Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Ακόμη και αν λάβει κανείς υπόψιν την αύξηση στον ειδικό φόρο καυσίμων (που υπολογίζεται πως επιβάρυνε τις λιανικές τιμές με 3-4 λεπτά το λίτρο), και κάνει τους υπολογισμούς με βάση την διεθνή τιμή της αμόλυβδης, και την ισοτιμία ευρώ- δολαρίου τότε και σήμερα, πάλι οι διαφορές που εμφανίζονται είναι μεγάλες.
Τι συνέβαινε πέρυσι
Ειδικότερα, το Φεβρουάριο και Μάρτιο του 2008, όταν η τιμή της αμόλυβδης κυμαινόταν στα επίπεδα των 1,11 ευρώ/ λίτρο, (δηλαδή όσο και σήμερα), η αντίστοιχη τιμή του πετρελαίου ήταν μεταξύ 97 και 102 δολάρια το βαρέλι. Σήμερα είναι γύρω στα 73 δολάρια. Ενώ δηλαδή έχει μειωθεί πάνω από 30%, η τιμή της βενζίνης διατηρείται αμετάβλητη.
Επεται μάλιστα, όπως όλα δείχνουν και νέο κύμα αυξήσεων τις επόμενες ημέρες, καθώς οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου ανεβαίνουν συνεχώς, με το μεγάλο πρόβλημα να εντοπίζεται στις εθνικές οδούς, τις τουριστικές περιοχές και στα νησιά, όπου καταγράφονται και τιμές πάνω από 1,25 ευρώ.
Οι αριθμοί
Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους. Ενώ την περασμένη εβδομάδα οι τιμές των καυσίμων στις διεθνείς αγορές έπεφταν, την ίδια στιγμή στην Ελλάδα ανέβαιναν. Ετσι, η τιμοληψία που διενεργει κάθε εβδομάδα το υπ. Ανάπτυξης, έδειξε ότι την περασμένη Παρασκευή η μέση τιμή πανελλαδικά διαμορφώθηκε στα 1,111 έναντι 1,099 της προηγούμενης τιμοληψίας, σημειώνοντας αύξηση 1,09%. Κοιτάζοντας μάλιστα κανείς τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων που είναι πιο επίκαιρα αφού ενημερώνονται καθημερινά, η μέση χαμηλή τιμή στο Λασίθι από τα 1,169 ευρώ την Πέμπτη 13 Αυγούστου αυξήθηκε στα 1,215 ευρώ την Κυριακή 16 Αυγούστου. Τσίμπησε δηλαδή 4,6 λεπτά. Αντίστοιχα, στις Κυκλάδες αυξήθηκε 4,5 λεπτά, στην Κεφαλλονιά 3,2 λεπτά, κ.οκ.
Ο Ενεργειακός