Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
![Reporter.gr on Google News](/images/google%20news/reporter%20news%20300x100.png)
Σημειώνεται ότι η εν λόγω αγορά το 2008 ξεπέρασε σε αξία τα 730 εκατ. ευρώ, ενώ την περίοδο 1992 - 2008, όπως αναφέρεται στη μελέτη, «ακολούθησε ανοδική πορεία, με μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 15,2%», ήταν δηλαδή μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες στη χώρα.
Οσον αφορά στη διάρθρωση της αγοράς ανά κατηγορία, το περασμένο έτος οι αλυσίδες εστιατορίων με βάση το burger απέσπασαν ποσοστό 36,5% της συνολικής αγοράς, ακολουθούμενες από τις αλυσίδες snack-sandwich με μερίδιο 29,5%. Στην κατηγορία pizza αναλογεί ποσοστό 23,9%, ενώ η κατηγορία σουβλάκι-ethnic απέσπασε 7,8%.
Συγκριτικά με άλλες επιχειρήσεις εστίασης, τα εστιατόρια γρήγορης εξυπηρέτησης θεωρούνται λιγότερο δαπανηρά και γι' αυτόν το λόγο επηρεάζονται σε κλίμακα από δυσμενείς οικονομικές συνθήκες που έχουν αρνητικό αποτέλεσμα στο διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών. Λόγω της οικονομικής στενότητας των ελληνικών νοικοκυριών, αλλά και της κάμψης της τουριστικής κίνησης, οι αλυσίδες fast - food στρέφονται ολοένα και περισσότερο σε συναφείς «κλειστές και ανοικτές αγορές», όπως η υποστηρίζει η Icap Group, επιδιώκοντας παράλληλα να επεκτείνουν τον θεσμό της δικαιόχρησης, ώστε να «μοιραστούν» το επενδυτικό κόστος σε μιά περίοδο γενικής κάμψης της επενδυτικής δραστηριότητας.
Οι μεγαλύτερες αλυσίδες εστιάζουν στην επέκτασή τους στα κυλικεία των επιχειρήσεων και των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων για την τροφοδοσία τους με δικά τους προϊόντα, γνωρίζοντας ότι η τάση αυτή ενισχύεται από τη διάδοση του θεσμού του outsourcing, δηλαδή της εκχώρησης δραστηριοτήτων σε τρίτους.
Η ανάπτυξη των δραστηριοτήτων των επιχειρήσεων του κλάδου, όπως σημειώνεται στη μελέτη, οφείλεται εν πολλοίς και στο γεγονός ότι τα εστιατόρια γρήγορης εξυπηρέτησης γνωρίζουν αυξανόμενη απήχηση στην ελληνική νεολαία, καθώς «συχνά αποτελούν τόπους συνάντησης για τη νεολαία πριν ή μετά τη νυχτερινή έξοδο», αλλά και στα διαλείμματα των σπουδών.
Επίσης «η προσφορά παιδικών μενού από μεγάλο αριθμό αλυσίδων και η δημιουργία ειδικών χώρων για παιδιά σε ορισμένες από αυτές, οδήγησαν στην καθιέρωση των εστιατορίων γρήγορης εξυπηρέτησης ως λύσης για τη διοργάνωση παιδικών πάρτι και εκδηλώσεων, ή ακόμα και ως τόπου εξόδου για όλη την οικογένεια».
Ο κλάδος αποκτά, σύμφωνα με την Icap Group, ολοένα και εντονότερα βιομηχανικά χαρακτηριστικά, καθώς οι αλυσίδες υποστηρίζονται από ιδιόκτητες και συνεργαζόμενες βιομηχανικές μονάδες catering. «Με σκοπό τη μείωση του κόστους», όπως αναφέρεται στη μελέτη, «αρκετές αλυσίδες καθετοποίησαν τις παραγωγικές τους διαδικασίες», ιδρύοντας ή και αποκτώντας συμμετοχή σε εταιρείες οι οποίες έχουν βασικό αντικείμενο δραστηριότητας την παραγωγή ειδών διατροφής.