Ο χρόνος παραχώρησης ορίστηκε σε 35 χρόνια, στην οποία συμπεριλαμβάνεται και η περίοδος κατασκευής, ενώ το ποσοστό συμμετοχής του δημοσίου θα είναι 55%.
Σημειώνεται ότι το νέο διεθνές αεροδρόμιο ενδέχεται να παραδοθεί προς χρήση προ της τουριστικής περιόδου του 2015.
Ως χρόνος κατάθεσης των προσφορών ορίζεται η 9η Φεβρουαρίου 2010, ενώ εκτιμάται ότι εντός του α΄εξαμήνου του 2010 θα έχει αναδειχθεί ο ανάδοχος του έργου.
Το νέο αεροδρόμιο θα αντικαταστήσει το υφιστάμενο Αεροδρόμιο «Ν. Καζαντζάκης», το οποίο έχει από ετών εξαντλήσει τα όρια της χωρητικότητας και λειτουργικότητας των εγκαταστάσεών του. Με την έναρξη λειτουργίας του νέου αερολιμένα, ο υφιστάμενος αερολιμένας στο Ηράκλειο θα κλείσει οριστικά.
Με ξεχωριστή απόφαση του Υπουργού ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. κ. Γ. Σουφλιά δημοπρατήθηκε το έργο: «Νέος Λιμένας Ηγουμενίτσας - Γ΄ Φάση» προϋπολογισμού 110 εκατομμυρίων ευρώ.
Το έργο χρηματοδοτείται με κοινοτικούς πόρους στα πλαίσια της Δ΄ προγραμματικής περιόδου (ΕΣΠΑ) αφού έχει ενταχθεί στο επιχειρησιακό πρόγραμμα του Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. «ενίσχυση προσπελασιμότητας».
Η κατάθεση των προσφορών θα πραγματοποιηθεί στις 27/10/2009.
Το έργο είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την Ελλάδα, γιατί το Λιμάνι της Ηγουμενίτσας αποτελεί την κατάληξη της Εγνατίας Οδού και μία από τις δύο κύριες πύλες της χώρας μας προς την Δυτική Ευρώπη, αλλά αποτελεί επίσης και την φυσική διέξοδο από την Ε.Ε. προς τις χώρες της Βαλκανικής και της Βορειοδυτικής Ασίας.
Τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά του έργου είναι :
Κατασκευή δύο προβλητών μήκους 198 m. έκαστος για την πλαγιοπρυμνοδέτηση των Ε/Γ - Ο/Γ πλοίων.
Κρηπιδότοιχος μελλοντικού σιδηροδρομικού πορθμείουμήκους 93 μ. και βάθους 10.2.
Νότια κρηπιδώματα μήκους 610 m. και βάθους 10.20 m.
Διαμόρφωση χερσαίων χώρων εκτάσεως 90 στρεμμάτων.
Έργα οδοποιίας μεταξύ των οποίων και ανακατασκευή τμήματος της Ε.Ο. Ηγουμενίτσας - Πρέβεζας μήκους 1.3 Km.
Κτίριο Τερματικού Σταθμού Νο 4 έκτασης 2013 m2, κτίριο Μηχανολογικού Εξοπλισμού έκτασης 1410 m2και συγκρότημα Νότιας Πύλης.
Η/Μ εγκαταστάσεις χερσαίας ζώνης λιμένα
Έργα διαμόρφωσης περιβάλλοντα χώρου.
Είναι από τα πρώτα έργα της Δ΄ προγραμματικής περιόδου που δημοπρατούνται και η μελέτη του εκπονήθηκε στα πλαίσια της προετοιμασίας της νέας γενιάς δημοσίων έργων.
Με την ολοκλήρωση και της Γ΄Φάσης του Νέου Λιμένα η Ηγουμενίτσα πλέον γίνεται ένα κομβικό λιμάνι στο σχεδιαζόμενο σύστημα των «Θαλασσίων Λεωφόρων» και του διαδρόμου της Αδριατικής με Πανευρωπαϊκή πλέον και όχι Τοπική σημασία.
Με άλλη απόφαση του Υπουργού ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε.κ. Γ. Σουφλιά δημοπρατήθηκε το έργο «Νέος Λιμένας Πατρών 3ο Τμήμα Α Φάσης»προϋπολογισμού 186 εκατομμυρίων ευρώ.
Το έργο χρηματοδοτείται με κοινοτικούς πόρους στα πλαίσια τηςΔ προγραμματικής περιόδου (ΕΣΠΑ) αφού έχει ενταχθεί στο επιχειρησιακό πρόγραμμα του Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. «ενίσχυση προσπελασιμότητας».
Η κατάθεση των προσφορών θα πραγματοποιηθεί στις 27-10-2009.
Με τηνκατασκευή του ολοκληρώνεται το3οΤμήμα του πολύπαθου έργου της κατασκευής του Ν. Λιμένα Πατρών. Υπενθυμίζεται πως η κατασκευή του ξεκίνησε το 1997 και μέχρι το 2004 δεν είχε ολοκληρωθεί καν το 1ο τμήμα. Από το 2004 μέχρι σήμερα :
1. ολοκληρώθηκε το 1ο τμήμα του έργου
2. δημοπρατήθηκε ,ξεκίνησε κατασκευάζεται και ολοκληρώνεται μέχρι τέλος του έτους ήτοι 6 μήνες νωρίτερα το 2ο τμήμα.
Με την ολοκλήρωσή του η Πάτρα αναδεικνύεται σε σύγχρονη Πύλη της Ελλάδας προς την Δυτική Ευρώπη και ένα σύγχρονο εμπορευματικό κέντρο.
Το έργο είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τη δυτική Ελλάδα διότι εκτός από την αποσυμφόρηση του παλαιού Λιμένα Πατρών με την δημιουργία μιας επιπλέον νηοδόχου για την πλαγιοπρυμνοδέτηση επιβατηγών οχηματαγωγών πλοίων, συμβάλει στην ανάπτυξη ενός νέου πόλου προσέλευσης εμπορευματικής κίνησης με το εμπορικόκρηπίδωμα που δημιουργείται.
Τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά του έργου είναι τα ακόλουθα :
Ολοκλήρωση 5ης νηοδόχ
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr