Τα συμφέροντα είναι πολλά και μεγάλα, τόσο στο αυτοκίνητο, όσο κυρίως στην Υγεία, καθώς όποιος καταφέρει να βάλει στο χέρι ένα σημαντικό μέρος των ''ορφανών'' νοσοκομειακών συμβολαίων, (γύρω στο 50% από τα 240.000 περίπου συμβόλαια ζωής της Ασπίς), θα μεγεθυνθεί απότομα.
Στη περίπτωση των οχημάτων, οι ''μεταγραφές'' σε άλλες εταιρείες έχουν ήδη αργήσει, αλλά για την ώρα τουλάχιστον δεν καταγράφονται οι ακρότητες του παρελθόντος, όπως λέει στο "R" o επικεφαλής της Εθνικής Ασφαλιστικής Δούκας Παλαιολόγος.
Σε αντίθεση με το κυνήγι προσέλκυσης πρακτόρων, στο οποίο επιδόθηκαν οι μεγάλες ασφαλιστικές όταν ανακλήθηκε η άδεια λειτουργίας της Εγνατία Ασφαλιστική, αυτή τη φορά όλοι, όπως ο επικεφαλής της Eurolife Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου, δηλώνουν συγκρατημένοι.
Τονίζουν συγκεκριμένα ότι δεν προτίθενται να μπουν σε ανταγωνισμό για να προσεταιριστούν πράκτορες, οι οποίοι συνεργάζονταν με τις εταιρίες Ασπίς Πρόνοια ΑΕΓΑ και ΑΕΑΖ, General Union και General Trust καθώς και με τη Σκούρτης. Και εκτιμούν ότι η απόφαση της Επιτροπής Εποπτείας Ιδιωτικής Ασφάλισης να κλείσει μεγάλες ασφαλιστικές, σε προεκλογική μάλιστα περίοδο, "κόβει" την όρεξη όσων μικρών ασφαλιστικών θα ήθελαν να προσφέρουν υψηλές προμήθειες σε πράκτορες και χαμηλά ασφάλιστρα για να εκτινάξουν την παραγωγή τους στα ύψη.
''Βόμβα'' 100.000 και πλέον συμβολαίων Υγείας
Αντίθετα απ' ότι στο κλάδο αυτοκινήτου, η κατάσταση στον τομέα των συμβολαίων υγείας μοιάζει με βραδυφλεγή βόμβα, κατά δήλώση των ίδιων των εκπροσώπων μεγάλων εταιρειών. Σύμφωνα με τα όσα λέει στο ''R'' ο επικεφαλής της Allianz Πέτρος Παπανικολάου, ''οι υποψήφιοι μνηστήρες των συμβολαίων υγείας της Ασπίς, επιχειρούν να εκμεταλλευτούν την υπαρκτή πράγματι ασάφεια που υπάρχει γύρω από τις δηλώσεις Παπαθανασίου για το κατά πόσο η εγγύηση του Δημοσίου ότι οι ασφαλισμένοι δεν θα χάσουν τα δικαιώματα και τα χρήματά τους στον κλάδο Ζωής, αφορά και στα νοσοκομειακά συμβόλαια''.
Δεν είναι τυχαίο ότι αμέσως μόλις έγινε γνωστή η απόφαση για το λουκέτο στην Ασπίς Πρόνοια, την Τρίτη, ασφαλιστικοί πράκτορες άρχισαν να προτρέπουν πελάτες τους που είχαν συμβόλαιο στην Ασπίς να συνάψουν νοσοκομειακό πρόγραμμα σε άλλη εταιρεία, χωρίς ωστόσο να τους λένε ολόκληρη την αλήθεια. Δεν τους αποσαφηνίζουν δηλαδή αν με τα ίδια χρήματα που πλήρωναν στην Ασπίς, θα έχουν τις ίδιες παροχές και στην νέα τους εταιρεία, όταν θα χρειαστεί να νοσηλευτούν.
Διότι αν για παράδειγμα ένας άνδρας ηλικίας 40 ετών σήμερα, που σύναψε συμβόλαιο υγείας στην Ασπίς στα 30 του, έχει κάνει στο μεταξύ επέμβαση buy - pass, θεωρείται ότι ανήκει στην επικίνδυνη κατηγορία ασφαλισμένων. Αν λοιπόν σήμερα συνάψει συμβόλαιο με καινούργια εταιρεία, η επέμβαση στην οποία υποβλήθηκε θα θεωρηθεί προϋπάρχουσα ασθένεια που πρέπει να δηλωθεί εξαρχής, και το πιθανότερο είναι ότι θα του ζητηθεί διπλάσιο ασφάλιστρο...
Ελληνική εταιρεία ''διαφημίζει'' ότι προσφέρει τις ίδιες ακριβώς παροχές...
Στο πλαίσιο αυτό, ελληνική εταιρεία, με όχι μεγάλο χαρτοφυλάκιο ζωής, επιδιώκοντας να μεγεθυνθεί και να ανταγωνιστεί τις άλλες, ''διαφημίζει'' ότι προσφέρει στους πελάτες της Ασπίς Πρόνοια τις ίδιες ακριβώς παροχές Υγείας που είχαν στην παλιά τους εταιρεία, με τα ίδια ακριβώς ασφάλιστρα. Κάτι που στην πράξη δεν είναι εφικτό, καθώς άλλη τιμολόγηση είχε ο νοσοκομειακός κίνδυνος για ένα πελάτη που συνήψε συμβόλαιο στα 30 του, αλλιώς τιμολογείται ο ίδιος πελάτης στα 35 και αλλιώς σήμερα, που είναι 40 ετών...
Σε εγρήγορση η αγορά για τα 840.000 οχήματα
Αναφορικά με τα 840.000 οχήματα που έχουν μείνει ανασφάλιστα, (το Επικουρικό Κεφάλαιο τα καλύπτει για ένα μήνα), πρόκειται για τη... μεγαλύτερη ''πίτα'' που θα έχει ανακατανεμηθεί ποτέ στην αγορά. Και οι ασφαλιστές εκτιμούν ότι αποτελεί ιστορική ευκαιρία να ''καθαρίσει'' ο κλάδος και να επιτευχθεί σωστή τιμολόγηση του αναλαμβανόμενου κινδύνου σε ένα τομέα που υποφέρει εδώ και πολλά χρόνια από φαινόμενα υποτιμολόγησης.
''Σε μία διετία από σήμερα η πλειονότητ
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr