Ποιοί όμως μεγάλοι Ελληνες εισαγωγείς πρωταγωνιστούν σε αυτήν την αγορά, που ο ετήσιος τζίρος της υπολογίζεται σε περίπου 5 δις. ευρώ;
- Η μεγαλύτερη ελληνική επιχείρηση στον κλάδο (και δεύτερη ανάμεσα στους εισαγωγείς μετά την Toyota Hellas, είναι η Kosmocar που ελέγχεται από την οικογένεια του Βασίλη Mανδύλα. H εταιρεία έχει ταυτιστεί με τα αυτοκίνητα Volkswagen και Audi, καθώς είναι ο επίσημος εισαγωγέας και διανομέας τους στην Ελλάδα, μια συνεργασία που έχει ιστορία 39 ετών. Τα αυτοκίνητα Volkswagen αποτελούν την Νο2 πιο δημοφιλή μάρκα στην Ελλάδα, μετά την Toyota. Επίσης η Kosmocar εισάγει και εμπορεύεται τα αυτοκίνητα πολυτελείας Lamborghini και Benltey. Ο ετήσιος τζίρος της το 2008 ήταν 580 εκατ. ευρώ, αυξημένος έναντι 546 εκατ. ευρώ του 2007. Η κερδοφορία μειώθηκε στα 15 εκατ. ευρώ το 2008 από 16,8 το 2007.
- Ο όμιλος Σφακιανάκης, έχει πραγματοποιήσει μεγάλα ανοίγματα εξαγορών στο χώρο του αυτοκινήτου τα τελευταία χρόνια με αποτέλεσμα να κάνει ετήσιο τζίρο που φιάνει στα περίπου 500 εκατ. ευρώ. Ο όμιλος εισάγει και εμπορεύεται αυτοκίνητα, μοτοσικλετών και ανταλλακτικών των εταιρειών Suzuki και Cadillac καθώς και φορτηγών Daf, λεωφορείων Temsa και αγροτικών μηχανημάτων Landini. Στον τομέα της λιανικής η δραστηριοποίηση του Ομίλου περιλαμβάνει την εμπορία αυτοκινήτων Opel, Ford, Volvo, Cadillac, Corvette, Hummer, Fiat, Alfa Romeo, Lancia καθώς και των αυτοκινήτων και μοτοσικλετών Suzuki και BMW. Βασικοί μέτοχοι της εταιρείας είναι η οικογένεια του Νικολάου Σφακιανάκη και ο Σταύρος Τάκη (γαμπρός του ιδρυτή), ο οποίος είναι και επικεφαλής της διοίκησης.
- Από τις πιο παλιούς ομίλους στο χώρο της εμπορίας αυτοκινήτου με διάφορες αντιπροσωπείες είναι αυτός που ίδρυσε ο Νικ. Ι. Θεοχαράκης και που τζιράρει σήμερα περί τα 480 εκατ. ευρώ. Η ομώνυμη επιχείριση ελέγχεται απότον Βασίλη Νικ. Θεοχαράκη, αντιπροσωπεύει τα ιαπωνικά αυτοκίνητα Nissan και τζιράρει 285 εκατ. ευρώ ετησίως. Η οικογένεια ελέγχει επίσης την Lion Ελλας ΑΕ, που είναι αποκλειστική αντιπρόσωπος της Peugeot , με τζίρο 164 εκατ. ευρώ. Επιπλέον ελέγχεικαι την Τeomoto, που αντιπροσωπεύει τις μοτοσικλέτες Kawasaki με ετήσιο τζίρο στα 28 εκατ. Ευρώ.
- ’λλη μια παραδοσιακή οικογένεια Ελλήνων επιχειρηματιών είναι αυτή των αδελφών Σαρακάκη. Μέσω δύο εταιρειών Γενική Αυτοκινήτων ΑΕΒΕ και Ιάσων ΑΕΒΕ αντιπροσωπεύουν τα αυτοκίνητα Honda και Mitsubishi πραγματοποιώντας ετήσια έσοδα περί των 290 εκατ. ευρώ. Πρόεδρος των εταιρειών είναι ο Δημήτριος Σαρακάκης και αντιπρόεδρος ο Γιάννης Δημ. Σαρακάκης.
- Ελληνικών συμφερόντων είναι οι εταιρείες που έχουν την εμπορία και διανομή των αυτοκινήτων Hyundai (Χιουντάι Ελλάς Π. & Ρ. Δάβαρη ΑΒΕΕ) και Kia (Αουτο Ντηλ Π & Ρ. Δάβαρη ΑΒΕΕ). Ανήκουν στον Παναγιώτη και τη Σταυρούλα Δάβαρη και τζιράρουν περί τα 300 εκατ. ευρώ ετησίως. Η εταιρεία που εκμεταλλεύεται τη μάρκα Hyundai (είναι από τις πλέον δημοφιλείς μάρκες στην Ελλάδα) τζιράρει γύρω στα 190 εκατ. και της Kia γύρω στα 100 εκατ. ευρώ.
- Περί τα 265 εκατ. ευρώ τζιράρουν οι εταιρείες αυτοκινήτων των αδελφών Πολυχρόνη και Γιάννη Συγγελίδη, που εμπορεύονται τις μάρκες Citroen, Chrylser Jeep, Dodge και τα Hummer Military.
- Η οικογένεια του Θεόδωρου Βασιλάκη (Αεροπορία Αιγαίου) αντιπροσωπεύει τα αυτοκίνητα Saab και Seat μέσω των εταιρειών ΒΑΚΑΡ Α.Ε. και Τεχνοκάρ Α.Ε. αντίστοιχα. Τα έσοδα των δύο εταιρειών το 2008 ανήλθαν σε 164 εκατ. ευρώ (32 εκατ. η ΒΑΚΑΡ και 130 εκατ. η Τεχνοκάρ).
Χρήστος ΙωάννουΔείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr