, αφού ενώ ξεκίνησε με πολλές δυσκολίες, τονώθηκε με την προσωρινή απαλλαγή του Ενιαίου Τέλους Ταξινόμησης, μέτρο το οποίο μόλις αποσύρθηκε, οδήγησε στο «πάγωμα» της αγοράς.
ΣΕΑΑ: «Μόλις το κράτος έχασε 800 εκατ. ευρώ με την κατάργηση της απόσυρσης»
Έσοδα της τάξης των 800 εκατομμυρίων ευρώ στο διάστημα 2009-2012 θα απέφερε στο κράτος το μέτρο της απόσυρσης, επισημαίνει ο Σύνδεσμός ΕισαγωγέωνΑντιπροσώπων Αυτοκινήτων σε ανακοίνωση του, επικαλούμενος σχετική έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του κράτους. «Σχετικά με τα άμεσα ζητήματα που δημιουργούνται στον κλάδο του αυτοκινήτου, πρέπει να σημειωθεί ότι:
Λαμβάνοντας υπόψη ότι η κυβέρνηση προεκλογικά είχε ρητά διαβεβαιώσει ότι θα συνεχίσει την απόσυρση, όλες οι εμπορικές επιχειρήσεις αυτοκινήτου εφοδιάστηκαν με αποθέματα, προκειμένου να ανταποκριθούν στις ανάγκες της απόσυρσης. Συνεπώς, η παροχή περιόδου παράτασης, πχ. ως τα τέλη του έτους, είναι απόλυτα δίκαιη, εύλογη και αναγκαία. Στην αντίθετη περίπτωση, η ζημία σε εκατοντάδες εμπορικές επιχειρήσεις πανελλαδικά θα είναι τεράστια και άδικη.
Μετά από όλα αυτά ο ΣΕΑΑ ζητεί την άμεση συνεργασία, με βάση και την επιθυμία της κυβέρνησης για διαβούλευση, ώστε να αξιολογηθούν προτάσεις που: α) θα αυξήσουν, αντί να μειώσουν τα δημοσιονομικά έσοδα, β) θα μειώσουν δραστικά την περιβαλλοντική επιβάρυνση από τις οδικές μεταφορές και γ) θα στηρίξουν άμεσα και ζωτικά την αγορά του αυτοκινήτου και την απασχόληση σε αυτήν.
Η αγορά του καινούργιου αυτοκινήτου στην Ελλάδα επιβαρύνεται με φορολογία κατά μέσο όρο περίπου 40%, από την επιβολή του Τέλους Ταξινόμησης και του ΦΠΑ. Αυτή η φορολογία είναι υπερδιπλάσια από αυτήν που επιβάλλεται στις λοιπές ευρωπαϊκές χώρες. Αποτέλεσμα είναι ο περιορισμός στις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων και παράλληλα η περιορισμένη έξοδος από την κυκλοφορία των παλαιών οχημάτων, εξαιτίας του υψηλού κόστους κτήσης.
Ετήσιες αυξομειώσεις στόλου Ελλάδα ΕΕ
Νέες ταξινομήσεις +6% +8%
Έξοδοι από την κυκλοφορία -1% -6%
Μεταβολή στόλου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr